Citat:
Ursprungligen postat av
ta_den_i_2an
En liten reflektion jag skulle vilja bolla med er här i tråden.
Jag tycker det är oerhört svårt att hitta vettig information om vad som händer då propagandan både från väst och Ryssland har visats sig vara ungefär lika mycket åt helvete stundtals.
Vad finns det egentligen för belägg för att Ryssland tänker gå vidare och ge sig på andra länder efter att de krigat klart i Ukraina? USA och våra medier i Sverige kör ju stenhårt på den linjen att det enda vi borde göra är att gå med i NATO, och vem vet det kanske är det bästa?
Men å andra sidan har Ryssland ens kapacitet att ge sig ut på ett erövringståg i Europa?
USA vill ju såklart att Finland och Sverige ska gå med i NATO vilket gör att jag blir misstänksam på hela det här eländet.
Sen så borde varenda jävla människa förstå att det är Ryssland som är den aggressiva i hela det här. Ryssland kan avsluta det här skiten när dom vill och ge sig av hem.
Finns igentligen inga belägg för någonting när det gäller vad Ryssland tänker göra.
Finns underättelser och gissningar men de själva har skapat en stor osäkerhet med vad deras kommande strategi är då de konstant far med osanning och har en helt annat sätt att komunisera jämfört med vad vi är vana vid från väst.
Sen skulle jag nog säga att deras stategi har nog ändrats, då om jag tolkat saker rätt tänkt sig invadera Ukraina på nån vecka utan igentlige egna förluster och skapat en lydstat.
Hade det funkat är jag helt övertygad om att de fortsatt med Georgien och Moldavien.
Men helt klart är att det skett något på hemmafronten som gjort att Putin agerar så här aggresivt.
Är nog så att han blev Lurad av sina rådgivare och sig själv samt att det har nog växt fram någon typ av splittring i den ledande klassen runt honom.
Men ytterst svårt att få fram några säkra källor.