2022-04-13, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Med tanke på avstånd och hur det rör sig handlar det med stor sannolikhet om en Stugna-P.

Det är fejk news. Klippet är ftån Syrien. Ameriksnska TOW är det som används enligt upogift.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/gir522/fsa_fighters_hit_a_regime_bmp_with_a_tow_causing/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
2022-04-13, 19:50
Medlem
sinistrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag är inte nazist. Jag diskuterade med en användare om vad denne såg som nazism. Jag lägger inte alltid värderingar i mina inlägg, utan undrar hur andra tänker. Jag vet inte vad folk ser som nazism. Väldigt många inom den riktiga "naziströrelsen" både i Sverige och Europa är hardcore Ukrainasupportrar just för att de ser Ukraina som ett nazistiskt hopp för Europa. Många av dem åkte ner och deltog på Maidan och senare i olika nazistiska förband i kriget. Jag var hela tiden mycket starkt kritisk till det. Ärligt talat så vet inte jag vad modern nazism är och vad den står för, det är därför jag inte heller kan säga om Ukrainas nazister är nazister eller inte. Bara att det finns många av dem där.

Du vet inte vad "modern" nazism är, du vet inte om om nazisterna i ukraina är nazister men du vet att dom är många. Låter glasklart
Citera
2022-04-13, 19:50
Medlem
Thelonegunmans avatar
Britterna ligger bakom massakern i Butja!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k6r0Ka/lukasjenkos-anklagelse-storbritannien-bakom-butja-massakern

Enligt Lukasjenko har britterna utfört en "specialpsykologisk operation" för att misskreditera Ryssland.
Som om inte omvärlden redan avskydde terror-Ryssland. Hade det inte varit för brittiska "specialpsykologiska operationer" hade vi alla älskat ryssar, rysk kultur och ryska "fredsoperationer".
Vad säger ni rysstroll om det? Har Boris Johnson iscensatt eller kanske tom dödat 400 ukrainare och slängt ut dom i Butja precis när de modiga ryska soldaterna lämnade?
Senast redigerad av Thelonegunman 2022-04-13 kl. 19:56.
Citera
2022-04-13, 19:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Det är svårt att anfalla med pansarskott.
Den utbildade armén finns i i donbas som kan hantera artilleriet och det är svårt att föra dit avancerade artilleripjäser.

De måste ju göra offensiven från området de kontrollerar i Donbas fram till Mariupol.
Citera
2022-04-13, 19:51
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
För att han ofta är i Kiev, nu kommer han säkert fly till en bunker i USA eller Polen garanterat.
Varför skulle Putin vara i en bunker förresten? Det är ju i Ukraina det är krig.

Av rädsla för sina egna förstås. 150 av de närmsta har han ju nyligen fängslat och fler lär det bli. Innan någon till slut lyckas.
Citera
2022-04-13, 19:53
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
För att han ofta är i Kiev, nu kommer han säkert fly till en bunker i USA eller Polen garanterat.
Varför skulle Putin vara i en bunker förresten? Det är ju i Ukraina det är krig.
För att tyranner är rädd för alla, speciellt sina egna landsmän.
Utöver ukrainare är andra ryssar offer för hans storhetsvansinne.
Så han isolerar sig och hoppas på det bästa.
Citera
2022-04-13, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Britterna ligger bakom massakern i Butja!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k6r0Ka/lukasjenkos-anklagelse-storbritannien-bakom-butja-massakern

Enligt Lukasjenko har britterna utfört en "specialpsykologisk operation" för att misskreditera Ryssland.
Som om inte omvärlden redan avskydde terror-Ryssland redan. Hade det inte varit för brittiska "specialpsykologiska operationer" hade vi alla älskat ryssar, rysk kultur och ryska "fredsoperationer".
Vad säger ni rysstroll om det? Har Boris Johnson iscensatt eller kanske tom dödat 400 ukrainare och slängt ut dom i Butja precis när de modiga ryska soldaterna lämnade?

Det finns ingen chans att BJ skulle kunnat hantera en så pass komplicerad fråga.
Citera
2022-04-13, 19:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Här strider ryssarna. Lite svårt att se vad som händer men en är skadad och får åka iväg i en personbil på slutet.
https://twitter.com/antiputler_news/status/1514285881024204801
Citera
2022-04-13, 19:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
”Another mass grave discovered in Bucha, Ukraininan @suspilne_news reports. "Between 40 and 60 bodies" are presumed to be buried. This is the third mass grave and they keep counting. Remember - less than 2 months ago this was a peaceful community going about its daily life.”

https://twitter.com/christogrozev/status/1514294342751563785?s=21&t=0NvtU03b0gAc5Qy9Vki1Rg

Här finns en video från år 2018 från Bucha som visar hur lugnt och fridfullt det var i området, innan massmördarna från Ryssland hittade dit:

https://www.youtube.com/watch?v=ya7mNOFVXPo (längd: 7:41)

Citat:
"I really didn't know that Ukrainian people are soo beautiful, Ukrainian children are like beautiful flowers in the garden, how can Putin hurt them and kill them, what happened ? why ?"
Citera
2022-04-13, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De måste ju göra offensiven från området de kontrollerar i Donbas fram till Mariupol.
Ryssland har mera trupper som ska användas i donbas.
Det är vi som måste skicka utbildade trupper till Ukraina.
Eller så måste vi skicka dit massor av missiler.
Citera
2022-04-13, 19:59
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Alla som inte sympatiserar med Rysslands folkmord i Ukraina är nazister, enligt Putin och hans hjärntvättade undersåtar

Blir intressant om nazismen får ett uppsving efter detta. Jag menar, allt som Putin förutsatt sig har ju blivit precis tvärtom. Han har ju nu tom lyckats sparka igång NATO igen från sin dvala. Så att vi får en ny nazistisk rörelse igen blir ju logiskt. Troligtvis med sin bas och ursprung i Ryssland.
Citera
2022-04-13, 20:00
Medlem
sinistrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Och ingen av dem som springer omkring med hakkors, hitlertavlor, SS-märken och nazisttatueringar är nazister enligt Zelensky och hans hjärntvättade undersåtar.

Varför är du så noga med att de som springer runt med hakkors osv skall dödas då? Följer man din inläggshistorik så kan man se att du åtminstone på nätet inte direkt verkar främmande för att umgås i kretsar där man nog kan tänkas hitta ett hakkors eller lite SS märken både här och där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in