2022-04-13, 15:49
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Utveckla neger. Politiskt har Motståndsrörelsen radikaliseras rejält de senaste åren, med kompromisslösa uttalanden i väldigt många fler frågor än förut. Enorm skillnad till SD och AfS.

Paramilitär har man då rakt aldrig varit. Icke-vita element kan du ju gärna ge bevis på. Men det kan du inte eller hur för som vanligt sitter du bara och ljuger.
fuska och ljuga duger inte då man vill framstå som en vettig talesperson.
dom har lägrat sig och väntat på sånt som ska komma och inte laddat upp så mycket.
snömos finns de ju också på hemsidan. artiklar som inte beskriver speciellt mycket.

ni va mer radikala 2010, innan dess kände ja inte till er.
våldet har ni ju strukit. de kompromissas de med.
ja har frågat flera i tråden va ni tycker om våld och då säger ni att de inte e bra.
förut använde ni våld på ett annat sätt då ni slogs och tog fighten på gatan.
om ni inte längre använder våld "för att de e olagligt" enligt de system som vill krossa er,
hur ska ni då kunna göra så de blir läge för en kamp?

I Ryssfrågan så va NMR förr ungefär i linje me dom på flashback men nu
verkar de snarare va fråga om att man ska stödja Ukraina.
ja vet att de känns rätt men om ni kollar på EU i dehär så e de EU som driver NWO
som ni kanske vet och de som Ryssland vill underminera. men NMR fortsätter
godhetssignaleringen och att va så anti-ryska som möjligt.

så där har vi två konkreta anledningar.
utveckla själv- på vilket sätt har NMR radikaliserats?
ja som inte e på er sida ser ett NMR utan mottugg.
Citera
2022-04-13, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
fuska och ljuga duger inte då man vill framstå som en vettig talesperson.
dom har lägrat sig och väntat på sånt som ska komma och inte laddat upp så mycket.
snömos finns de ju också på hemsidan. artiklar som inte beskriver speciellt mycket.

ni va mer radikala 2010, innan dess kände ja inte till er.
våldet har ni ju strukit. de kompromissas de med.
ja har frågat flera i tråden va ni tycker om våld och då säger ni att de inte e bra.
förut använde ni våld på ett annat sätt då ni slogs och tog fighten på gatan.
om ni inte längre använder våld "för att de e olagligt" enligt de system som vill krossa er,
hur ska ni då kunna göra så de blir läge för en kamp?

I Ryssfrågan så va NMR förr ungefär i linje me dom på flashback men nu
verkar de snarare va fråga om att man ska stödja Ukraina.
ja vet att de känns rätt men om ni kollar på EU i dehär så e de EU som driver NWO
som ni kanske vet och de som Ryssland vill underminera. men NMR fortsätter
godhetssignaleringen och att va så anti-ryska som möjligt.

så där har vi två konkreta anledningar.
utveckla själv- på vilket sätt har NMR radikaliserats?
ja som inte e på er sida ser ett NMR utan mottugg.

Motståndsrörelsens har alltid, sen grundandet, förbjudit offensivt våld men uppmuntrat till våld i självförsvar. Så var det 2010 - så är det nu. Skillnaden är väl bara att rödingarna blivit så mesiga att det aldrig längre blir några fajter på gatan längre.

Motståndsrörelsens officiella åsikter i Ukraina/Ryssland-frågan läses på Motståndsrörelsen.se och inte på Nordfront. Där har man inte heller liberaliserats.

Så 2 fel av 2 möjliga. Grattis!
Citera
2022-04-13, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plutonium-239
Men Simon Lindberg brukar ju säga att de som röstar SD (och AfS) lika gärna hade kunnat rösta på NMR. O jämför SD, AfS o NMR i samma "block". Men oftast är ju SD dåliga, judiska o liknande. Bara när det passar så jämför han gott.

Har stått på Nordfront flera gånger, ska se om jag hittar det...

Det stämmer väl att många SD-folk har bra mycket mer radikala åsikter än SD och i stor utsträckning sympatiserar med Motståndsrörelsen. Det vet nog de flesta som någonsin pratat med ett antal människor som röstar SD.

