2022-04-13, 11:57
Medlem
Jag har länge velat köpa sex eftersom det känns som ett spännande koncept, men efter hela Paolo härvan blev det så mycket snack om att ingen tjej frivilligt säljer sig själv. Hur vet jag om horan vill sälja sig eller om det kommer storma in poliser som säger att jag utsatt någon för människohandel? Några tips?
Citera
2022-04-13, 12:06
Medlem
GanjaFarfars avatar
Om det är en stor grej så åk till något av våra grannländer så slipper du oroa dig.
Citera
2022-04-13, 12:09
Medlem
Det beror ju helt och hållet på vem du tänkt träffa. Träffar du en svensk hobbyeskort skulle jag säga att risken är minimal. Tar du däremot en nätannonserande prostituerad som inte kan svenska och sitter på ett vandrarhem skulle jag säga att risken är betydligt större, både avseende trafficking och polisspan.
Citera
2022-04-13, 12:17
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alved0n98
Några tips?
Passa dig noga, det är många som åker fast idag.
Är du förståndig är du rädd.
Bli inte modig.
Det värsta är väl att man kan bli filmad i smyg och utpressad senare.
Även utomlands.
I Thailand på det egna hotellrummet kan det hända att horan du fixar arbetar tillsammans med poliser och när ni kommer upp på rummet så tar hon av sig och sedan knackar det på dörren och så stormar två poliser in och påstår att flickan är underårig eller att du begår ett brott då prostitution är olagligt där!!!.
Det kostar flera tusen att köpa sig fri från en säker fängelsedom.
Citera
2022-04-13, 12:18
Avstängd
Citat:
Jag har länge velat köpa sex eftersom det känns som ett spännande koncept, men efter hela Paolo härvan blev det så mycket snack om att ingen tjej frivilligt säljer sig själv. Hur vet jag om horan vill sälja sig eller om det kommer storma in poliser som säger att jag utsatt någon för människohandel? Några tips?
Be afraid, be very afraid. TV kör ju gärna "Cops"-liknande tillslag med jämna mellanrum. Var något häromdagen på nyheterna. Igen. Och snart är det väl dags för en ny miniserie i Uppdrag Granskning. Det var väl ett par år sedan sist. Är det värt det att bli outad i TV? Jag är emot prostitution men kan tycka att proportionerna med att till alla buds stående medel vilja sätta dit och filma torskarna är lite överdrivna ibland. Lite häxjakt.
Citera
2022-04-13, 12:19
Medlem
Citat:

Rimligtvis åker du till ett land där hororna inte förtrycks som i sverige, tyskland är väll nära och bra.
Citera
2022-04-13, 12:23
Medlem
fittslems avatar
Citat:

Alla vet ju att polisen står utanför varje bordell idag och plockar folk på löpande band. Det är en guldsituation för snuten att förfina statistiken.

Åk ner till Danmark så är du helt safe.
Citera
2022-04-13, 13:18
Medlem
quts avatar
Åk inte hem till någon ses på neutral mark.
Citera
2022-04-13, 13:31
Medlem
Milton.Millss avatar
Varför göra det i Sverige om du nu är rädd?
Citera
2022-04-13, 13:35
Medlem
procentarns avatar
Citat:

Du ska inte stå och tjafsa om priset då lägenheten kan vara avlyssnad. Du åker till kvinnans bostad för att ha sex, betalningen sker under bordet utan att det nämns verbalt.

Kan inte betalning bevisas då kan inte sexköp bevisas. Skriv inte ditt namn på sedlarna så kan inte polisen bevisa att det var dina pengar de hittade hos horan.

Gör klart tidigt i konversationen med horan att betalningen och diskussion kring pengar ska ske diskret och helst inte nämnas alls.

Även om det är uppenbart att du köpt sex måste det kunna bevisas i domstol. Inga bevis om pengaöverföring, inget bevis om sexköp.

Dessutom är sexköp i sig inte olagligt, det är om sexköpet innehåller samlagsaktiviteter mot betalning som det är olagligt.

Om polisen tar dig så säg att du vill inte höra från dem vad du är anklagad för. Säg att du vill ha en advokat och att advokaten får tala om för dig vad du är anklagad för. Då kan advokaten tala om för dig huruvida anklagelsen är rimlig så du slipper du bli anklagad för absurda saker som inte håller i domstol.

Exempel:

Polisen: "Du är misstänkt för sexköp, hur ställer du dig till denna anklagelse?
Du: "Jag vill ha en advokat, jag vill höra från min advokat vad jag är anklagad för innan jag svarar på polisiära frågor".

Vägra svara på polisens frågor innan du pratat med en advokat som gått igenom vad du är anklagad för och pratat med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Passa dig noga, det är många som åker fast idag.
Är du förståndig är du rädd.
Bli inte modig.

Nej, många "åker inte fast". De sätter fast sig själva. De erkänner frivilligt och accepterar strafföreläggande.
Senast redigerad av procentarn 2022-04-13 kl. 13:38.
Citera
2022-04-13, 13:51
Medlem
Kolwezi-Nisses avatar
Som andra har sagt, lämna Sverige, ta en fin weekendresa till Tyskland eller varför inte Prag. Jag har inte provat utbudet i Tyskland men jag har varit i Prag för ett antal år sedan och jag var mer än nöjd, vackra tjejer och humana priser.
Citera
2022-04-13, 13:53
Medlem
Klart det är riskabelt. Ditt bästa bett är nog att köra på thaimassage och få extra.

Annars skulle jag som någon annan i tråden redan rekommenderat åka utomlands till ett land där det är lagligt, typ Danmark.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in