Citat:
Ursprungligen postat av
Alved0n98
Jag har länge velat köpa sex eftersom det känns som ett spännande koncept, men efter hela Paolo härvan blev det så mycket snack om att ingen tjej frivilligt säljer sig själv. Hur vet jag om horan vill sälja sig eller om det kommer storma in poliser som säger att jag utsatt någon för människohandel? Några tips?
Du ska inte stå och tjafsa om priset då lägenheten kan vara avlyssnad. Du åker till kvinnans bostad för att ha sex, betalningen sker under bordet utan att det nämns verbalt.
Kan inte betalning bevisas då kan inte sexköp bevisas. Skriv inte ditt namn på sedlarna så kan inte polisen bevisa att det var dina pengar de hittade hos horan.
Gör klart tidigt i konversationen med horan att betalningen och diskussion kring pengar ska ske diskret och helst inte nämnas alls.
Även om det är uppenbart att du köpt sex måste det kunna bevisas i domstol. Inga bevis om pengaöverföring, inget bevis om sexköp.
Dessutom är sexköp i sig inte olagligt, det är om sexköpet innehåller samlagsaktiviteter mot betalning som det är olagligt.
Om polisen tar dig så säg att du
vill inte höra från dem vad du är anklagad för. Säg att du vill ha en advokat och att
advokaten får tala om för dig vad du är anklagad för. Då kan advokaten tala om för dig huruvida anklagelsen är rimlig så du slipper du bli anklagad för absurda saker som inte håller i domstol.
Exempel:
Polisen: "Du är misstänkt för sexköp, hur ställer du dig till denna anklagelse?
Du: "Jag vill ha en advokat, jag vill höra från min advokat vad jag är anklagad för innan jag svarar på polisiära frågor".
Vägra svara på polisens frågor innan du pratat med en advokat som gått igenom vad du är anklagad för och pratat med dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Riddarhuset
Passa dig noga, det är många som åker fast idag.
Är du förståndig är du rädd.
Bli inte modig.
Nej, många "åker inte fast". De sätter fast sig själva. De erkänner frivilligt och accepterar strafföreläggande.