Citat:
Ursprungligen postat av
timeistheseason
Joel besitter den ödesdigra kombinationen att sakna social kompetens samtidigt som han har en hyfsad självmedvetenhet (vilket gör honom för rädd för att ta initiativ och bryta sig in i samtal, sammanhang m.m.) Jag är exakt som Joel på många sätt men skillnaden är att Joel inte verkar inse att det ligger visst personligt ansvar att ta eget initiativ för att bli del av en grupp. Drar man sig undan för man tycker det känns jobbigt blir det svårt att komma och klaga på att man inte lyckas bli en del av gruppen. Jag ser ärligt talat inte den mobbningen som väldigt många andra ser, självklart är det svårt att avgöra utan att ha varit där själv på plats.
Tycker samtidigt synd om Joel, han är uppenbarligen en välvillig och bra person överlag. Saknar viss fingertoppskänsla vilket har satt honom i en grymt jobbig situation.
Nä, jag ser inte heller mobbningen. Dom är helt olika personer och klickar inte nånstans. Joel är en känslig mjukis, och inget fel med det, men han måste som du säger ta eget initiativ.
Detta är en tävling med paktande och socialt spel. Det visste Joel mycket väl när han sökte till Robinson. Det blev bara inte så gulligt och romantiskt som i hans vision om hela grejen.