2022-04-14, 01:48
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan356
Räkna upp det som är positivt då. Jag kan inte komma på något. Avundsjukan kanske. Jantelagen ? Eller vänsterknullandet och trasiga familjer ? Självklart vore det bra om vänster och feministstyret försvann men folk är så förstörda och hjärntvättade av media så det går inte ändå förrän all media byter ägare från en viss folkgrupp.

Räkna upp säger du. Ja, ja. Om du verkligen vill veta? Jag undrar...

För mig är det positiva med Sverige det som ger mig min svenska identitet. Landet, skogarna, sjöarna, skärgården. Mitt Sverige. Som jag växt upp i med vårt svenska språk och i en svensk miljö med våra traditioner, seder, historia och vår kultur. Svensk litteratur, musik, konst, arkitektur och byggnadskonst. Våra idrottshjältar. Svensk film, teater. Poesi! En fin bild ger Jussi Björling i land du välsignade om man ska vara högtidlig: https://www.youtube.com/watch?v=qc-oba0Hvvs&ab_channel=Arianor
Citera
2022-04-14, 01:57
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Sverigenissarna älskar gamla sverige
Och tycker inte om hur sverige har blivit

Dom gillar fortfarande sitt land. Men vill ha det som det va förr. Svenskt, gemenskap osv osv

Idag är det fullständigt kaos

Det går att vända skutan. Se på Ungern som lyckats fantastiskt med omvandlingen från en gammal kommuniststat - om man nu gillar Orban... Vad jag menar är att det går att ändra.
Citera
2022-04-14, 02:16
Medlem
Beckisbarnets avatar
"Ukrainska flyktingkvinnor vill inte till Sverige" överfallsvåldtäkter och dödsskjutningar avskräcker, är en av de senaste artiklarna på Samnytt.

Kanske det kan vara så att Sverige är värre än Ukraina, till och med värre är Mariupol och Bucha?

Man ser skillnaden, när det är flyktingar från Mena och Afrika så skall de vara tacksamma, men här går det bra att klaga...

Om man skall tro Samnytt så är det öppna gatustrider och massvåldtäkter i varenda stad i Sverige, men själv har jag aldrig sett ett endaste dugg.

Sverigebilden- en aning skev?
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-04-14 kl. 02:25.
Citera
2022-04-14, 03:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Det är de enkla lösningarnas högborg.. jag tror det är den vägen många köper konceptet från början.... efterhand hamnar de i en bekräftelsebubbla som är svår att ta sig ut ur. Propagandan är utstuderad! För många är hatet ett enklare begrepp att samlas kring än en optimistisk framtidssyn.

Samnytt friatider bedriver riktig journalistik, aftonbladet expressen ja, jag vet inte hur korkad man ska vara för att tro på vad de skriver.

Ni kan roa er med att lokalisera fraser som trummas ut likadant i all regimmedia, som att de får en mall de måste förhålla sig till.
Citera
2022-04-14, 03:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Det är de enkla lösningarnas högborg.. jag tror det är den vägen många köper konceptet från början.... efterhand hamnar de i en bekräftelsebubbla som är svår att ta sig ut ur. Propagandan är utstuderad! För många är hatet ett enklare begrepp att samlas kring än en optimistisk framtidssyn.

Staten kör propaganda, är du underutvecklad
Citera
2022-04-14, 03:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
"Ukrainska flyktingkvinnor vill inte till Sverige" överfallsvåldtäkter och dödsskjutningar avskräcker, är en av de senaste artiklarna på Samnytt.

Kanske det kan vara så att Sverige är värre än Ukraina, till och med värre är Mariupol och Bucha?

Man ser skillnaden, när det är flyktingar från Mena och Afrika så skall de vara tacksamma, men här går det bra att klaga...

Om man skall tro Samnytt så är det öppna gatustrider och massvåldtäkter i varenda stad i Sverige, men själv har jag aldrig sett ett endaste dugg.

Sverigebilden- en aning skev?

Antalet skjutningar/bombdåd i sverige kan endast jämföras med länder i krig.
Citera
2022-04-14, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Det är så besynnerligt med "Sverigevänner" som hatar Sverige. De som kommenterar är så extremt följsamma i förhållande till artiklarna också. Om en artikel handlar om hur avskyvärt Sverige är, och de flesta artiklarna går ju ut på det, så följer en kör av jasägare som håller med om allt. Artikelförfattaren är som en dirigent som slår an takten och så följer alla med. Det verkar så orkestrerat.
Att man är kritisk till Sveriges politiker och riktningen som styr Sverige åt gör knappast att man hatar Sverige.

Antar att du är vänsterextremist?
Citera
2022-04-14, 06:13
Medlem
Haha jag fattar inte vem som läser kommentarerna på samnytt och tar det seriöst. Det värsta är fan alla som fått sparken för grejer dom skrivit på fb. Vem fan är seriös när man kommenterar liksom, eller ens nykter.
Citera
2022-04-14, 06:16
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Att man är kritisk till Sveriges politiker och riktningen som styr Sverige åt gör knappast att man hatar Sverige.

Antar att du är vänsterextremist?

Nej, jag är inte vänsterextremist utan högerman. Det jag reagerat emot är inte kritik av politiker utan det allomfattande Sverigehatet. SAMNYTT och dess kommentatorer avskyr verkligen vårt land. Det är så sjukt.
Citera
2022-04-14, 06:20
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orosmoln
Haha jag fattar inte vem som läser kommentarerna på samnytt och tar det seriöst. Det värsta är fan alla som fått sparken för grejer dom skrivit på fb. Vem fan är seriös när man kommenterar liksom, eller ens nykter.

Du har en poäng där. Ska lägga på minnet.
Citera
2022-04-14, 06:22
Medlem
TheGretaResets avatar
Sverige får väldigt lite kärlek även här på flashback? De enda som gillar Sverige är autistiska flator med blått hår.
Citera
2022-04-14, 06:28
Medlem
Samnytt är bara skräp för äkta nationalister, det de söker är antal klicks. Men ibland går man in där för att se vad SverigeDemolerarna har för nytt förslag.
Senast redigerad av Andraga 2022-04-14 kl. 06:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in