2022-04-13, 10:22
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
OK, då får de väl gå all-in med 1 miljopn döda civila till följd. Det kan det vara värt när man ser tillbaka på historien. Men det är ju knappast du eller din familj som dör och våldtas.
Nej, det är det inte. Just därför låter jag Ukraina bestämma på vilket sätt och hur länge de vill kämpa mot det ryska övergreppet. Som du vet är stödet bland Ukrainas folk kompakt. Sveriges och övriga västs uppgift är att hjälpa till med det Ukraina behöver: ”weapons, weapons, and weapons”.
Citera
2022-04-13, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Tumidanda är nazist som aktivt stöjer "avnazifieringen" av Ukraina.
.

Jag brukar inte kalla mig "nazist" men visst, jag är rasnationalist, "antisemit" och gillar Hitler.

Jag stödjer helhjärtat "avnazifieringen" och vid behov den kommande "av-ukrainiseringen" av Ukraina. De hade kanske kunnat välja en annan väg och ha en liten Bandera-republik i Galizien för sig själva men nu har de själva, omständigheterna, historien, USA, Storbritannien och judarna gjort så att "Bandera-ukrainismen" är en frätande varböld i Europa som enbart tjänar judens syften. De har liksom skitit i det blå skåpet och nu måste de bort. Gör om, gör rätt, ta bort, bygg nytt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Den frågan är alltid 100% relevant. Oavsett om det gäller deras guru (the saker) eller dem själva. Om väst är så degenererat och äckligt så bo inte här. Flytta till Ryssland, lev på den lön ni får där, när ni blir äldre så lita på den sjukvård som erbjuds, om ni är yngre så var nöjda med den utbildning som finns. Träna framförallt på att sluta säga vad ni tycker om sakernas tillstånd eller gnälla om saker som är fel med staten på internetforum, det kommer inte uppskattas. Några av dem verkar vara i insulinålder. Bättre om de använder sina egna sparpengar och köper på svarta marknaden än subventioneras här.

Jo men precis. De verkar ju gilla ryska fasoner. De sympatiserar med rysk doktrin fullt ut. Rysk propaganda, ryska lagar, rysk censur, ryskt krigsförfarande.

Absolut. Dessa rätta takter Paradiset finns i Ryssland. Varför drömma om att skiten kommer hit? Åk direkt till ryssland och upplev den istället, man behöver inte vänta!

Ironin är väl att dessa småpojkars föräldrar antagligen flytt USSR någon gång i tiden, för dessa är inte några första-generationens ryssar inte. De skriver på ren svenska.

Sen är en del av de här "rysstrollen" också från mellanöstern (typ andra generationen). Det finns nån idé om att Ryssland är räddningen mot Israel och att det här kriget är ett krig mellan Islam och USA. Orkar inte gå in på detaljer, men det är ganska långsökt. I själva verket är det här inget annat än en diktators övergrepp på ukraina.
Citera
Medlem
napsterspys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeNazy
Brorsar. För att ni inte vänta på Aftonbladet informerar jag snarare:
"I staden Mariupol, i området för den metallurgiska anläggningen uppkallad efter Iljitj, som ett resultat av framgångsrika offensiva åtgärder från de ryska väpnade styrkorna och polisenheterna i Folkrepubliken Donetsk, frivilligt 1 026 ukrainska militärer från 36:e marinbrigaden lade ner sina vapen och kapitulerade", sa representanten för den ryska militären vid briefingen.
Enligt honom finns bland de som kapitulerat 162 officerare, samt 47 kvinnliga soldater.
Han tillade att dem fick primärvård, varefter dem skickades till stadens sjukhus i Mariupol.

https://ria.ru/20220413/plen-1783258697.html
din sida öppnas inte.
Citera
2022-04-13, 10:27
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Ja? Jag är liksom alla medvetna, intelligenta och pålästa människor väldigt "antisemitisk". Det beror på att det faktiskt är judarna som ligger bakom hela skiten.
Peta lite så trillar den civiliserade masken av och det bruna trynet tittar ut hos Kremls megafoner.