Hur denna fakta betyder att SD och Motståndsrörelsen skulle vara ungefär samma är nog en ekvation du inte ens själv klarar av att redovisa?!
Citera
2022-04-13, 22:51
Medlem
Ledarperspektiv om Motståndsrörelsens 25 år

https://nordiskradio.se/?avsnitt=ledarperspektiv-84-rovarhistorier-ledarskap-och-framtidstro-25-ar-av2-revolutionar-kamp
Citera
2022-04-13, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Visst, artikeln är ju häpnadsväckande så pass uppåt väggarna korkat, så det blir svårt överhuvudtaget veta var man ska börja bemöta alla tokigheter Eklund lyckas klämma ur sig. Men alla har vi väl landat fel någon gång i våra analyser och ställningstagande... no big deal egentligen, men detta kanske inte gäller Hollywood-nazisterna i Nmr?

Att artikeln från början publicerades OCH fortfarande ligger kvar, får väl kanske tas som en intäkt för att chefredaktören instämmer och håller med, i allt väsentligt.
Du borde läsa mig mer noga då. I min första artikel la jag mycket av skulden för kriget på USA och väst samt skrev detta angående skuldfrågan:
https://nordfront.se/om-kriget-i-ukraina

I en annan artikel skrev jag detta:
https://nordfront.se/de-ryska-fredsvillkoren-ser-rimliga-ut

Igår skrev jag också detta:
https://nordfront.se/krigsmanaderna

Artikeln du hänvisar till är en sådan som jag inte håller med om alla detaljer i. Det jag håller med om är det jag skrev i min första artikel; att ur ett moraliskt perspektiv har Ryssland visst ansvar för allt våld kriget för med sig eftersom Ryssland startade kriget. Att förneka detta vore bara barnsligt, är man pro-rysk är det bara att erkänna denna omständighet och sedan förklara varför man tycker att de offer kriget medför ändå är ett pris som det är värt att betala.

Jag håller dock till exempel inte med om det Eklund skriver i rubriken på sin artikel om att Ryssland ensamt bär allt ansvar för civila som dör i kriget. Det är i min mening att för kategoriskt lägga för mycket av skulden på Ryssland och på ett konstigt sätt ge Ukraina frikort att föra krig exakt hur som helst utan hänsyn till civila (eftersom det då ändå bara skulle vara Rysslands fel om civila dog även om Ukraina t.ex. hade tejpat fast civilister på sina stridsvagnar eller på något mer realistiskt sätt använt civila som mänskliga sköldar). Så jag håller inte med om det, men rent filosofiskt är väl inte heller det moraliska påståendet att "den som startar ett krig har allt ansvar för alla som dör i kriget" den mest galna åsikten jag har sett heller.

Sedan med tanke på vilken tråd detta är kan det väl också påpekas att Nordfront ska ses som en fristående tidning där olika åsikter kan uttryckas så länge de är ärligt menade. Alla våra skribenter behöver inte vara pro-ryska eller pro-ukrainska och vad som är Nordiska motståndsrörelsens officiella hållning kommuniceras ut via artiklar på Motståndsrörelsen.se, inte på Nordfront där vem som helst kan skicka in insändare eller bli regelbunden skribent om jag godkänner det. Precis som att vi tillät många att skriva kritiska kommentarer till artikeln i fråga så hade vi också kunnat publicera ett genmäle i artikelform om någon på ett respektfullt sätt vill argumentera emot resonemangen i Eklunds artikel.
Senast redigerad av M.Saxlind 2022-04-14 kl. 00:02.
Citera
2022-04-14, 01:55
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Du borde läsa mig mer noga då. I min första artikel la jag mycket av skulden för kriget på USA och väst samt skrev detta angående skuldfrågan:
https://nordfront.se/om-kriget-i-ukraina

I en annan artikel skrev jag detta:
https://nordfront.se/de-ryska-fredsvillkoren-ser-rimliga-ut

Igår skrev jag också detta:
https://nordfront.se/krigsmanaderna

Artikeln du hänvisar till är en sådan som jag inte håller med om alla detaljer i. Det jag håller med om är det jag skrev i min första artikel; att ur ett moraliskt perspektiv har Ryssland visst ansvar för allt våld kriget för med sig eftersom Ryssland startade kriget. Att förneka detta vore bara barnsligt, är man pro-rysk är det bara att erkänna denna omständighet och sedan förklara varför man tycker att de offer kriget medför ändå är ett pris som det är värt att betala.

Jag håller dock till exempel inte med om det Eklund skriver i rubriken på sin artikel om att Ryssland ensamt bär allt ansvar för civila som dör i kriget. Det är i min mening att för kategoriskt lägga för mycket av skulden på Ryssland och på ett konstigt sätt ge Ukraina frikort att föra krig exakt hur som helst utan hänsyn till civila (eftersom det då ändå bara skulle vara Rysslands fel om civila dog även om Ukraina t.ex. hade tejpat fast civilister på sina stridsvagnar eller på något mer realistiskt sätt använt civila som mänskliga sköldar). Så jag håller inte med om det, men rent filosofiskt är väl inte heller det moraliska påståendet att "den som startar ett krig har allt ansvar för alla som dör i kriget" den mest galna åsikten jag har sett heller.

