2022-04-14, 06:03
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Det är min uppfattning baserat på vad jag hört och läst. Du har säkert en annan men det respekterar jag.

Vad tycker du om Amnesty, Human Rights Watch, Röda Korset, Civil Rights Defenders, Reportrar utan gränser eller läkare utan gränser. Många tycker att det är bra källor, jag håller med.
Citera
2022-04-14, 06:04
Medlem
Citat:
Det är min uppfattning baserat på vad jag hört och läst. Du har säkert en annan men det respekterar jag.

Det är min uppfattning efter att ha läst alla dina inlägg på flashback att du är ett rysstroll och/eller idiot. Du har säkert en annan, men min respekt förtjänar du inte. Gå o lägg dig eller börja argumentera som en vettig människa.
Citera
2022-04-14, 06:05
Medlem
Termos99s avatar
Någon typ av explosion.

Russia says major ship in Black Sea fleet badly damaged in blast

The most important ship in Russia's Black Sea fleet, the Moskva missile cruiser, was badly damaged after ammunition on board blew up, Interfax news agency quoted the Russian defense ministry as saying on Thursday.

Interfax said the crew had all been evacuated and the cause of the fire was being investigated. A Ukrainian official earlier said the ship had been hit by two missiles but did not give any evidence for the claim.

https://www.jpost.com/breaking-news/article-704106
Citera
2022-04-14, 06:12
Medlem
Citat:
Innan Rysslands invasion hade 11 miljoner ukrainare utvandrat. Nu passar flera på att utvandra. Majoriteten kommer inte ifrån de områden där det pågår stridigheter. De flesta kommer från fredliga områden. De civila som är värst drabbade kan inte ens fly. Det krävs pengar för att fly.

Utvandrare alltså och inte flyktingar som passar på? Som sagt kan du inte åka till centralstationen i Warszawa och prata med ukrainare? Det är ukrainare från all walks of life. Det är inte Somalia under krig och hungersnöd utan ett land i Europa. Att ta dig till grannländerna är inte särskilt svårt så länge man inte befinner sig inne i belägrade städer.

Jag skulle inte kalla Kiev eller Lviv för fredliga områden där man i tid och otid måste söka sig till skyddsrum. Men där väljer fattiga som rika att stanna kvar för att försvara sitt land.

Var får du din information ifrån egentligen?
Citera
2022-04-14, 06:15
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Två exempel som verkligen är oberoende

Precis lika oberoende och hyvens som George Soros himself. Han driver verkligen inga agendor. Såklart inte.

Om du ser vilka dessa organisationer kritiserat är det länder över hela världen, ibland Sverige. Så de har inga problem med att kritisera vem som helst.

Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ryssland har inte attackerat civila mål som inte ukrainska styrkor använt sig av. Frågan är varför
Ukraina gömt sig bakom mänskliga sköldar. Är det moraliskt försvarbart eller inte?

Civila har tom skrivit på väggar med sprej till de ukrainska paramilitära styrkorna att inte placera deras artilleripjäser nära deras bostäder.

Jo tjena. Menar du att ryssarna har sån JÄVLA bra koll att de haft underrättelse om att det befunnit sig ukrainska soldater i ALLA de tusentals civila byggnader som träffats av ryska bomber och kulor? Hör du inte själv hur jävla idiotiskt det låter? Tänk lite nu.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Vad tycker du om Amnesty, Human Rights Watch, Röda Korset, Civil Rights Defenders, Reportrar utan gränser eller läkare utan gränser. Många tycker att det är bra källor, jag håller med.

Vi vet kanske vad hen tycker.

Timofeijevs svar här är riktigt bra, om de äkta ryssarna.

https://www.quora.com/Is-Putin-a-product-of-the-Russian-mentality-and-culture
Citera
2022-04-14, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jo tjena. Menar du att ryssarna har sån JÄVLA bra koll att de haft underrättelse om att det befunnit sig ukrainska soldater i ALLA de tusentals civila byggnader som träffats av ryska bomber och kulor? Hör du inte själv hur jävla idiotiskt det låter? Tänk lite nu.

Inte 100-procentig koll men ganska bra. De besvarar ju eld.

Kan du förklara för mig varför ryssarna skulle attackera civila mål i områden där det bor en majoritet av etniska ryssar och som Ryssland planerar införliva senare? Tänk lite nu.
Citera
2022-04-14, 06:25
Medlem
Termos99s avatar
Citat:

Kan du förklara för mig varför ryssarna skulle attackera civila mål i områden där det bor en majoritet av etniska ryssar och som Ryssland planerar införliva senare? Tänk lite nu.

Ryssland har ingen stark relation till mänskliga rättigheter eller internationell rätt med alierade som bla Kadyrov och Syriens Assad. Så varför skulle de bry sig om civila?
Citera
2022-04-14, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Utvandrare alltså och inte flyktingar som passar på? Som sagt kan du inte åka till centralstationen i Warszawa och prata med ukrainare? Det är ukrainare från all walks of life. Det är inte Somalia under krig och hungersnöd utan ett land i Europa. Att ta dig till grannländerna är inte särskilt svårt så länge man inte befinner sig inne i belägrade städer.

Jag skulle inte kalla Kiev eller Lviv för fredliga områden där man i tid och otid måste söka sig till skyddsrum. Men där väljer fattiga som rika att stanna kvar för att försvara sitt land.

Var får du din information ifrån egentligen?

De ukrainska flyktingar jag stött på i Sverige har det relativt bra ställt. Det är inte stackarna i de belägrade städerna. Dessa låter ukrainarna inte lämna städerna. Där borde FN gå in och tvinga dem öppna korridorerna.

Intressant att USA inte tagit ett enda initiativ för att mäkla fred. Bara Turkiet, Frankrike och Israel.
Det säger en del om vem som är krigets vinnare så här långt.
Citera
2022-04-14, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Ryssmongolerna menar du?

Nej, halvmongolerna = finnarna. Finnarna är mer "mongoloida" än vanliga ryssar och det är nog därför de har något slags raskomplex.

Vanliga vita människor som svenskar, danskar, holländare eller tyskar har liksom ingen relation till allt det där. Rivalitet och spänningar mellan olika halv- eller kvartsmongoliska stammar från österns stäpper och skogar.
Citera
2022-04-14, 06:28
Medlem
Citat:

Tänk lite själv.

Det var inte som Kremls mördare hade tänkt sig. Dvs att etniska ryssar stod och viftade med ryska flaggan vid invasionen utan etniska ryssar vill inte ha med skurkstaten att göra. I en stad som Mariupol där tidigare stora delar av befolkningen varit proryska har det hänt en del sedan 2014. Opinion har svängt till fördel för Ukraina. Nu efter ryssarnas grymheter lär det finnas obefintligt med pro ryssar kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in