2022-04-14, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Du återger helt enkelt kleptokraternas version. Liksom ingen idé att diskutera med dig. Tyvärr. Bara en sån sak som att beskriva Ukraina som ett laglöst land innan kriget, (Du kallar det åtminstone krig! ) gör att jag ser det som bortkastat tid att svara på dina inlägg.

Har bott i perioder i Ukraina före och efter 2014. Allt var inte perfekt men epitetet laglöst land blir bara löjligt.

Om du inte anser att det var laglöst innan invasionen vilket ord skulle du i stället använda?
Erkänner du åtminstone att det är laglöst idag? Kleptokrater har du på båda sidor.
Citera
2022-04-14, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja. Finns hur många exempel som helst på det. Två som kan nämnas var det äldre paret i en bil som blev ihjälskjutna, samt personen på cykel i Bucha.

Många av offren i Bucha hade vit armbindel. Vit armbindel uppmanar ryssarna alla civila som inte tar parti i kriget att bära. Det stör ukrainarna får de anser att dessa civila står på ryssarnas sida och därför skjuter de dem. Oftast försöker dessa civila också fly städerna men det tillåter inte nazisterna. De behöver sina mänskliga sköldar.
Citera
2022-04-14, 03:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det ÄR fake news att "Ukraina" har något som helst med incidenten att göra. Ryssland har bekräftat att en brand ägt rum på kryssaren och att ammunition exploderat samt att besättningen evakuerats.

Ukraina gick ut med att man träffat båtjäveln med sjömålsrobotar (och decoys) timmar innan ryssland kom ut med sin "brand"-story.
Citera
2022-04-14, 03:57
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Har du sett ryssar skjuta civila? Eller har du som alla andra bara sett döda kroppar och fått höra att det är ryssarna som skjutit dem?

Eller har du sett ukrainare göra det?

Du vet, ditt inlägg är totalt meningslöst, och säger mig bara att du liksom andra ryssälskare tycker det är ok med folkmord, plundring och våldtäkter.

Det bara regnar in bevis varje dag.

Ställ dig den här frågan - är det Ukraina som invaderar Östukraina, eller Ryssland som invaderar?

Jag hoppas att du på intet sätt har någon position i samhället där du kan påverka något.
Citera
2022-04-14, 03:58
Medlem
Citat:
Om du inte anser att det var laglöst innan invasionen vilket ord skulle du i stället använda?
Erkänner du åtminstone att det är laglöst idag? Kleptokrater har du på båda sidor.

Whataboutism.

Det är krig. Det är laglöst. Civila dödas och våldtas. Människor flyr.

Ja kleptomanin finns på både sidor men Ukraina har kommit lång i sitt antikorruptions arbete.
Citera
2022-04-14, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Eller har du sett ukrainare göra det?

Du vet, ditt inlägg är totalt meningslöst, och säger mig bara att du liksom andra ryssälskare tycker det är ok med folkmord, plundring och våldtäkter.

Det bara regnar in bevis varje dag.

Ställ dig den här frågan - är det Ukraina som invaderar Östukraina, eller Ryssland som invaderar?

Jag hoppas att du på intet sätt har någon position i samhället där du kan påverka något.

Det regnar desinformation in, bara det att du inte kan urskilja från riktig information. Du är för ideologiskt indoktrinerad.
Citera
2022-04-14, 04:06
Medlem
Citat:
Många av offren i Bucha hade vit armbindel. Vit armbindel uppmanar ryssarna alla civila som inte tar parti i kriget att bära. Det stör ukrainarna får de anser att dessa civila står på ryssarnas sida och därför skjuter de dem. Oftast försöker dessa civila också fly städerna men det tillåter inte nazisterna. De behöver sina mänskliga sköldar.

Vi vet redan att det var ryssen som genomförde slakten i Bucha, då det är bekräftat via satellit-bilder att liken låg på gatorna långt innan Ryssland lämnade området.

Vi har dessutom på film när ryska trupper skjuter ihjäl personen på cykel i Bucha.

Jag kan återigen påminna om att du bevisligen blev avslöjad med att ljuga i dina tidigare inlägg.
Citera
2022-04-14, 04:06
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Det regnar desinformation in, bara det att du inte kan urskilja från riktig information. Du är för ideologiskt indoktrinerad.

Då kanske du kan peka på det och tala om för mig vilken den riktiga informationen är, för hittills har vi sett absolut ingenting av det?

Och om ideologisk indoktrination, varför har du inte fått densamma?

Berätta om din bakgrund. Det hade roat flera av oss.

Samtidigt ska jag säga att du har fel, men du lever i den världen och kan berätta för oss om din uppväxt.
Citera
2022-04-14, 04:08
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det är inte trovärdigt att hela besättningen överlever en ammunitionsexplosion ..alls.

Det är inte heller trovärdigt att hela besättningen, 500+, ligger på havets botten när själva kryssaren inte gör det. Eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Ukraina gick ut med att man träffat båtjäveln med sjömålsrobotar (och decoys) timmar innan ryssland kom ut med sin "brand"-story.

Det betyder ju inte att det är kronologiskt sant. Speciellt inte om ryssarna inte hade en aning om att ukrainarna skulle använda händelsen som propaganda och fake news. Det man inte vet och kan förutse vet man ju inte där och då.
Senast redigerad av I-van-Toer 2022-04-14 kl. 04:10.
Citera
2022-04-14, 04:14
Medlem
Citat:
Ryssarna har inget intresse av att döda civila. Det säger sig självt. Visst dör folk när bomber faller men om det är någon som har ett intresse av att civila dör så är det ukrainarna av uppenbara skäl.

Du vägrar att bemöta sakfrågan märker jag. Ditt skitsnack och lögner om att du har bekanta som är "ögonvittnen" imponerar inte på någon. Du har inga ögonvittnen och det första du gjorde efter att du reggat ditt konto var att dyka upp i den här tråden och ljuga. Först baserade du din information på bekanta sa du, när du blev ifrågasatt ändrade du din historia och ljög om att du baserade det på uppgifter i media.

Här är vad du skrev i två inlägg kort efter varandra:

Citat:
Har ögonvittnesberättelser, inte från media, utan från egna bekanta.

Citat:
Detta baserar jag på det jag läser i media från BÅDA sidor, vilket du knappast gör eller förmodligen inte har någon större möjlighet till pga all censur, samt berättelse från en bekant.

Du är en avslöjad lögnare. Godnatt.
Citera
2022-04-14, 04:14
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ryssarna har inget intresse av att döda civila. Det säger sig självt. Visst dör folk när bomber faller men om det är någon som har ett intresse av att civila dör så är det ukrainarna av uppenbara skäl.

Hur skall de då kunna göra slut på Ukraina som etnicitet?

Ditt säger sig självt är inte ens värt mer än mina tangentnedslag här.
Citera
2022-04-14, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du vägrar att bemöta sakfrågan märker jag. Ditt skitsnack och lögner om att du har bekanta som är "ögonvittnen" imponerar inte på någon. Du har inga ögonvittnen och det första du gjorde efter att du reggat ditt konto var att dyka upp i den här tråden och ljuga. Först baserade du din information på bekanta sa du, när du blev ifrågasatt ändrade du din historia och ljög om att du baserade det på uppgifter i media.

Här är vad du skrev i två inlägg kort efter varandra:

Du är en avslöjad lögnare. Godnatt.

Jag skriver ju "samt berättelser från bekant". Kan du inte läsa, vad gör du då här. Godnatt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in