Måste vara jobbigt att dagligen kalibrera hjärnan bland alla sluga ”nazi-judar” i Ukraina och övervintrade bolsjeviker i Moskva. Vad innebär ”denzifiering” och vem skall den riktas mot. Hur skall en ”nationell” egentligen förhålla sig till allt detta?
Citera
2022-04-13, 10:28
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Jag brukar inte kalla mig "nazist" men visst, jag är rasnationalist, "antisemit" och gillar Hitler.

Jag stödjer helhjärtat "avnazifieringen" och vid behov den kommande "av-ukrainiseringen" av Ukraina. De hade kanske kunnat välja en annan väg och ha en liten Bandera-republik i Galizien för sig själva men nu har de själva, omständigheterna, historien, USA, Storbritannien och judarna gjort så att "Bandera-ukrainismen" är en frätande varböld i Europa som enbart tjänar judens syften. De har liksom skitit i det blå skåpet och nu måste de bort. Gör om, gör rätt, ta bort, bygg nytt.

Just varför skall deras etnicitet och rasblandning inte få finnas?

Som rasnationalist borde man väl kunna stå upp för allas rätt till ett eget litet Hitlerrike, eller är inte alla nationaliteter lika fina?
Citera
2022-04-13, 10:28
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Eller så bor du hemma, är 40 yo virgin och är så svältfödd på uppmärksamhet att du låtsas vara ett avlönat troll.

Visst är det så. Värdelös människa, värdelöst liv, värdelös framtid. Det absoluta bottenskrapet.

Citat:
Brorsar.
Citera
2022-04-13, 10:30
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
"I staden Mariupol, i området för den metallurgiska anläggningen uppkallad efter Iljitj, som ett resultat av framgångsrika offensiva åtgärder från de ryska väpnade styrkorna och polisenheterna i Folkrepubliken Donetsk, frivilligt 1 026 ukrainska militärer från 36:e marinbrigaden lade ner sina vapen och kapitulerade", sa representanten för den ryska militären vid briefingen.
Enligt honom finns bland de som kapitulerat 162 officerare, samt 47 kvinnliga soldater.
Han tillade att dem fick primärvård, varefter dem skickades till stadens sjukhus i Mariupol.

Nah, https://twitter.com/i/status/1513888461283110923
Citera
2022-04-13, 10:31
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Peta lite så trillar den civiliserade masken av och det bruna trynet tittar ut hos Kremls megafoner.

Måste vara jobbigt att dagligen kalibrera hjärnan bland alla sluga ”nazi-judar” i Ukraina och övervintrade bolsjeviker i Moskva. Vad innebär ”denzifiering” och vem skall den riktas mot. Hur skall en ”nationell” egentligen förhålla sig till allt detta?
Denzifiering = Fint ord för "Utrota varenda jävel! Skiter i vem, utrota dem bara!"
Galenskap, förenad med ondska och omänsklighet.
Citera
2022-04-13, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
OK, då får de väl gå all-in med 1 miljopn döda civila till följd. Det kan det vara värt när man ser tillbaka på historien. Men det är ju knappast du eller din familj som dör och våldtas.

Inser du att du med den retoriken faktiskt hävdar att alla människor som kämpat för frihet har gjort fel? Ghandi, Mandela, folken i Afrika och för all del vår egen Gustav Vasa har alltså agerat olämpligt och förorsakat en massa människors död i onödan. Jisses, ge efter för hot bara för att slippa lidande.

Jag tycker du kan maila Magdalena Andersson och säga åt henne att hon genast ska avgå och lämna över Sverige till den danska kronan och be om ursäkt för Gustav Vasas oförskämda och upprörande uppror mot den Danska Kronan (=danska staten).
Senast redigerad av Auric 2022-04-13 kl. 10:34.
Citera
2022-04-13, 10:33
Medlem
Citat:

Wow det var många tvångstankar där
Citera
2022-04-13, 10:33
Bannlyst
Citat:

Aftonbladet rapporterade om det i morse, men whatever. De skriver också att Ukraina officiellt säger sig inte känna till detta.

"Frivilligt" är att ta i. De har i flera dagar sagt att de har slut på ammunition och mat.

Vi får se om det här ens stämmer. Men om det stämmer så är det ingen krigsavgörande händelse. Fortfarande ett tiotals tusen frihetskämpar kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in