2022-04-13, 14:44
Medlem
gubbroras avatar
Självfallet ska såväl Finland som Sverige ansluta sig snarast. Ryssland under Putin har visat sig vara
en skurkstat som överhuvudtaget inte går at lita på. För vår egen säkerhet så måste vi ansluta till Nato vilket gör att vi blir säkrade mot angrepp från den ryska clownarmén. Den Ryska armén har visat sig oduglig utrustad med mediokra vapen vilket gör att dom aldrig kommer att riskera krig med Nato.

Ett svenskfinskt medlemskap ökar även säkerheten för Baltikum
Citera
2022-04-13, 14:46
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Sluta ljug

Ukraina har aldrig fått några försvarsgarantier från USA och Storbritannien

hur vet du det?
Citera
2022-04-13, 14:46
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Om just gasdelen bör jag läsa in mig mer i ska jag erkänna, men det är klart att olika politiska scenarier får olika ekonomiska konsekvenser, helt klart. Dock tror jag starkt på att Sverige bör vara så självständigt från sådana saker som det bara går och är möjligt. Det är den långsiktiga planen jag tror skulle gynna oss mest, samtidigt som vi har goda relationer med vår omvärld. I en värld som ständigt krigar i konflikter bör vi istället agera med konfliktlösningar. Vad får vi från NATO/EU/USA egentligen? Vi ska vara neutrala och stabila, varken mer eller mindre.

Natolandet Norge är betydligt mer framgångsrikt än Sverige som internationell konfliktlösare
Citera
2022-04-13, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
tro mig, vill ryssen jävlas med oss om vi går med i nato så kommer dom göra det, våran infrastruktur är ömtålig vid ett eventuellt angrepp då säkerheten är ett skämt.
Jag är medveten om detta, invandringen av främst muslimer har splittrat hela det här landet.
Det är ju bara att se när det är utförsäljning i en butik i Sverige.
Muslimerna trycker sig fram, ingen respekt för Svenskar.

Hur tror du det blir vid krig? Muslimska män kommer trycka sig före kvinnor och barn.
Det vi ser i Ukraina där folket hjälps åt existerar inte i Sverige, vi är totalt splittrat land.

Dock om Ryssland skulle angripa Sverige (vilket inte kommer ske) är vi då med i NATO så har vi bra backning från hela NATO. Dessutom ser jag det som en fördel när vi i framtiden kommer har ytterligare tusentals islamister som tar över Sverige steg för steg. Då behöver vi militär från utlandet som kan komma hit och rensa upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Natolandet Norge är betydligt mer framgångsrikt än Sverige som internationell konfliktlösare

Norge är bättre i allt än Sverige i jämförelse. Det har nog inte så mycket med NATO att göra.
Senast redigerad av rarecube 2022-04-13 kl. 15:06.
Citera
Medlem
Citat:

Ja, ärligt talat så har inte Sverige visat upp någon speciell styrka som freds- och konfliktlösare. Det är nästan enbart fokus på att ösa ut bidrag och stöd, vilket snarare är till nackdel då Sverige ofrånkomligt hamnar i läget att välja sida i konflikterna då.
Citera
2022-04-13, 14:49
Medlem
Citat:
Kränkt oss… haha. Det är nog mer en varning till oss att ge fan i deras konflikter. Typ sköt dig själv och skit i andra. Sverige är som en liten unge som går och räcker ut tungan till andra större barn på skolgården och som sedan springer till mamma så fort någon säger ifrån.

Men jag håller med. Finland bör kanske vara lite smått oroliga för framtiden eller så och därför vill de mer än gärna ha med oss i Sverige på tåget. Det ligger i deras intresse helt enkelt.
Deras konflikter?
Ryssland har inte haft konflikter när de åkt in med stridsplan i Svenskt luftrum.
Ubåtar som rört sig i Svenska vatten osv.

De älskar att hota andra länder, och nu blir troligtvis allt tvärtom vad Putin har tänkt sig.
Sverige och Finland går med i NATO och Ryssland får USA ännu närmre gränsen. Totalt omringade.
Citera
2022-04-13, 14:50
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Självfallet ska såväl Finland som Sverige ansluta sig snarast. Ryssland under Putin har visat sig vara
en skurkstat som överhuvudtaget inte går at lita på. För vår egen säkerhet så måste vi ansluta till Nato vilket gör att vi blir säkrade mot angrepp från den ryska clownarmén. Den Ryska armén har visat sig oduglig utrustad med mediokra vapen vilket gör att dom aldrig kommer att riskera krig med Nato.

Ett svenskfinskt medlemskap ökar även säkerheten för Baltikum

Var nu inte så rädd av dig. För eller emot ett medlemsskap handlar inte bara om framtida säkerhet (om den nu går att garanteras genom ett medlemskap) det handlar om internationella relationer, energiförsörjning, mineraler, produktion, inköp av allehanda produkter eller försäljning till världens allehanda hörn. Nytt kallt krig väntar och vi ska ha alla våra options öppna, inte låsa in oss i lilla Nato.
Kom ihåg att 80% av världens befolkning INTE är med i Nato och Neutrala i sanktionerna mot ryssland.
Citera
Medlem
Beta-Bums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Varifrån kommer din uppgift om försvarsgarantier?
7.65 sekunder googlande gav mig:
https://www.svd.se/a/v51zJm/snabbinsatsstyrka-ovar-i-ostersjon
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Norge är bättre än allt i jämförelse med Sverige. Det har nog inte så mycket med NATO att göra.

Så kan det vara jag ville bara påpeka att ett Natomedlemskap inte är ett hinder för att agera internationellt som konfliktlösare utanför Nato
Citera
2022-04-13, 14:51
Medlem
Tänk att idioten Ann Linde ska vara ansiktet utåt för Sverige nu när vi diskuterar NATO..
Det är skamligt, kvinnan som gick runt med slöja i IRAN och spottade på alla Iranska kvinnor som kämpar för jämställdhet.

https://www.youtube.com/watch?v=yPH_Kp_mh40&t=33s&ab_channel=Riks
Citera
2022-04-13, 14:52
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Bum
7.65 sekunder googlande gav mig:
https://www.svd.se/a/v51zJm/snabbinsatsstyrka-ovar-i-ostersjon
Men det gav man inte Ukraina!

Allt detta sköts över huvudena på det svenska folket för att pressa in oss i unioner och allianser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in