Citat:
Ursprungligen postat av
Trintignant
KSI eller SÄPO som försöker få dig att bryta ihop för att därmed uppsöka psykolog och därefter bli värvad som agent för dem?
Sekter och kanske även agenter värvas i alla fall så; när personen för tillfället är svag.
Skulle du lätt kunna passa in i olika extrema kretsar eller befunnit dig i dem etc?
Hela ledningen för den autonoma rörelsen styrs av säkerhetspolisen och även minst en väldigt högt uppsatt nazist är mitt intryck i alla fall. Sannolikt vill det rådande styret (som jag själv verkligen stödjer) att de olika extremisterna skall bråka med varandra i stället för att syssla med annat.
Länge sedan de var efter mig mycket nu, bara någon fånig maktdemonstration ibland.
Det som talar för att SÄPO ligger bakom för mig är deras förre chef avgick precis efter att jag började skriva här att det handlade om prestige ifrån deras sida (min gissning alltså) och dagen efter kom en känd topp-politiker gående emot mig på morgonen som suckade åt mig (i en välbeställd förort).
De har ju haft kända journalister som deltagit i det också men två riktigt kända har de tagit bort ifrån min telefonbok av någon anledning. Är väl rädda att det skulle bli ett scoop, men inget jag är intresserad av.
De försöker få det hela till att det är vänsterextrema som ligger bakom ibland men det tror jag knappast att de vänsterextrema har resurser eller lust/motiv till ensamma; de har förmodligen annat för sig - dessutom många andra inblandade också som sagt.
Det där att all ens information skulle vara öppen i en grupp som den där ungerska rättshaveristen påstådde tror jag är FSB-propaganda så det skriker om det. Vore ju lätt att avslöja minst sagt; säkerhetspolisen är nog hemligare än så. Vilken vänsterextrem person (eller LO eller sossar, eller riksdagspartierna) skulle tycka det vore ok att sprida någons privata information i grupper etc. Nej, nej, nej - någon snubbe framför datorn som håller koll på ens flöde ger lite information till någon och sedan får underhuggarna något uppdrag som de sannolikt inte alls har koll på den direkta orsaken till.
Jag har länge misstänkt en dubbelagent inom SÄPO/KSI - dvs att de försöker radikalisera folk till någon extrem rörelse; politiskt eller religiöst; men inga bevis för det. De kan lika gärna försöka avradikalisera (om de trott något konstigt - med en modell som ej fungerat? - redan icke radikal när de växlade upp tempot - men det är klart de hade ju följt mig i +10 år innan ändå) eller trott att man jobbat för ryssarna eller kineserna (med kommunikationsverktyg som de ej känner till?) - och syftet är att man skall avslöja sig med det.
Någon period var upplägget att en massa vänsterextrema (vänsterextrema på riktigt) var efter mig och vid annat tillfälle var det djurrättsaktivister; men varit en del andra också.
Kanske KSI/SÄPO vill värva en till dessa grupper samtidigt som jobbar för dem som informatör. Men veganrörelsen utgör ju inte ett så stort hot ändå förutom en extremt liten del extremister. Vet inte. Har varit rätt ointresserad av allt det där. Har även annat för mig än att bli någon informatör eller liknande. Om de nu skulle vilja det - ändå tveksamt kanske.
Återkommande är att de vill att man skall skaffa sig en partner och kanske också skaffa sig fler vänner. Eftersom jag har precis noll att dölja och stödjer det svenska statsskicket kunde jag inte bry mig mindre om någon partner eller nya vänner samtidigt rapporterar till SÄPO eller KSI. För mig kan de lika gärna rapportera till Kalle Anka eller Bamse; whatever.
Om jag någon gång skojat via sms och ondgjort mig ang "vänstern" blir jag snabbt uppringd dagen efter av gammal barndomskamrat som vill försäkra sig att jag inte är höger. Detta skulle kunna tyda på dubbelagent inom SÄPO/KSI som försöker spä på den högerextrema åsikten om att Sverige är en "PK-diktatur" - sannolikt någon som egentligen jobbar för ryssarna alltså samtidigt som SÄPO/KSI. Det skulle i alla fall förklara ganska mycket.
