Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-04-12, 22:24
Medlem
Hej,

när jag försöker ladda ner något program, så vill datorn istället ladda ner något som kallas för: Avastar seurce browser.

Jag vet inte vad det är, men jag försöker ladda ner program som är gratis, lagligt och utan virus. Så jag vet inte vad som är fel.

Vad är ens: Avastar seurce browser?

Och hur ser jag till så att datorn fokuserar enbart det som jag vill ladda ner?

Förra gången, så var jag tvungen att göra en systemåterställning, för jag kunde inte finna någon funktion där jag kunde avinstallera det.

Tack på förhand!
Citera
2022-04-12, 22:29
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Avast -> https://www.avast.com/sv-se/secure-browser#pc

Vilken webbläsare använder du?
Citera
2022-04-12, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Avast -> https://www.avast.com/sv-se/secure-browser#pc

Vilken webbläsare använder du?
FireFox.

Varför laddar datorn ner den webbläsaren och varför ändras mina PDF-Filer till dess ikon och inte fortsätter som PDF-Fil?

Kan jag inte bara ha programmet, som jag önskar, utan att datorn bestämmer sig för att ladda ner ny webbläsare?

Den webbläsare, känns lite suget att ha; efter att läst att man kan surfa säkert, står det. Men det är väl detsamma som FireFox, känner jag?

Jag skulle inte ha något emot att ladda ner den webbläsaren, men datorn ändrar PDF-Filer till samma ikon, som webbläsaren har.
Senast redigerad av Dukater 2022-04-12 kl. 22:41.
Citera
2022-04-12, 22:42
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hej,

när jag försöker ladda ner något program, så vill datorn istället ladda ner något som kallas för: Avastar seurce browser.

Jag vet inte vad det är, men jag försöker ladda ner program som är gratis, lagligt och utan virus. Så jag vet inte vad som är fel.

Förra gången, så var jag tvungen att göra en systemåterställning, för jag kunde inte finna någon funktion där jag kunde avinstallera det.

Tack på förhand!

Utveckla den första meningen!
Är det likadant överallt, jämt, och alltid ISTÄLLET, etc etc. Utveckla detaljerat.

Har du Avast antivirus på datorn?
Citera
2022-04-12, 22:45
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Och du har scannat igenom datorn med ett uppdaterad antivirusprogram?
Citera
2022-04-12, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Utveckla den första meningen!
Är det likadant överallt, jämt, och alltid ISTÄLLET, etc etc. Utveckla detaljerat.

Har du Avast antivirus på datorn?
Jag har inte avast. Det är det som datorn vill att jag skall ladda ner. Men jag vill ladda ner ett annat program. Och det vart så tidigare också, vid ett annat tillfälle, när jag ville ladda ner en annan program en annan gång..
Citat:
Och du har scannat igenom datorn med ett uppdaterad antivirusprogram?
Jag har inte uppdaterat virusprogrammet.
Citera
2022-04-12, 23:27
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Det är kanske läge att skaffa detta eller söka igenom datorn med ett onlinebaserat antivirusskydd.

Det låter som din webbläsare har blivit "kapad".
Citera
2022-04-12, 23:29
Medlem
Citat:
Det är kanske läge att skaffa detta eller söka igenom datorn med ett onlinebaserat antivirusskydd.

Det låter som din webbläsare har blivit "kapad".
Det står att min datorn inte hittat något problem eller fel.
Citera
2022-04-12, 23:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Det står att min datorn inte hittat något problem eller fel.

Provar att ladda hem detta program med en annan webbläsare. Blir det sak samma då?
Citera
2022-04-13, 01:26
Bannlyst
Avast Secure Browser är ett banditprogram, den vill styra din sökningar till en sökmotor som dom tjänar penger på.

Citat:
Hej,

Tack på förhand!
Citera
2022-04-13, 09:03
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag har inte avast. Det är det som datorn vill att jag skall ladda ner. Men jag vill ladda ner ett annat program. Och det vart så tidigare också, vid ett annat tillfälle, när jag ville ladda ner en annan program en annan gång..

Du har nog fått malware på datorn. Kör igenom följande guide för Windows för att bli av med det - https://malwaretips.com/blogs/remove-adware-popup-ads/. Viktigt att du gör alla steg!

Prova sedan det du försökte tidigare.

Gör en återställningspunkt innan du börjar.
Citera
2022-04-13, 15:06
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem