2022-04-13, 19:28
Medlem
bomhulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Det är sällsynt då hundar för muslimer är haram och för araber i gemen anses smutsigt.

Utöver det, hade du en poäng med ditt inlägg?
Det finns väl andra blattar som inte är muslimer.
Jag är ledsen att göra dig besviken men många av dessa har hundar
Citera
2022-04-13, 19:30
Medlem
Citat:
Såg förra veckan två hundar utanför två olika mataffärer och kom att tänka på att det var ÅR sen sist. När jag växte upp i slutet av 80 talet/början av 90 talet såg man det nästan hela tiden.

Så ni hundÄGARE varför ser man inte detta längre(i alla fall inte i Stockholm)?

Jag ber vänligen att endast hundägare svarar eftersom jag inte vill att folk utan hund slentrianmässigt ska svara pga invandrare.
För det här landet har blivit skit. Ingen litar på medmänniskor längre.
Svensken vågar inte säga emot för dom är överbelånade skuldslavar.
Kriminalitet bara ökar å ökar därför ser du inte hundar utanför affären längre.
Citera
2022-04-13, 19:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Senast idag så blev någon av med sin hund som gjort just det, lämnat hunden utanför butiken.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/hund-stulen-utanfoer-butik.YsTNgYcow?utm_source=share-btn

När jag var liten på 70-talet så hade vi hund och då var det helt normalt att lämna hunden utanför butiken i orten jag bodde. Kunde sitta både två och tre stycken på rad . Vi gjorde det också med vår hund. Aldrig något man ens tänkte på då ingen stal hundar på den tiden.
Som tillägg så fanns det heller väldigt få invandrare i vårt land vid den tiden men kan inte säga att det har något samband men skulle också kunna ha det.
Citera
2022-04-13, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull

du menar dessa ex Juggar som bor i Orten och som går omkring i stora Goose-jackor och har stora läppar och en Pittbull för att det är ballt?
Citera
2022-04-13, 19:47
Medlem
GustavAdams avatar
Vad har ni för hundar egentligen?
Jag har inga problem med att lämna hunden utanför butiken.
Dels för att jag aldrig hört talas om att någon blivit av med någon hund utanför en butik samt att om någon skulle försöka närma sig min/vår hund med onda avsikter så kommer det att finnas en tydlig skitrand att följa fram/hem till den som gjorde försöket.
Han gör skillnad på vänligt folk och de som inte är det.
De doftar nog olika redan innan han borstat upp sig och speciellt efter.
Citera
2022-04-13, 19:48
Medlem
Om inget annat borde det vara olagligt att göra så.
Citera
2022-04-13, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull

Son jag skrev så är hundar ansedda smutsiga i hela MENA så nej, det är inte vanligt att "blattar" har hundar. Om så vore fallet skulle jag dock inte vara besviken så som du verkar tro jag är.

Men vad var din ursprungliga poäng?
Citera
2022-04-13, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister

Varför då?
Citera
2022-04-13, 20:01
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Håller med!
Allt borde f-n vara förbjudet, så ingen kan bli kränkt.
Citera
2022-04-13, 20:13
Medlem
Citat:
Varför då?

Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Håller med!
Allt borde f-n vara förbjudet, så ingen kan bli kränkt.

För att ett djur ska inte stå bundet, ska kunna röra sig fritt.
Citera
2022-04-13, 20:22
Medlem
Citat:
Såg förra veckan två hundar utanför två olika mataffärer och kom att tänka på att det var ÅR sen sist. När jag växte upp i slutet av 80 talet/början av 90 talet såg man det nästan hela tiden.

Så ni hundÄGARE varför ser man inte detta längre(i alla fall inte i Stockholm)?

Jag ber vänligen att endast hundägare svarar eftersom jag inte vill att folk utan hund slentrianmässigt ska svara pga invandrare.
Det är för att vissa grupper i samhället (nämner inte vilka så ni får dra era egna slutsatser) anser att hundar och framförallt vissa raser är väldigt stöldbegärliga.

De hundar som har störst "stöldvärde" och benägenhet att hundnappas är raser såsom tex Amstaff, Staffe och liknande då de är dyra och ses av vissa grupper som statusymboler.

Bor ni i orten så bind inte upp hunden ensam utanför tex ICA om ni vill att den ska vara kvar när ni kommer ut.

Det har tom hänt att folk har blivit nedslagna och rånade på valpar av denna typ då de har varit ute på promenad.

Andra mindre hundar är också enkla att sno och används med lite otur som sk baitdogs dvs som leksaker för riktiga "kamphundar" att öva upp sig på innan det blir dags för riktig hundkamp.

Sedan så har det också lite med "folkvett" att göra. Förr i tiden så gick folk och knappt inte då ens barn fram och började pilla på okända ensamma hundar uppbundna utanför tex ICA.

Minns när man var liten och det stod relativt otrevliga hundar uppbunda tex i en lyktstolpe, självklart så gick man omvägar runt den, även som liten knatte.

Idag känns det lite si och så med det och om hunden då blir tex rädd eller arg och biter så är det du som ägare som får ta konsekvenserna och det blir inte roligt.

Händer även numera att barn och ungdomar ger sig på och skrämmer eller misshandlar hundar tex utanför affärer bara för att de kan.

Händer även att utländska ligor på stöldturne i Sverige snor hundar tex ifrån villatomter för att sälja utomlands.

Många kennlar i Sverige som föder upp stöldbegärliga raser och som bor lite ensligt som man känner till har ofta vidtagit rejäla säkerhetsåtgärder så att inga valpar "ska få fötter", typ larm, videoövervakning samt vuxna mindre trevliga hundar som vaktar tomten när ingen är hemma så att ingen kommer och gör inbrott i valphusen.

Inbrott hos uppfödare och stulna valpar i Sverige är inget jätteproblem än men desto vanligare utomlands tex Irland för att nämna ett exempel.
Citera
2022-04-13, 20:23
Avslutad
Skulle du binda dina barn utanför matbutiken obevakade och gå in och handla?

Jo, det är samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in