Jag är dock "död för dem" då jag får en partner har de påvisat. Om de trott jag varit ett hot; så inte hot efter det i alla fall. Har jag världens otur handlar det om konstig värvning för i värsta fall främmande makt, annars SÄPO KSI, genom att knäcka ens hjärta med någon av tjejerna som de skickar på mig. Det tror jag dock inte; det är helt enkelt för långsökt och jag har alldeles alldeles för mycket på dem (vilket de vet).
Det som talar emot att det är så pass långsökt, dvs att KSI/SÄPO skulle ha en dubbelagent är att även min mor etc verkar känna till det hela. Känns som lite väl många svenska högdjur inom olika områden är med på det hela för att rysk eller kinesisk agenda skall ligga bakom.
Började skriva här igen för ville ha svar men dessa svar är ju omöjliga att få.
Syftet med att skicka random luffare på en eller de här extremisterna är väl allmänt försök att försvaga en som sagt. Antingen för att skaffa sig en partner, nya vänner, gå med i någon gruppering eller sekt - och sedan ev rapportera till de överordnade. Svårt att se hela bilden.
Allt är som sagt bara teorier.
Lite småpengar har jag faktiskt fått ifrån dem skall sägas; på lite speciellt sätt. Ev ligger de även bakom den bättre nya lägenheten. I det fördolda kan de också ordnat fram min första lägenhet åt mig för många år sedan.
Märkligt att de haft rätt många olika eliter som varit med på det hela. Detta talar för att det inte är främmande makt.
En gammal kompis var väldigt noggrann med att påpeka att jag som kommer ifrån eliten, att det var viktigt att jag skaffade barn.
Ibland känner inte människor sig själva så bra heller. Dvs i mina ögon är de ev dubbelagenter för ryssarna eller själva politiska extremister av något slag, eller någon galning hos dem driver en knäpp vendetta? (kanske makt-hungrig bara; inget mer än så - eller personligt agg mot en) - eller prestige som sagt - eller så är man egentligen mycket farligare än vad man tror själv (för något eller några).
Omöjligt att veta orsaken till mind gamesen. Kan verkligen röra sig om precis allt mellan himmel och jord. Som jag sagt hundra gånger förut tror syftet är att skaffa sig en partner är det centrala. Har ingen lust alls att gå in som agent i någon rörelse; inte min grej helt enkelt.
Rätt imponerande resurser med polisen på gatan som körde litet stresstest på mig för någon vecka sedan. Köra runt en på flera ställen där jag cyklade. Ingen aning om varför, kanske försöka skapa stress så överger sin comfort zone. Springer i famnen på någon tjej de skickat ut. Problemet är att kan få motsatt effekt också sådant där. Dvs sluter sig mer om stressad. Inte för att jag var så stressad ändå, knappt alls, mer förvånad - vad är på gång liksom?
För flera år sedan då autonoma drog upp växlingen en del stod det faktiskt en kvinnlig polis bredvid precis när de satte igång (jäkligt snygg f ö v). Kanske något slags förebyggande av något slag som svårt att förstå.
Ev någon högt uppsatt fiende som matat dem med felaktig information (annars tänker jag mig att logiken skulle vara tydligare). Men jag vet inte vem det skulle vara eller exakta skälet.
Vi ska inte glömma att både John Lennon och Martin Luther King ständigt hade CIA hack i häl, så det beror ju på vad för analys som gjorts för stunden.
Tror ändå sådant här är extremt ovanligt. Annars skulle det varit mer omtalat.
Som sagt är det omöjligt att veta vad som gjorts med plan av något slag bakom och vad som gjorts på grund av rent maktmissbruk.
Tror ändå det ligger en eller flera planer bakom allt. Att det skulle röra sig om allmänna trakasserier utan mål är ju helt otänkbart.
Högt uppsatt dubbelagent för ryssarna eller kineserna är troligare än att det skulle varit falska poliser etc.