2022-04-13, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Neonazismen har blivit en populär subkultur i Ukraina. Däremot handlar inte åsikterna eller ideologin om nånting liknande de tyska nazisterna. I Ukraina handlar det om att hata ryssen, älska EU och NATO, Black Metal, tatueringar, droger osv. Det mest exakta ordet för att beskriva vad det handlar om är hollywoodnazism.

Det är också starkt förknippat med fotboll och fotbollshuliganism och kampsport (MMA/Muay Thai/boxning/etc.), som många huliganer också håller på med. Flera av de dödade Azovmedlemmarna jag har sett bild på poserade i kampsportsutstyrsel.

Jag läste nyss att det uppstått en Ukrainaschism inom den stora "nationella" subkulturen i Tyskland. De mer politiskt inriktade och seriösa var "pro-ryska" medan "the nationalist hooligan and martial arts scene" var Ukrainadårar med ett antal frivilliga som hade åkt iväg för att kämpa för juden.
Citera
2022-04-13, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryssarn
Men det är ju en helt annan diskussion.

Sorry, jag är trött och otydlig idag..
Min poäng är att allt som du kan identifiera dig som idag - allt från vegan till dödsknarkarnazist , är så fruktansvärt urholkade begrepp. Det finns 1000-tals olika definitioner av varenda j*vla ord. "En nazist" kan idag tyvärr, betyda vad fan som helst..
Citera
2022-04-13, 17:45
Medlem
Citat:
Neonazismen har blivit en populär subkultur i Ukraina. Däremot handlar inte åsikterna eller ideologin om nånting liknande de tyska nazisterna. I Ukraina handlar det om att hata ryssen, älska EU och NATO, Black Metal, tatueringar, droger osv. Det mest exakta ordet för att beskriva vad det handlar om är hollywoodnazism.
Puttler-Ryssland har ändå lyckats orsaka hatet på alldeles egen hand genom att invadera både 2014 och igen nu i februari. Om man trodde att man skulle bli populär bland befolkningen genom att bomba deras städer och mörda deras barn så tror jag att flatlusen V.Puttin tänkte fel.
Citera
2022-04-13, 17:47
Medlem
Citat:
Ukraina får väl se till att lagen efterföljs då.

2014 klarade president Janukovitj inte av att upprätthålla lagen, och upproret lyckades. Jag tyckte det var fel, men det var likväl den våldsamma kuppregimen som kontrollerade stora delar av Ukraina efter det. Att prata om "lagar som ska efterföljas" åtta år efter man med brutalt våld avsatt en demokratiskt vald president känns lite sådär...
Upproret har inte lyckats eftersom det varit stridigheter där sedan deras uppror började!
Protesterna 2014 är ju ändå en jävla skillnad på upproren i öst. Dom krävde en ny ledare. Inte egna territorium.
Citera
2022-04-13, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Sorry, jag är trött och otydlig idag..
Min poäng är att allt som du kan identifiera dig som idag - allt från vegan till dödsknarkarnazist , är så fruktansvärt urholkade begrepp. Det finns 1000-tals olika definitioner av varenda j*vla ord. "En nazist" kan idag tyvärr, betyda vad fan som helst..
Då förstår jag. Jo jag kan hålla med om det. Den här soppan gör det dessutom ännu värre.
Citera
2022-04-13, 17:48
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
1. Brorsor
2. visar
3. torterar

Blanda inte past tense med presens men det kanske inte google kan känna av, eller så är du arab.

Länken där är fake news. Om dom gråter så är det glädjetårar.

Det verkar som rysstrollen har ändrat inläggen nu. Kanske nya direktiv från Moskva?
Citera
2022-04-13, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Så hur går det med den gamle likmasken prutler idag då? Rapat ur sig några nya spyor eller bara stirrat på sin bunkervägg?
Han fick sin vuxenblöja bytt efter frukost, hade ett hysteriskt utbrott över Gorby, fick något lugnande och napp, tittade på bilder av sina favoritoligarker, fick a båda händerna i statskassan en stund, fick vuxenblöjan bytt igen osv.
Citera
Medlem
Citat:
Jag undrar lite vad Ukrainas plan är? Ukrainadårarna är helt besatta av att prata om "Putler" och "ryssmongolerna" dagarna i ända. De citerar all fake news de kan hitta och pratar om alla sjuka planer och stora misslyckanden. Men vad vill Ukraina? Nu har Ryssland lämnat området kring Kiev och Sumy, ändå hör man ingenting om frigjorda trupper som försöker undsätta Mariupol, eller något annat. Nån av dårarna här pratar dagligen om "offensiv mot Kherson" men inte heller där verkar det hända någonting utanför twitter.

Vad vill ni Ukrainadårar se från Ukraina? Vad tycker ni deras nästa steg borde vara? Ukraina har ju inte lyckats med ett enda offensivt steg hittills, och förlorar sakta men stadigt på alla fronter ryssarna engagerar sig i. Finns det inget intresse från nån att diskutera deras krigsföring och strategi?

Du tar ju "dum i huvudet" till helt nya nivåer ditt jävla fån. Vad menar du med "se från Ukraina".
Herr Utvecklingsstörd har kanske missat att dom är under attack av hela Ryska armén.

Tror för övrigt inte att förklaringen till att ingen är intresserad av att diskutera deras krigsföring och strategi med dig har att göra med att du är trådens officiella riksmongo och att det alltså vore mer givande att föra samma diskussion med en 3-åring.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Mer militärt stöd, Ukraina tackar!

"EU godkände under onsdagen ett nytt paket med militärt stöd till Ukraina för 543 miljoner dollar (ungefär 5 miljarder kronor), skriver CNN.

Det nya paketet ska bland annat innehålla militär utrustning, första hjälpen-kit och bränsle.

– När Ryssland förbereder sig för en offensiv mot östra Ukraina är det avgörande att vi fortsätter och intensifierar vårt militära stöd till Ukraina för att försvara deras territorium och befolkning och förhindra ytterligare lidande, säger Josep Borell, EU:s utrikespolitiska chef enligt kanalen."
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:

2014 klarade president Janukovitj inte av att upprätthålla lagen, och upproret lyckades. Jag tyckte det var fel, men det var likväl den våldsamma kuppregimen som kontrollerade stora delar av Ukraina efter det. Att prata om "lagar som ska efterföljas" åtta år efter man med brutalt våld avsatt en demokratiskt vald president känns lite sådär...

Ukraina är betydligt mer demokrati än Ryssland, även vad gäller yttrande och pressfrihet är Ukraina bättre. Och med de svåra brott Ryssland begått nu så kan jag inte ta din kritik mot Ukraina på allvar, trots att det har problem i landet som borde bli bättre. Ryssland tar inte mänskliga rättigheter på allvar, överhuvudtaget.
Citera
2022-04-13, 17:54
Medlem
Citat:
Det gör de

Citat:
2014 klarade president Janukovitj inte av att upprätthålla lagen, och upproret lyckades.
Då var han redan en ilegtim president, det blev han i samma ögonblick som han gjorde tvärtemot det duman beslutat, han bode avgått, nu gjorde han inte det och folket protesterade, inte heller då avgick han...

Citat:
Jag tyckte det var fel, men det var likväl den våldsamma kuppregimen som kontrollerade stora delar av Ukraina efter det.

Det stämmer inte, interimregering varade i 6månader ungefär, innan ny val kunde hållas. (noterbart är att Janukovitj tidens parlament innehöll 4ggr så många högernationalistiska parlamentraiska platser som den nya duman hösten 2014....

Citat:
Att prata om "lagar som ska efterföljas" åtta år efter man med brutalt våld avsatt en demokratiskt vald president känns lite sådär...

Presidenten avsattes i enlighet med konstitutionen. att han var en våldsam illegitim president och även landsförädare har ingen bäring på det faktumet.
Citera
2022-04-13, 17:54
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryssarn
Upproret har inte lyckats eftersom det varit stridigheter där sedan deras uppror började!
Protesterna 2014 är ju ändå en jävla skillnad på upproren i öst. Dom krävde en ny ledare. Inte egna territorium.
Maidan 2014 krävde att hela landet skulle styras efter deras brutala diktat. De i öst nöjde sig med den mer modesta önskan om att få styra sig själva. Inte ens det fick de göra. Nu tar de sig, med hjälp av Ryssland, den rätten. Alla med nån typ av kärlek till frihet och självständighet unnar dem verkligen det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in