Sedan med tanke på vilken tråd detta är kan det väl också påpekas att Nordfront ska ses som en fristående tidning där olika åsikter kan uttryckas så länge de är ärligt menade. Alla våra skribenter behöver inte vara pro-ryska eller pro-ukrainska och vad som är Nordiska motståndsrörelsens officiella hållning kommuniceras ut via artiklar på Motståndsrörelsen.se, inte på Nordfront där vem som helst kan skicka in insändare eller bli regelbunden skribent om jag godkänner det. Precis som att vi tillät många att skriva kritiska kommentarer till artikeln i fråga så hade vi också kunnat publicera ett genmäle i artikelform om någon på ett respektfullt sätt vill argumentera emot resonemangen i Eklunds artikel.
Fair enough.

Judens verktygslåda är omfångsrik, minst sagt, och alla högtravande och invecklade resonemang kring moral är bara gammaldags borgartänk. Detta är endast ett av judens alla verktyg och arbetsredskap, för att kunna trolla gojim bortom all sans- och förnufttänk. Svenska intressen av svenskar för svenskar, trumfar judiska moralfilosofier/ideologier, alla dagar i veckan. Svårare än så behöver man inte göra det. Det är det första.

För det andra, vad gäller skuld- och ansvarsfrågan om krigets uppkomst är det inte särskilt väl analyserat enbart peka finger åt ryssen. Nato och Juden har till sist fått sitt efterlängtade krig, det som började så bra med Gorbatjov och Jeltsin fick ett lika oväntat som snabbt slut i och med Putin vid rorkulten, som så försmädligt satte stop för vidare utplundring. Tror du verkligen Putin här tänker på någon högre moral frånsett den moraliska plikt om vad som är bäst för Ryssland och dess invånare?

Och för det tredje, så blir det bara till rena dumheter försöka resonera sig i från och separera Eklunds egna tankegångar från Motståndrörelsens, enbart för det publiceras på Nordfront.
Sist jag kollade tillhörde Eklund högsta toppskiktet (Riksrådet) i Nmr.

Sist men inte minst, vad gäller det formella skriftspråket har konsensus rått om att det är värdefullt med en tydlig och klar norm att följa, (tips, interpunktion) och denna har också kodifierats i verk som Svenska skrivregler och Svenska Akademiens ordlista. Detta kanske vore något för Nmr:s skribenter och redaktörer att titta på, såväl nutida som framtida? Ett stalltips i all välmening bara.
Citera
2022-04-14, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdJudebane

https://nordiskradio.se/?avsnitt=ledarperspektiv-84-rovarhistorier-ledarskap-och-framtidstro-25-ar-av2-revolutionar-kamp

Precis lyssnat färdigt. Detta avsnitt kan verkligen rekommenderas. Ger exempelvis utmärkt svar på en av de mest klassiska trollargumenten i denna tråd.

