2022-04-13, 11:36
Medlem
3N37s avatar
Letade lite och fann att Made by T Movie Productions är de som ska göra filmen om Runar.
De finns på Facebook där det senaste inlägget 211206 stolt meddelar att första manusversionen är klar!!!
Jag skulle bli väldigt överraskad om man når ända fram till en färdig film.
Det ska väl till ett antal miljoner för att komma i mål.
Personligen har jag svårt att se hur man ska få ihop pengarna. Låter ju inte som en kioskvältare precis…..
Citera
2022-04-13, 12:12
Medlem
E157s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3N37
Letade lite och fann att Made by T Movie Productions är de som ska göra filmen om Runar.
De finns på Facebook där det senaste inlägget 211206 stolt meddelar att första manusversionen är klar!!!
Jag skulle bli väldigt överraskad om man når ända fram till en färdig film.
Det ska väl till ett antal miljoner för att komma i mål.
Personligen har jag svårt att se hur man ska få ihop pengarna. Låter ju inte som en kioskvältare precis…..

Jag vet inte. Om de gör en bra film där de inte stryker huvudpersonen medhårs kan det nog gå bra. Huvudpersonen är ju känd och intressant, så att säga och en bra film är en bra film. Jag skulle nog se den, särskilt om den fick okej recensioner. Men det är långt från första manusversionen till färdig film.
Citera
2022-04-13, 14:15
Medlem
3N37s avatar
Att göra film är knappast gratis.
Vem ska ställa upp med pengar på en film om Runar.
Det är nog det största hindret.
Investerare vill ju ha avkastning på sina pengar.
Citera
2022-04-13, 14:18
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E157
Jag vet inte. Om de gör en bra film där de inte stryker huvudpersonen medhårs kan det nog gå bra. Huvudpersonen är ju känd och intressant, så att säga och en bra film är en bra film. Jag skulle nog se den, särskilt om den fick okej recensioner. Men det är långt från första manusversionen till färdig film.
Man kan inte göra en film utan pengar och hoppas de trillar in senare. Jag har också lite svårt att se vem som vill investera i detta. Även om Runar tror på Gud tror inte Gud på Runar... eller i detta fall kyrkan då. Och vem skulle ens vilja spela Runar i en film? Finns ju inte hur många skådisar som helst som ser ut som honom... Möjligen om man gjorde en film i stil med Mr Bean på semester?
Citera
2022-04-13, 15:09
Medlem
E157s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Man kan inte göra en film utan pengar och hoppas de trillar in senare. Jag har också lite svårt att se vem som vill investera i detta. Även om Runar tror på Gud tror inte Gud på Runar... eller i detta fall kyrkan då. Och vem skulle ens vilja spela Runar i en film? Finns ju inte hur många skådisar som helst som ser ut som honom... Möjligen om man gjorde en film i stil med Mr Bean på semester?

Få in finansiärer är väl största hindret, ja. Men är man duktig på att pitcha så löser man nog det. Finns ganska många filmer som man frågar sig "varför ville nån backa denna?"
Vad gäller skådespelare som vill spela Runar tror jag inte det är ett så stort problem heller. Med ett bra manus skulle han nog från en skådis synpunkt vara en intressant roll.
Men svårast är finansieringen. De kan ju testa crowdfunding.
Citera
2022-04-13, 15:11
Avslutad
Citat:
Få in finansiärer är väl största hindret, ja. Men är man duktig på att pitcha så löser man nog det. Finns ganska många filmer som man frågar sig "varför ville nån backa denna?"
Vad gäller skådespelare som vill spela Runar tror jag inte det är ett så stort problem heller. Med ett bra manus skulle han nog från en skådis synpunkt vara en intressant roll.
Men svårast är finansieringen. De kan ju testa crowdfunding.
Pengarna finns belive me
Citera
2022-04-13, 15:26
Medlem
TröttSvensks avatar
Spontant känns det som ett upplägg för en scam.
Fixa pengar från Filminstitutet, pengar från Arbetsförmedlingen för att anställa, bidrag bidrag bidrag... sen kånkar man innan ens en meter super 8 film tagits...
Allt med Runar är ju scam...

Citera
2022-04-13, 15:34
Medlem
E157s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Spontant känns det som ett upplägg för en scam.
Fixa pengar från Filminstitutet, pengar från Arbetsförmedlingen för att anställa, bidrag bidrag bidrag... sen kånkar man innan ens en meter super 8 film tagits...
Allt med Runar är ju scam...

Visst men det är väl är väl inte han som ska göra den heller om jag förstått rätt? Det är någon som köpt rättigheter att filma boken? Men det är fortfarande alldeles för tidigt att säga bu eller bä, det finns inte ett färdigt manus än ens.
Citera
2022-04-13, 15:36
Medlem
E157s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Pengarna finns belive me
Klart det gör nånstans. Vill de som har pengarna investera i en film om Runar är frågan. Vet inte vem eller vilka som skriver manus och tänker producera så den som lever får se.
Citera
2022-04-13, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Nu när Anna Book var på ngt möte i hemförsamlingen och berättade att hon besöker kyrkan ( inte bara på kändisar begravningar) på söndagar kan hon ju låta Runar på i det halvfärdiga Attefallshuset på tomten. Då får ju Annas halvkriminella barn en riktig brottsling till granne.
Det håller jag med om!! Där kan han bo med de andra Stollena!!
Citera
2022-04-13, 21:06
Avslutad
Citat:
Klart det gör nånstans. Vill de som har pengarna investera i en film om Runar är frågan. Vet inte vem eller vilka som skriver manus och tänker producera så den som lever får se.
Pengarna är redan investerade och ekonomin säkrad.
Producent är Therese Anselmson/ made by T.
Manusförfattare är Anders Lennberg och Jimmy Eriksson
Citera
2022-04-13, 21:25
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Pengarna är redan investerade och ekonomin säkrad.
Producent är Therese Anselmson/ made by T.
Manusförfattare är Anders Lennberg och Jimmy Eriksson

Believe it when I see it…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in