2022-04-12, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueballsBosse
Rysstrollen verkar i stort sett bara existera i era skeva skallar. Varför sprider du helt tomma konspirationsteorier som Sveriges regering och mediakår har fantiserat ihop?

Flashback kryllar av troll, utan tvekan uppstyrt av stat och regering.
Syns enormt tydligt på senare år, ett lite lurigt sätt att styra oppinion och folks sätt att se på verkligheten, eller inte se verkligheten.
Vi är mitt i WW3, ett informationskrig, med lite våldsattacker där och var för att hålla folk rädda.
Citera
2022-04-13, 00:42
Medlem
Reiwas avatar
Riktiga ryss-troll som kör med google translate kör på som vanligt.

De få svenskar som hyllar Putins invasion består av 99% nazister och foliehattar. Dessa människor var förlorare och svagbegåvade långt innan kriget så det ligger liksom i deras natur att direkt ge upp när de stöter på motgångar. Finns väl kanske en och annan som envist fortsätter att hylla Putins barnvåldtäkts-arméer.

De kommer dock aldrig erkänna att dom hade fel, utan det kommer förträngas och så dröjer det väl inte så länge förrän dessa galningar har hittat nästa sak som dom likt hjärndöda NPC:s måste ha en konträr åsikt om.
Citera
2022-04-13, 00:44
Medlem
styckets avatar
Om putin säger att nyheterna är fake är jag öppensinnad nog att överväga om det kan vara sant. Jag känner att putin talar utefter vad han anser är sant. Han är ärlig alltså när han talat sedan invasionen. Varför anser jag det? För att all min erfarenhet säger att västerländsk media ljugit år efter år. (För alltid) jag frågar mig snarare varför alla litar blint på västerländsk media?
Citera
2022-04-13, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Var hittar man dem?

Man hitter dem ikke i Danmark:

http://www.debatten.net/forum/viewto...1528&start=975
Citera
2022-04-13, 07:23
Medlem
Baisers avatar
Evolution när det gäller Putin troll

2016- Brexit/Trump anhängare
2018- MED/Afs väljare
2020- Trump blev stulen på valsegern
2021- Antivaxers
2022- Putin supporter
Citera
2022-04-13, 07:47
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser

2018- MED/Afs väljare
2021- Antivaxers
2022- Putin supporter
Ja, det känns som att det är samma hjärntvättade stolpskott som hakat på alla dessa trender. De kanske har nåt slags barnsligt behov att vara i opposition, som de vore kvar i trotsåldern.
Citera
2022-04-13, 08:25
Medlem
Citat:

2018- MED/Afs väljare
2021- Antivaxers
2022- Putin supporter

Ja det kommer forskas om dessa idioter de närmaste decennierna.
Det som fascinerar mig är vilka källlor de väljer att tro på.
Mainstream media är bara lögner men sedan så hänvisar dom till en sorglig blandning av uppenbara otillförlitliga källor som statskontrollerade medier i Ryssland eller minst sagt ljusskygga personer inte sällan med en historia av olika bluffar bakom sig.

Att kritiskt granska informationen som kommer från ukrainska källor är givetvis viktigt men i det stora hela är det uppenbart vem som har skulden för kriget och lidandet i dess spår.
Citera
2022-04-13, 08:49
Medlem
Citat:

2018- MED/Afs väljare
2021- Antivaxers
2022- Putin supporter
Magiskt. Kollade upp en motsträvare i en av mina Facebook-grupper. Historiken gick bara tillbaks till 2019, men efter det var det full pott.
- Stulen seger, check
- Antivaxer, check
- Putin-supporter, en del, mest anti-NATO
Citera
2022-04-13, 08:58
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Är de ryssvänliga nättrollen fortfarande lika självsäkra eller börjar de tvivla?
Tråden har fel frågeställning.

De som skapade begreppet rysstroll måste tveka.

Frågeställningen borde vara

De som gapade "rysstroll" efter andra. Börjar de nu tvivla på om de hade rätt?

