2022-04-13, 18:56
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Nej, att slå någon, kalla någon fula ord, nedvärdera m.m. det är mobbning. Hade han stått för sitt beslut så hade han ju inte haft sin monolog om hur synd det är om honom i dagens avsnitt. Jo exakt det som detta beslut han fattade hade. Hans beslut va, rösta med andra och kom gänget närmre, eller rösta som han ville och bli mer "utfryst".

Att frysa ut någon är 100% mobbning. Inse att du har fel.
2022-04-13, 19:03
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Jag är väl medveten om vad idioten Sebastian gjorde.
Varför blandar du in honom i den här tråden?
Förstår du inte? Det var för att påvisa en poäng, att tv4 skiter i vad deltagarna gör mot varandra så länge det blir bra TV. Tror du på allvar att de vill att alla ska va snälla mot varandra och aldrig skapa nån form av drama. Vem orkar titta titta på det?
2022-04-13, 19:09
Medlem
peterZiipens avatar
Nu när det börjar hetta till kring Shevin har hon tagit sitt pick och pack och dragit till Barcelona. Flyr landet
2022-04-13, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Kul! Svag för listor! Här är min lista:
Filip ⭐️⭐️⭐️⭐️
Joel⭐️⭐️⭐️
Linn⭐️⭐️
Angela⭐️⭐️
Mattias⭐️⭐️
Hanna⭐️
Hayes⭐️
Gorm❌
Anna❌❌
Jessica❌❌❌
Peter❌❌❌
Shevin❌❌❌❌❌
Ganska lik min, speciellt i botten.
2022-04-13, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Nu när det börjar hetta till kring Shevin har hon tagit sitt pick och pack och dragit till Barcelona. Flyr landet
Hon har tagit bort kommentarfunktionen på de flesta inlägg på instagram också.
2022-04-13, 19:59
Medlem
Buttson69s avatar
Jag är inne på att polisanmäla ansvariga för programmet. Det måste ju vara ett brott att tillåta mobbartrojkan fortsätta med sina grova övergrepp. Jag hoppas att eventuella framtida arbetsgivare har en koll på vilka hemska människor dom där tre är. Det borde gå att polisanmäla dem för brott mot mänskliga rättigheter.
2022-04-13, 20:09
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timeistheseason
Joel besitter den ödesdigra kombinationen att sakna social kompetens samtidigt som han har en hyfsad självmedvetenhet (vilket gör honom för rädd för att ta initiativ och bryta sig in i samtal, sammanhang m.m.) Jag är exakt som Joel på många sätt men skillnaden är att Joel inte verkar inse att det ligger visst personligt ansvar att ta eget initiativ för att bli del av en grupp. Drar man sig undan för man tycker det känns jobbigt blir det svårt att komma och klaga på att man inte lyckas bli en del av gruppen. Jag ser ärligt talat inte den mobbningen som väldigt många andra ser, självklart är det svårt att avgöra utan att ha varit där själv på plats.

Tycker samtidigt synd om Joel, han är uppenbarligen en välvillig och bra person överlag. Saknar viss fingertoppskänsla vilket har satt honom i en grymt jobbig situation.
Nä, jag ser inte heller mobbningen. Dom är helt olika personer och klickar inte nånstans. Joel är en känslig mjukis, och inget fel med det, men han måste som du säger ta eget initiativ.

Detta är en tävling med paktande och socialt spel. Det visste Joel mycket väl när han sökte till Robinson. Det blev bara inte så gulligt och romantiskt som i hans vision om hela grejen.
2022-04-13, 20:14
Medlem
Det hade varit bättre om Joel var i samma lag som Filip, tror han kunnat lära honom en hel del både om överlevnad men också att vara mer stilla i sinnet.
2022-04-13, 20:23
Medlem
morrunges avatar
Jag saknar Isabella! Så himla synd att hon fick avbryta. Och så himla vacker! Jag hoppas verkligen hon återvänder i en kommande säsong.

Men av de som återstår hoppas jag på följande:

Angela
Linn
Mattias
Joel
Filip
Hayes
Hanna
Anna
Gorm
Jessica
Peter
Shevin

Sen hade det ju varit väldigt mysigt att se Mattias och Joel tillsammans i sammanslagningen
Senast redigerad av morrunge 2022-04-13 kl. 20:38.
2022-04-13, 20:45
Medlem
MuppSmurfs avatar
Lider verkligen med Joel som måste vara i det där laget och må så dåligt hela tiden. Finns inget värre än att känna sig utanför och ensam i en grupp. Hoppas han kämpar på, ser fram emot att se mötet mellan han och Mattias.

Filip känns som en riktig genuin och jordnära person. Verkar stortrivas i allt med Robinsson precis som Klas Beyer gjorde som också vann hela tävlingen. Om Filip bara håller sig kvar så har han stora chanser att ta hem detta.
2022-04-13, 20:46
Medlem
Kan inte komma över hur jävla grann Shevin är, hotdamn! Hade gett vadsomhelst för att byta plats med Joel på den stranden, mmmmmmmhm! Åh

Det är roligt att se Gorm och Hayes, de har en rolig jargong. Bara lag Nord har taskig stämning vid det här laget.
Jag tror ärligt talat inte de tre vännerna och Jerrys situation är "någons fel", de har alla bidragit till att det är som det är. Vad tjänar Joels utspel till egentligen? Klart man sympatiserar med honom men, vad är det egentligen de andra ska göra..? Om man bara drar sig undan så kan man inte förvänta sig att de kommer bry sig om en, för att skapa connection behövs grind, det är så det funkar. Man skaffar vänner i skolan och på jobbet för att man är tvungen att hänga med varandra. Och om man är överens om att man inte gillar varandra är det inte heller nån särskilt öm punkt.

That being said, jag tycker man borde ta lite mer ansvar när man märker att nån i gruppen mår dåligt. Man borde väl kunna fatta att det är en utsatt position och stötta ändå liksom. Vem vill att nån ska känna sig utanför? Simple case of "gör inte mot andra vad du inte skulle vilja bli utsatt för själv".
2022-04-13, 20:49
Medlem
Angela måste vinna, Queen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in