Citera
2022-04-14, 12:06
Medlem
Citat:
Judens verktygslåda är omfångsrik, minst sagt, och alla högtravande och invecklade resonemang kring moral är bara gammaldags borgartänk. Detta är endast ett av judens alla verktyg och arbetsredskap, för att kunna trolla gojim bortom all sans- och förnufttänk. Svenska intressen av svenskar för svenskar, trumfar judiska moralfilosofier/ideologier, alla dagar i veckan. Svårare än så behöver man inte göra det. Det är det första.
En stor majoritet av svenska folket har blivit itutade att ryssarna är onda orcher och ukrainarna ädla alver. Uppenbarligen tycker du själv att det är svårt att gå emot de hjärntvättade massorna, då du skriver under pseudonym istället för att öppet stoltsera med hur mycket du personligen stödjer Rysslands invasion av Ukraina. Alltså kräver du att andra ska bränna socialt kapital som du själv inte är beredd att bränna. Så det är uppenbarligen inte så enkelt att avfärda "judisk moralfilosofi" och vara öppet politiskt cynisk som du påstår. Människor som opererar i verkligheten måste ta hänsyn till lagar, sociala normer och allierades åsikter på ett annat sätt än de som sitter anonymt och för sig själva och gapar på Flashback.
Citat:
För det andra, vad gäller skuld- och ansvarsfrågan om krigets uppkomst är det inte särskilt väl analyserat enbart peka finger åt ryssen.
Vilket du inte behöver säga till mig eftersom jag helt uppenbart inte har gjort den analysen, utan tvärtom arbetat för att nyansera bilden i den riktning du önskar och detta trots att det inte ens är okontroversiellt bland nationella att göra det.
Citat:
Tror du verkligen Putin här tänker på någon högre moral frånsett den moraliska plikt om vad som är bäst för Ryssland och dess invånare?
Jag är ingen spåkärring eller tankeläsare. I någon mån tror jag att Putin kämpar mot väst av rent personlig självbevarelsedrift (eftersom västmakterna vill kuppa bort honom och förmodligen fängsla honom resten av livet). I någon mån är han så klart också en rysk patriot som vigt sitt liv åt att stärka Ryssland.
Citat:
Och för det tredje, så blir det bara till rena dumheter försöka resonera sig i från och separera Eklunds egna tankegångar från Motståndrörelsens, enbart för det publiceras på Nordfront.
Sist jag kollade tillhörde Eklund högsta toppskiktet (Riksrådet) i Nmr.
Även Simon Lindberg, Fredrik Vejdeland och Pär Öberg sitter i riksrådet och hade du fokuserat på vad de sagt och skrivit om kriget hade du förmodligen haft mindre att lipa över. Men det är ju typiskt anonyma och ohjälpsamma nationalister att sitta och klaga på internet över politiska grupper på den egna sidan, trots att vi har ett helt samhälle fyllt med fiender vi skulle kunna bråka med istället.
Citera
2022-04-14, 19:06
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plutonium-239
Men Simon Lindberg brukar ju säga att de som röstar SD (och AfS) lika gärna hade kunnat rösta på NMR. O jämför SD, AfS o NMR i samma "block". Men oftast är ju SD dåliga, judiska o liknande. Bara när det passar så jämför han gott.

Har stått på Nordfront flera gånger, ska se om jag hittar det...
Det är boomers, counterjihadister och oinsatta som röstar på SD. Hade de läst på lite så hade de insett att SD deffinitivt inte är svaret de letar efter.
På samma vis som att MP inte bryr sig om miljön eller att M är ett högerparti.
Citera
2022-04-15, 10:57
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdJudebane

Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Precis lyssnat färdigt. Detta avsnitt kan verkligen rekommenderas. Ger exempelvis utmärkt svar på en av de mest klassiska trollargumenten i denna tråd.

Ledarperspektiv är alltid bra. Jag rekommenderar människor att lyssna på alla deras avsnitt.

---

Kul att Saxlind har börjat skriva här på Flashback igen!
Citera
2022-04-15, 15:03
Medlem
TheBusters avatar
Varför hyllar NMR finnen Cuula? Han fick ju inte ens svenskt medborgarskap efter som han var e dagdrivare
Citera
2022-04-15, 15:54
Medlem
Torch-McFlys avatar
Motståndsrörelsens aktivister arrangerade en blixtaktion med tal framför asylcentret i Sandvad, som inhyser avvisade kriminella asylsökande.

Citat:
Stämningen har länge varit glödhet i staden Sandvad, efter att det framkommit att dess asylcenter ska bebos av kriminella rasfrämlingar dömda för mord och sexualbrott. Lokalinvånarna känner sig särskilt lurade av Röda Korsets hemlighetsmakeri, då regionledaren Tina Lundgaard tidigare försäkrat dem att det här rör sig om flyktingar med ”särskilda behov” – och inte kriminella rasfrämlingar.

Sedan dess har ett medborgarmöte hållits i staden, där den danska Immigrationsstyrelsen, Röda Korset, Vejle kommun och liberalmarxistiska politiker deltog. Här fick danska Immigrationsverket frågan om man kan garantera att inga brottslingar och sedlighetsförbrytare kommer till Sandvad. Men biträdande direktör Grith Poulsen kunde inte lämna någon sådan försäkran. En advokatbyrå gjorde en juridisk bedömning av avtalet, och man kom fram till att sammansättningen av gruppen boende på specialcentret Sandvad inte stämmer överens med vad som stipuleras om den i hyresavtalet mellan danska Immigrationsverket och Vejle kommun – samt att ett helt lokalsamhälle därmed har stöpts om i grunden.
Filmklipp finns i artikeln
https://motståndsrörelsen.se/2022/04/12/blixtdemonstration-med-tal-framfor-sandvads-asylcenter/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in