Eftersom de som kallades rysstroll tidigare nu även kritiserar Ryssland så var uttrycket "rysstroll" fel. De som tidigare kalldes rysstroll försvarade Ryssland när västmedia satte in sina påverkanskampanjer. Inte många trodde t.ex att Putin attackerade i en brittisk småstad med nervgas.

Men nu gör Ryssland fel och de som kallades rysstroll kritiserar nu Ryssland.

De som tidigare kallades rysstroll försvarar bara att länder som Ukraina och Sverige skall behålla sitt oberoende mot de stora skurkstaterna USA och Ryssland som genom sina manipulationer försöker kontrollera de mindre länderna genom bl.a NATO, EU och motvarande ryska organisationer.
Senast redigerad av wwr 2022-04-13 kl. 09:08.
Citera
2022-04-13, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Nu syftar jag inte på militär triumf, utan förmågan att verbalt/intellektuellt rättfärdiga denna perversa aggresion. Och om man är glad/stolt över Butja så är man nog bortom all räddning, och lär fortsätta sitt ryssvänliga svammel.
Vad hade Sverige gjort om Finland förbjöd det svenska språket, förbjöd svenska filmer och svensk litteratur? Vad hade Sverige gjort om tusentals finska nazister med stöd av den finska regeringen tvingade in hundratals svenskar in i en viktig svensk kulturbyggnad i Finland, satte eld på den och lät svenskarna brinna till döds? Vad hade Sverige gjort om Finlands president hade stått och skrikit att svenska barn ska gömma sig i källare medans finska barn ska gå i skolan och dagis?
https://youtu.be/aHWHqj8g7Bk
https://www.peoplesworld.org/article...nion-building/
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lang...icy_in_Ukraine

Förmodligen hade Sverige inte gjort något eftersom det inte finns något den svenska staten älskar mer än att se sitt eget folk dö ut. Ryssland bryr sig dock om sitt eget folk, oavsett var de befinner sig i världen.
Senast redigerad av NigNog 2022-04-13 kl. 09:52.
Citera
2022-04-13, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NigNog
Vad hade Sverige gjort om Finland förbjöd det svenska språket, förbjud svenska filmer och svensk litteratur? Vad hade Sverige gjort om tusentals finska nazister med stöd av den finska regeringen tvingade in hundratals svenskar in i en viktig svensk kulturbyggnad i Finland, satte eld på den och lät svenskarna brinna till döds? Vad hade Sverige gjort om Finlands president hade stått och skrikit att svenska barn ska gömma sig i källare medans finska barn ska gå i skolan och dagis?
https://youtu.be/aHWHqj8g7Bk
https://www.peoplesworld.org/article...nion-building/
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lang...icy_in_Ukraine

Förmodligen hade Sverige inte gjort något eftersom det inte finns något den svenska staten älskar mer än att se sitt eget folk dö ut. Ryssland bryr sig dock om sitt eget folk, oavsett var de befinner sig i världen.

Bjudit in till fika.
Citera
2022-04-13, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Ja, det kan inte vara lätt att sitta och försvara ett så vidrigt och klantigt skött krig som ryssarnas i Ukraina... Svårt att hitta seriösa och slagkraftiga argument gissar jag.

Har ni märkt av nån förändring bland rysstrollen på nätet den senaste veckan; är de fortfarande lika stöddiga eller börjar de krokna?

Berätta vad ni ser.

Den stora förändringen är att dom som är lite mer smarta har börjat tysta ned sig. Och dom kvar är lite mer förblindade i sina åsikter och försöker nu framstå som humanister. För ja Ukraina är ju dom hemska Nazisterna här (Ironi).

Det komiska här är att det aldrig postas nånting som Ryssland gör i Ukraina. Just för att dom är så fruktansvärt värdelösa i krig. Hade Ryssland tagit över Ukraina med bravur, så hade det runkats och postas klipp över detta. Men varför ser vi inga klipp? Ja ni vet alla svaret.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback