2022-04-14, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N9HN
Din utgångspunkt är "jag tycker såhär utgående från det jag läst och hört". Inte en enda gång har du kommit med källor till dina fullständigt galna påståenden, förutom förmodligen påhittade vänner i Ukraina du har haft kontakt med. Du är som sagt ett troll och/eller en idiot.

Du baserar också det du skriver på vad du läst och hört. Det är ingen skillnad på oss.

Jo förresten är det det. Du anser att alla som inte delar din verklighetsuppfattning är idioter.
Jag däremot respekterar andras åsikter och är alltid beredd att omvärdera min bild av verkligheten om jag blir motbevisad. Att kalla mig idiot motbevisar inte mig, kom med något bättre.
Citera
2022-04-14, 06:40
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Det är ju du som förnekar Ukrainas krigsbrott.

Bara lugn, ICC, Human Rights Watch och andra samlar in information om krigsförbrytelser. Länder som bla Frankrike hjälper till. Alla ska granskas och så får vi se vad som händer med det.
Citera
2022-04-14, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Bara lugn, ICC, Human Rights Watch och andra samlar in information om krigsförbrytelser. Länder som bla Frankrike hjälper till. Alla ska granskas och så får vi se vad som händer med det.

Absolut. Glöm inte bara att det är alltid krigets förlorare som blir anklagade för krigsbrott. Aldrig vinnaren.
Citera
2022-04-14, 06:42
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Det är ju du som förnekar Ukrainas krigsbrott.

I vilket inlägg har jag förnekat ”Ukrainas krigsbrott”? Skulle vara intressant att höra. Go for it man!
Citera
2022-04-14, 06:43
Medlem
Citat:
SVD är kontrollerad media.

https://www.nbcnews.com/politics/national-security/us-using-declassified-intel-fight-info-war-russia-even-intel-isnt-rock-rcna23014

Jag visste det. Du kan inte bemötta den sakliga framställningen bättre än ett konspiratoriskt svar?
Citera
Medlem
Citat:
Du baserar också det du skriver på vad du läst och hört. Det är ingen skillnad på oss.

Jo förresten är det det. Du anser att alla som inte delar din verklighetsuppfattning är idioter.
Jag däremot respekterar andras åsikter och är alltid beredd att omvärdera min bild av verkligheten om jag blir motbevisad. Att kalla mig idiot motbevisar inte mig, kom med något bättre.

Du anser att "MSM" är kontrollerad, men rysk Putinstyrd media är värd att ta på allvar. Vad ska jag kalla dig? Du är inte beredd att omvärdera nåt, du är köpt eller hjärntvättad.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Nej, halvmongolerna = finnarna. Finnarna är mer "mongoloida" än vanliga ryssar och det är nog därför de har något slags raskomplex.

Vanliga vita människor som svenskar, danskar, holländare eller tyskar har liksom ingen relation till allt det där. Rivalitet och spänningar mellan olika halv- eller kvartsmongoliska stammar från österns stäpper och skogar.

Så du menar att finnarna har mer mongolskt blod i sig än ryssarna? Det var en intressant teori, utveckla gärna.
Citera
2022-04-14, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
I vilket inlägg har jag förnekat ”Ukrainas krigsbrott”? Skulle vara intressant att höra. Go for it man!

Kanske var någon annan. Sorry om så är fallet.
Citera
2022-04-14, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N9HN
Du anser att "MSM" är kontrollerad, men rysk Putinstyrd media är värd att ta på allvar. Vad ska jag kalla dig? Du är inte beredd att omvärdera nåt, du är köpt eller hjärntvättad.

Har jag någonstans påstått att rysk media är pålitlig?
Citera
2022-04-14, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Jag visste det. Du kan inte bemötta den sakliga framställningen bättre än ett konspiratoriskt svar?

Konspiratoriskt?
Citera
2022-04-14, 06:47
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1

Hur menar du? Antar du bara utan vidare att massmedia utgör sanningen? Varför det i så fall?

Massmedia har ingen skyldighet att rapportera sanningen, utan det antagandet existerar i så fall bara i ditt medvetande.
Citera
2022-04-14, 06:48
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Gött! Nyheten att rySSka kryssaren Moskva blivit träffat av två missiler stämde nog rätt bra.

Hoppas Ukraina kan träffa fler rySSka skepp

Moskva is a guided missile cruiser of the Russian Navy. She was the lead ship of the Project 1164 Atlant class and was named after the city of Moscow. It is the flagship of the Russian Black Sea Fleet. Wikipedia
Length: 186 m
Construction started: 1976
Draft: 8.4 m
Launched: 1979
Complement: 480
Displacement: 12,490 tons
Electronic warfare & decoys: Rum Tub and Side Globe EW antennas; 2 × PK-2 DL (140mm chaff / flare)

https://news.usni.org/2022/04/13/russian-navy-confirms-severe-damage-to-black-sea-cruiser-moskva-crew-abandoned-ship

Glädjande nyheter så här på morgonen. Ska väl inte ta ut för mycket i förskott om det stämmer ammunitionen på fartyget smällt så låter det verkligen lovande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in