2022-04-13, 15:51
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Är inte det här en dead giveaway på att man chattar med en 70-talist, eller har "päron" fått en renässans bland yngre tonåringar?

Jag gjorde ett (föga vetenskapligt) experiment på min egen 11-åring och h*n fattade inte ordet utan uppenbara ledtrådar/kontext. Men det är kanske olika i olika delar av landet?
Själv reagerade jag på frasen "kan nt nu på momangen" hos fiskaren av gårdagens gädda. Lät inte särskilt 13 år-ish, men det kanske är dialektalt också. (?)
Citera
2022-04-13, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Nähä? Märkligt då att flera av dessa gubbar har domar bakom sig, alternativt att kvinnor kommer ut med sina erfarenheter av desamma. Även de riktigt gamla, fula och rent utav korkade gäddorna har i förekommande fall tidigare dömts. Grooming handlar om att försiktigt lirka och hitta svaga punkter tills anknytning skapats, och kan i värsta fall bestå av löfte om ersättning på olika sätt eller till och med ren utpressning. Detta blir dessa experter på efter nog mycket träning. Bekräftelse är långt ifrån den enda faktorn. Nej, jag betvivlar starkt att någon större majoritet bara har en osannolik otur.
Är de dömda för grooming eller sexträffar med barn? Att lirka och hitta svaga punkter, eller utpressa eller erbjuda ersättning är väl ingenting vi har sett i Dumpens chattkonversationer? Det sätt som dumpens gubbar fått till träffar, genom att helt enkelt bara ha trevliga samtal och stå för att de är gamla fula gubbar, skulle aldrig fungera för att få till en träff med en riktig flicka.

Och det är förstås inte osannolikt att man åker fast på första försöket om den enda typ av träffar man kan få till är med fejkprofiler. Tvärtom, då är det helt säkert att man åker fast första gången.
Citera
2022-04-13, 15:58
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Själv reagerade jag på frasen "kan nt nu på momangen" hos fiskaren av gårdagens gädda. Lät inte särskilt 13 år-ish, men det kanske är dialektalt också. (?)
Ha ha, den missade jag. Frågan är om ens en dyngrak och närsynt Lennart hade gått på den?

Fiskarna borde kanske go all-in "pilsnerfilm" och börja skriva saker som "Opp me' morrhåren Kenta! Nu sitter en annan på bussen, serru!"? Hade nog funkat ändå.
Citera
2022-04-13, 16:11
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Vad ville du med ditt äckliga inlägg om det inte var att försvara pedofilsvin?

Läs inlägget igen och igen och igen tills din trögfattade lilla hjärna eventuellt begriper.
Citera
2022-04-13, 16:42
Medlem
LightFandangos avatar
Märkligt att Dumpen inte ens besitter grundläggande "publicistiskt förstånd" (a.k.a "folkvett") nog att blurra eller beskära bort tjejerna vid bordet bredvid på gäddans selfie?

https://dumpen.se/wp-content/uploads/2022/04/received_1030097914262277.webp

Frågan är om de är bekväma med misstanken/associationen om att eventuellt tillhöra samma sällskap? Gissningsvis har de redan mottagit diverse skämtsamma SMS med innehållet "Du är uthängd på Dumpen!".
Citera
2022-04-13, 16:43
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Läs inlägget igen och igen och igen tills din trögfattade lilla hjärna eventuellt begriper.
Tycker du skall lugna ner dig. Det är väl bättre du skriver så vi kan förstå vad du menar. Nu är det bara en jävla massa rappakalja och nonsens som du spyr ut dig.
Citera
2022-04-13, 17:22
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Märkligt att Dumpen inte ens besitter grundläggande "publicistiskt förstånd" (a.k.a "folkvett") nog att blurra eller beskära bort tjejerna vid bordet bredvid på gäddans selfie?

https://dumpen.se/wp-content/uploads/2022/04/received_1030097914262277.webp

Frågan är om de är bekväma med misstanken/associationen om att eventuellt tillhöra samma sällskap? Gissningsvis har de redan mottagit diverse skämtsamma SMS med innehållet "Du är uthängd på Dumpen!".

Du fokuserar alltid på så märkliga detaljer. Om vi säger såhär: Bilden är tagen i Ungern 2010.
Citera
2022-04-13, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Jaha, då var det dags igen för en ny gädda!

https://dumpen.se/2022/04/13/han-tappade-en-trettonaring-napp-igen/

Han ser ut att liksom Hanbollstränaren ha ett normalt liv. Någon som vet mer?
Citera
2022-04-13, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Att andelen utlänningar inte är högre hör ju också ihop med att många av dem inte kan svenska och inte kan uttrycka sig i skrift, och Dumpen fångar ju gäddor genom att chatta med dem, och då just på svenska. Användaren Alfons-Bokalen rapar upp en gammal idiotisk babbemyt om att svenskar i högre grad skulle vara pedofiler, vilket det inte finns några belägg för. Däremot vet vi att svenska gärningsmän hängs ut med namn och bild i betydligt högre grad än vad som är fallet med utlänningar.

Om du skulle sluta utgå från känslor och ta in fakta skulle du se att etniska svenskar toppar statistiken gällande sexuella övergrepp mot barn.
Citera
2022-04-13, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Du fokuserar alltid på så märkliga detaljer. Om vi säger såhär: Bilden är tagen i Ungern 2010.

hur vet du detta?
Citera
2022-04-13, 17:32
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Du fokuserar alltid på så märkliga detaljer.
Tja, den enes "märkliga detaljer" är den andres "sunda förnuft".

Tänk om Aftonbladet publicerat en (obeskuren) bild på en internationell pedofilringsledare och du av en ren slump satt vid bordet bredvid och gjorde tummen upp med snuset rinnande? Hade du uppskattat det?

Om man har utgivartillstånd finns det en del grundläggande regler.

Citat:
Om vi säger såhär: Bilden är tagen i Ungern 2010.
Då har han åldrats med extremt behag d.v.s inte alls. Och om vi leker med tanken att den inte är tagen i Ungern 2010?
Citera
2022-04-13, 17:46
Medlem
fido1986s avatar
Han tappade en trettonåring (napp igen)

Jäklar vilken offensiv chatt från Dumpens sida...

Killen tror först att tjejen är 18år, förmodligen vad hon angivit i profilen. Blir tveksam när han får reda på att hon är 13år. Det är Dumpen som tjatar och styr det hela mot både träff och sexprat. Han är motsträvig och avvaktande hela tiden.

Citat Gäddan: "Trodde du var 18. 15 hade varit ok. Jag tror inte det blir bra om jag träffar en 13 åring. Vill inte hamna i knipa. Har du träffat äldre?"

Citat Dumpen: "Hade kunnat träffas som vänner?"

Citat Gäddan: "Har du slutat skolan? Hur kom det sig att du vill träffa mig så fort?"

Dumpen skapar sina Gäddor....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in