2022-04-14, 02:16
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Lovar du att inte gråta om det är sant?
För det ser mer och mer ut som att det faktiskt är sant.

Du får väl göra som ryssarna och skylla på brand i ammunitionen.

Russian warship, go fuck yourself! LOL

En explosion ombord är inte detsamma som att ta tillfället i akt, som Ukraina, att man haft något som helst med det att göra. Shit happens, för det behöver man inte sprida en massa dynga och fake news.
Citera
2022-04-14, 02:17
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinKnullarGet
Fan vad tyst det var från mongolerna just nu i tråden? Är det röven upp och huvudet mot Mecka som man lägger tid på?

Jag håller med, Rysstrollen är knäpptysta.
Kan det hänt någonting på plats i trollfabriken?
Citera
2022-04-14, 02:18
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Jag skulle kunna berätta hela historien åt dig men detta forum är med största sannolikhet övervakat så jag avstår helst. Du skulle ändå inte tro på den så det spelar ingen roll, du och många andra är för hjärntvättade.

Berätta sektens sanning, kanske kan du övertyga oss.
Citera
2022-04-14, 02:20
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Angående fartyget. Kan Ukraina medvetet siktat in sig på en känslig del av båten där ammunition och liknande finns eller var det bara tur?

Vi pratar alltså om ett skepp som byggdes under 70/80-talet i Mykolaiv, Ukraina, Så utgår ifrån att dom hade ritningarna

"Slava was laid down in 1976 in Shipyard 445 of the 61 Kommunara Shipbuilding Plant in Mykolaiv, was launched in 1979, and commissioned on 30 January 1983"
Citera
2022-04-14, 02:22
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
En explosion ombord är inte detsamma som att ta tillfället i akt, som Ukraina, att man haft något som helst med det att göra. Shit happens, för det behöver man inte sprida en massa dynga och fake news.
Det glädjer mig att du sväljer ryssarnas bortförklaring med hull och hår. Ren underhållning för oss andra.

Att Kremlins sminkade version kom ut efter att Ukraina tillkännagivit sänkningen av Moskva, är givetvis inget som rör dig i ryggen.

Hur många timmar per dygn ägnar du till att kolla rysk statstelevision?
Citera
2022-04-14, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
På vilket sätt menar du att ovanstående skribent är ett rysstroll. Inte direkt högt i tak här.

Det nya taket i Sverige sen två månader tillbaka är några decimeter.

Alla som ifrågasätter något alls i den gängse nyhetsrapportering är "ryska troll".

Tragiskt hur snabbt yttrandefriheten vittrar sönder så snart det blir masspsykos i samhället.

Alla säger att de gillar "yttrandefrihet". Men när det är skarpt läge vill pöbeln stoppa avvikande åsikter.
Citera
2022-04-14, 02:25
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer

Detta är ett av största krigsskepp som sänkts sedan andra världskriget. Två timmar innan händelsen bekräftas i ryska medier meddelar Ukraina att man träffat Kryssaren Moskva med två Neptune robotar. Men enligt dig är det troligare att detta inte är relaterat till det pågående kriget? Båten började brinna bara. Otur!
Citera
2022-04-14, 02:27
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Endast uppgifter från ukrainskt håll. Inte oberoende bekräftat.

Även rysk media bekräftar, indirekt.
Citera
2022-04-14, 02:28
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Har ögonvittnesberättelser, inte från media, utan från egna bekanta.

Argumentera varför det är knäppt i stället. Börja inte tjafsa om mediakällor för tar jag upp sådant som inte är västorienterad så kommer det bli avfärdat som propaganda, som om propaganda bara kommer från en sida.

Att hänvisa till Baltikum under WW2 för att dra paralleller är historielöst och idiotiskt. Såvida man inte är en rasist och anser att ryssar är genetiskt "onda". Anser du det så bör du nog ansluta dig som volontär hos dina meningsfränder i Azov-bataljonen.

Noterbart är att det du pladdrar om inte alls är bevisat.

Det finns också mängder av ögonvittnesberättelser om det exakt motsatta.

Du tror det är ukrainare som gör kaos i Rostov, men det är ryssar som gör kaos i Ukraina.

Jag har inte sagt något om genetik, så det om genetiskt onda är något som finns i din hjärna.

Hur känns det att ha blivit avslöjad som en rasisttänkare?
Citera
2022-04-14, 02:29
Medlem
RIA Novosti artikel om fartyget Moskva.
https://ria.ru/20220414/kreyser-1783435471.html
Citera
2022-04-14, 02:32
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Ryssland har betraktats som en regional stormakt sen Sovjetunionens fall.
Inte en global stormakt. Så detta är inget nytt.

Men de har förstås 6000 kärnvapen....

Vad har de för nytta av dessa? Tror du att de tänker starta kärnvapenkrig? Alla framtida krig utom det sista kommer att utkämpas med konventionella vapen. En stor kärnvapenarsenal är helt meningslös.
Citera
2022-04-14, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinKnullarGet
Chilla kamrat. Du får räcka upp handen innan du får lov att smutsa ner tråden. Deal?

Tack. Där ser vi skillnaden mellan dig och mig. Jag är inte rädd för avvikande åsikter.
Jag är inte intresserad av att stänga ner - stoppa - andras åsikter.
Jag tror på ett fritt utbyte av åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in