2022-04-13, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Det funkar om man även har Bank ID på en annan enhet.
Jo, men jag hade det bara på telefonen.
Citera
2022-04-13, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Swedbank vill mörka detta, jag har ringt runt överallt, de har samma info, även telefonbanken personlig service säger detta, men mobilt bank id är räddningen.
Jag tänker mest på gamla som bara har en dosa av den äldre modellen och behöver en ny då är det kört om de vägrar att använda mobilt bank id.
ja hämtade en för 1-2 månader sedan inga problem.
Citera
2022-04-13, 17:53
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
ja hämtade en för 1-2 månader sedan inga problem.

Du hade tur, jag trodde också att de var bara att hämta en som på gamla goda tider
Citera
2022-04-13, 18:11
Medlem
Fimbulramns avatar
Har aldrig hört om något annat än problem med Swedbank. Märkligt att de finns kvar.

När det inte regelbundet står om deras teknikstrul så tvättar styrelsen pengar åt mördare.

De kan omöjligt lockat till sig nya kunder de senaste tio åren.
Citera
2022-04-13, 18:14
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Bank-Id fungerar bra om man har ”utökade” funktioner. För att få det krävs dosa eller ett besök på banken. Förnyar man sitt bank-id med ett gammalt bank-id kommer man (åtminstone) som Swedbankkund inte kunna lägga till nya betalningsmottagare.

Min gamla dosa är försvunnen sedan säkert 15år. Mitt problem är inte att de inte går att få tag på utan snarare att Swedbank vill ha 200kr eller om det nu var 250kr för en ny vilket känns snålt med tanke på vad bankerna redan tar betalt för sina tjänster.
Citera
2022-04-13, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Bank-Id fungerar bra om man har ”utökade” funktioner. För att få det krävs dosa eller ett besök på banken. Förnyar man sitt bank-id med ett gammalt bank-id kommer man (åtminstone) som Swedbankkund inte kunna lägga till nya betalningsmottagare.

Min gamla dosa är försvunnen sedan säkert 15år. Mitt problem är inte att de inte går att få tag på utan snarare att Swedbank vill ha 200kr eller om det nu var 250kr för en ny vilket känns snålt med tanke på vad bankerna redan tar betalt för sina tjänster.
du har så fel jag fick min gratis, sen kan du få utökade funktionerna på bankid genom att beställa engångskoder som dom skickar hem.
Citera
2022-04-13, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel

Funkar utmärkt att utöka med engångskortet.
Jag har inte haft en dosa på många år, utan kör engångskod.

Och det har funkat varje gång.
Så man MÅSTE inte ha en dosa.
Citera
2022-04-13, 18:41
Medlem
Citat:
Hej!
Pandemin har satt stop på alla komponenter till Bankdosorna omöjligt att få tag i en dosa.
Men tur att man har ett Mobil Bank Id.
Så om ni behöver en dosa nu som är helt död och har en gammal sån, så glöm det.😥
På den Oranga kan man byta ett batteri på, men inte på den första.

Swedbank vägrar att man kan reservera en utan man måste ha koll själv när det kommer in.500 kunder står i kö hos mitt kontor.

Swedbank kan läggas ned bedrövligt.
Men tur att man har mobilt Bank ID 👌

Fattar inte att folk fortfarande är kunder hos skitbanker som swedbank,seb och nordea.

de 3 absolut bedrövligaste skitbankerna i sverige som stänger av kunder kors och tvärs.

De vill inte ha privatkunder utan endast lånekunder så de kan skapa nya luftkrediter och ta ränta på pengar de aldrig lånat ut.

Aldrig använt mobilt bank id.

Skulle be dom dra åt helvete.
Citera
2022-04-13, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Fattar inte att folk fortfarande är kunder hos skitbanker som swedbank,seb och nordea.

de 3 absolut bedrövligaste skitbankerna i sverige som stänger av kunder kors och tvärs.

De vill inte ha privatkunder utan endast lånekunder så de kan skapa nya luftkrediter och ta ränta på pengar de aldrig lånat ut.

Aldrig använt mobilt bank id.

Skulle be dom dra åt helvete.

Swedbank är bra så länge man inte behöver besöka ett kontor fysiskt nuförtiden, då är det rena katastrofen, folk står en timme före öppningstiden och köar, blir bemött av en surig handläggare som nyss har vaknat fast det öppnar klockan 12 eller vissa öppnar klockan 10, stänger sina kontorer kl 15 bara för att jävlas med folk som jobbar dagtid, ska du prata om lån, då lär du boka en tid innan m.m.
Citera
2022-04-13, 18:54
Medlem
Tror att alla har läst att det är brist på halvledare i världen. Ifjol så gick det knappt att köpa grafikkort och flera fordonstillverkare hade produktionsstörningar till följd av brist på halvledare. Inte direkt konstigt om denna brist till slut även påverkar tillgången till enklare elektronik som bankdosa.

https://www.svt.se/nyheter/det-har-ar-halvledare-och-sa-kan-du-paverkas-av-bristen
Citera
2022-04-13, 18:57
Medlem
Citat:
Swedbank är bra så länge man inte behöver besöka ett kontor fysiskt nuförtiden, då är det rena katastrofen, folk står en timme före öppningstiden och köar, blir bemött av en surig handläggare som nyss har vaknat fast det öppnar klockan 12 eller vissa öppnar klockan 10, stänger sina kontorer kl 15 bara för att jävlas med folk som jobbar dagtid, ska du prata om lån, då lär du boka en tid innan m.m.

ungefär samma skit som seb.

De tog bort kontanterna från alla kontor och började sen sparka alla som jobbade med detta och efter det stänga ner övriga kontor också så man får köra bil för att komma till ett kontor.

95minuters kö ute på gatan i kylan för att komma in medans personalen jättelugnt jobbar på och går ut och käkar lunch medans folk är förbannade.

Helt sinnessjuka öppettider dessutom så inga vanliga arbetare kan besöka dom.

kl 10-13.

Bankerna i sverige ger 0 service till vanliga kunder.

ute i europa däremot är det en helt annan femma.
Där välkomnar man kunden.
Citera
2022-04-13, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Tror att alla har läst att det är brist på halvledare i världen. Ifjol så gick det knappt att köpa grafikkort och flera fordonstillverkare hade produktionsstörningar till följd av brist på halvledare. Inte direkt konstigt om denna brist till slut även påverkar tillgången till enklare elektronik som bankdosa.

https://www.svt.se/nyheter/det-har-ar-halvledare-och-sa-kan-du-paverkas-av-bristen

Tack för detta info, ja det saknades komponenter enligt handläggarna och Telefonbankens personal, de får inte hem några bankdosor, ingen bra Backup precis, de borde ha haft ett lager sen tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in