2022-04-13, 16:11
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Ärligt talat känns dessa engångskoder som betydligt enklare och säkrare eftersom de där bankdosorna numer inte ens tillåter att man byter batterier i dem...och går det så måste man åka till kontoret för att återaktivera skiten eller så var det förra gången jag försökte, vilket iofs var några år sen nu.

Sen dess har jag tack och lov kunnat använda bankid för att skaffa nytt bankid och det löste hela problemet, men backup är alltid bra...så tack för detta, det fick mig att beställa ett nytt kodkort eftersom mitt gamla nästan inte gick att läsa längre.

Den nya dosan Oranga drivs med AAA batterier och den kan du byta ut själv på, så har jag uppfattat men dessa har nu panedemin satt stop på, det finns inga komponeneter.Knappar man in engångskoderna på telefonen om dosan är död, jag har också engångskoder men de går inte heller läsa.
Senast redigerad av MetroGoldwynMayer 2022-04-13 kl. 16:24.
Citera
2022-04-13, 16:13
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Kan man göra detta fast BankId har gått ut? Du måste logga in med dosan för att få en aktiveringskod?
Du får varningar typ 30 dagar innan ditt mobila bank-id går ut och du går då in och skapar ett nytt (givetvis innan det gamla går ut)
Citera
2022-04-13, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Du får varningar typ 30 dagar innan ditt mobila bank-id går ut och du går då in och skapar ett nytt (givetvis innan det gamla går ut)

Tack för upplysningen, jag har aldrig väntat in dessa varningar.
Citera
2022-04-13, 16:33
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Du har ju haft skitlång tid att byta till 770. Men uppenbart struntat i det.

Nu väntar du tills dom är slut, och gnäller på banken.

Lägga ner banken för att din bankdosa med icke-utbytbart batteri är slut och du struntat i att hämta en ny med utbytbart batteri...

Du kunde ha skaffat en innan.
Senast redigerad av NukeTheWhales 2022-04-13 kl. 16:35.
Citera
2022-04-13, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales

Ja det är sant haha är de så den heter? Jag behövde använda dosan efter ett år, sen så var den stendöd och försökte skaffa en ny, åkte 4 mil helt i onödan, köade utanför i 20 minuter innan Swedbank skulle öppnas kl 12, folk började välla in, en hade köat över en timme, som blev lurad av någon tant att man måste boka tid för lån ärenden, haha ,sen gick jag till kassan och hade stenåldersdosan med mig, jag behöver en ny sa jag, tyvärr så har Pandemin satt stopp på alla våra dosor, de kan inte tillverka nya såna, de har inga komponeneter, what a fuck sa jag.

Men kan jag reservera en när ni får hem sen?
Nej de går inte för att det är 500 före dig som är viktigare så tanten? Vadå viktigare så jag? Alla kunder är väl viktiga, men kontakta mig när ni får hem en dosa? Ska jag ringa till alla 500 som behöver en dosa? Nej de går inte, du får komma tillbaks senare om vi har fått hem.

Va ska jag åka hit i onödan igen, jag kan väl ringa tillbaks om någon månad igen och reservera än.

Nej reservera kan man inte..

Herregud vad förbannad jag blev som kund..

Swedbank suger
Citera
2022-04-13, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Här går de läsa mer om engångskoder
https://www.swedbank.se/privat/digitala-tjanster/mobilt-bankid/utokat-bankid-utokad-anvandning/kodkort-engangskod.html

Tack, jag ska beställa ett sånt kort
Citera
2022-04-13, 17:08
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Vem använder en bankdosa?
Citera
2022-04-13, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspirer
Inte på SEB där krävs det Bank-ID för att skaffa/förnya Bank-ID.
Nej, du behöver dosan eller besöka banken för att få ett nytt Bank ID.
Gjorde det här om dagen då min telefon gav upp helt.
Till min förvåning funkade dosan jag inte använt på många år, jag kom in på banken och kunde fixa ett nytt Bank ID till min nya telefon.
Citera
2022-04-13, 17:16
Medlem
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Citat:

Jag har har haft Swedbank sedan 1966 ( då hette de sparbanken ) och aldrig haft problem.
Nej Swedbank suger inte alls. Det är du som suger.
Det handlar om planering och att läsa infot från banken någon gång.
Citera
2022-04-13, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Är detta hörsägen eller vad handlar det om? Står inget på nyheterna eller Swedbanks hemsida.

Det är sant. Jag fick ingen ny när jag var där förra veckan. De var slut överallt sa dom.
Citera
2022-04-13, 17:24
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 163cm
Nej, du behöver dosan eller besöka banken för att få ett nytt Bank ID.
Gjorde det här om dagen då min telefon gav upp helt.
Till min förvåning funkade dosan jag inte använt på många år, jag kom in på banken och kunde fixa ett nytt Bank ID till min nya telefon.

Det funkar om man även har Bank ID på en annan enhet.
Citera
2022-04-13, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosseriks

Jag har har haft Swedbank sedan 1966 ( då hette de sparbanken ) och aldrig haft problem.
Nej Swedbank suger inte alls. Det är du som suger.
Det handlar om planering och att läsa infot från banken någon gång.

Jag har haft ganska länge också, sen 90 talet, då fanns det många bankkontorer, numera så finns det knappt några alls, sen deras öppettider är ju sjukt dåliga Måndag-Fredag 12-15 en dag hade det öppet till 17.00 den har de tagit bort nu.De är stor skillnad numera på servicen, visst utvecklingen har ändrats med mindre ärenden, men ska man besöka en Bank fysiskt så är det en katastrof.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in