Citat:
Ursprungligen postat av
bombayduck1
Fair enough ska kolla igen. Bara av ren nyfikenhet på vilket sätt menar du att dina källa är trovärdigare än min?
Som jag ser det kan det finnas delar i olika källor som är mer mindre trovärdiga. Men vissa källor är bara propaganda som tex RT. Detta utesluter inte att det finns välgjorde inslag och duktiga medarbetare på RT. Det är bara det att allt kontrolleras från Kreml. Alltså inte oberoende.
Du får gärna berätta gör mig på vilket sätt SvD är kontrollerat. Nyfiken bara hur du tänker. 🙂
SvD har inga reportrar i Ukraina så vitt jag vet i alla fall inte det i de värst drabbade områden. Detta innebär att de får köpa det CIA, MI6 och Ukraina påstår. Även om de skulle ha reportrar där så skulle det inte göra någon skillnad då dessa blir bussade till höger och vänster av de ukrainska styrkorna där de vill ha dem. Väldigt få pratar ryska eller ukrainska av de utländska journalisterna.
Vill man verkligen komma fram till sanningen får man skicka journalister till båda sidorna. Dels där de bussas runt av ryssarna och dels där de bussas runt av ukrainarna och då ska man som journalist kunna det lokala språket och prata med civilbefolkningen utan övervakning. Detta är det närmaste man kan komma sanningen. Därefter krävs det också en förståelse av geopolitik som tyvärr saknas av svenskar i allmänhet pga historiska omständigheter.
SvD är inte ens i närheten av att vara en objektiv källa i varken detta ämne eller i många andra.