2022-04-14, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Nån som vet om Moskva var kärnvapenbestyckad också?

Har varit inne i två av deras gamla silos. De har inga kärnvapen. Däremot har de beslagtagit några TOS-1or.

Kan hoppas att dessa kommer till avändning.
Citera
2022-04-14, 00:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Så du menar att jag hittar på att Ryssland är största exportören av vete i världen?
Så du menar att jag hittar på om jag säger att 40 % av naturgasen i europa kommer från Ryssland?
Så du menar att jag hittar på om jag säger att Ryssland är en betydande exportör av olja?

Läs själv. Gör inte bort dig!

https://www.eia.gov/todayinenergy/detail.php?id=51618

Din fantasi verkar gå ut på att Europa står inför svält och undergång. Pga Ryssland hauaha
Citera
2022-04-14, 00:15
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ny konvoj från Röda Armén brutalt attackerad av UAF.

https://twitter.com/Militarylandnet/status/1514362052436975616
Citera
2022-04-14, 00:17
Medlem
Börjar dra ihop sig nu. Är nog inte många timmar kvar nu fram tills att resterade motståndet i Mariupol ger upp.

https://vancouversun.com/news/world/more-than-1000-ukraine-marines-surrender-in-key-port-of-mariupol-says-russia-2/wcm/91de2c49-97a9-440c-84a0-cb70100efb0f
Citera
2022-04-14, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ny konvoj från Röda Armén brutalt attackerad av UAF.

https://twitter.com/Militarylandnet/status/1514362052436975616

Den videon har circulerat ett par dagar.
Citera
2022-04-14, 00:18
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Ingen aning.

Kan ju vara diverse strategisk info dom skickar innan dom sjunker. Tpo vapenlast och sånt. Nödanrop kör man väl lppet på erkända frekvenser. Även fienden ska ju rädda nödställda om man följer krigets lagar men ryssarna kör ioförsig ett eget race.

Läskigt höra i realtid. Tror du dom nycklar för hand?
Citera
2022-04-14, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
-Tja, är det en besvikelse över att Fin/Swe är troligtvis på väg in i NATO..?

-Eller är det det "det" i samband med att Putin har börjat med utrensningar.., så att man gapar högt för att få kvar vid "köttgrytan" ? (bevisa sin lojalitet dvs)

Inte lätt att veta, men det lär komma mer utav samma kost den närmaste framtiden..

Diskussionen på Reddit är rätt samlad och lugn. Ett intressant citiat; "When Estonia joined, it was the same deal. Threats, posturing, then slowly it was status quo."

Länk: https://www.reddit.com/r/worldnews/comments/u2n4to/finnish_and_swedish_leaders_to_hold_joint_press/
Citera
2022-04-14, 00:20
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Den videon har circulerat ett par dagar.
Okej jag känner inte igen den men det är möjligt. Militaryland brukar vara pålitliga annars och bara lägga upp dagsfärska filmer.
Citera
2022-04-14, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Din fantasi verkar gå ut på att Europa står inför svält och undergång. Pga Ryssland hauaha

Kriget hade kunnat gå att undvika. Kina skrattar åt europa som ödelägger sin egen ekonomi. Vi vet alla att det handlar om ekonomi och geopolitik. Ingen bryr sig egentligen om den Ukrainska befolkningen. Ukraina hade kunna vara neutralt. Men men. Det är ju tydligen värt det att ödelägga hela världsekonomin för ett lands behov av att vara medlem i NATO. Bra jobbat!
Citera
2022-04-14, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Kan ju vara diverse strategisk info dom skickar innan dom sjunker. Tpo vapenlast och sånt. Nödanrop kör man väl lppet på erkända frekvenser. Även fienden ska ju rädda nödställda om man följer krigets lagar men ryssarna kör ioförsig ett eget race.

Läskigt höra i realtid. Tror du dom nycklar för hand?

Jag är ingen morse-expert, men det ser inte datoriserat ut. Såg några få pauser "mitt i bokstäver" så att säga (det hade inte en dator gjort). Datoriserad morse går också väldigt väldigt snabbt, mycket snabbare än det här. Tror det var olika längd på mellanrummen mellan orden (man brukar ha en pause med duttandet när man skrivit färdigt ett ord).

Det såg mänskligt ut.

Jag vet inte dock.
Sen vet jag inte om ryssarna kör sitt eget morse-system (ryska bokstäver typ).

EDIT: rysk morse är motsvarande (z blir 3 .. samma ljud, annan typograf bara). Siffror är samma som västerländska.
Senast redigerad av pruttler 2022-04-14 kl. 00:24.
Citera
2022-04-14, 00:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag är inte nazist. Jag diskuterade med en användare om vad denne såg som nazism. Jag lägger inte alltid värderingar i mina inlägg, utan undrar hur andra tänker. Jag vet inte vad folk ser som nazism. Väldigt många inom den riktiga "naziströrelsen" både i Sverige och Europa är hardcore Ukrainasupportrar just för att de ser Ukraina som ett nazistiskt hopp för Europa. Många av dem åkte ner och deltog på Maidan och senare i olika nazistiska förband i kriget. Jag var hela tiden mycket starkt kritisk till det. Ärligt talat så vet inte jag vad modern nazism är och vad den står för, det är därför jag inte heller kan säga om Ukrainas nazister är nazister eller inte. Bara att det finns många av dem där.

Du vet alltså inte var du står. Jag hoppas du hittar rätt innan "någon" hittar dig!
Citera
2022-04-14, 00:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Kriget hade kunnat gå att undvika. Kina skrattar åt europa som ödelägger sin egen ekonomi. Vi vet alla att det handlar om ekonomi och geopolitik. Ingen bryr sig egentligen om den Ukrainska befolkningen. Ukraina hade kunna vara neutralt. Men men. Det är ju tydligen värt det att ödelägga hela världsekonomin för ett lands behov av att vara medlem i NATO. Bra jobbat!

Drama queen. ’Ödelägga hela världsekonomin’. Sluta jag får ont i magen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in