2022-04-12, 23:05
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Såg på Aktuellt nu och Putin säger rakt in i kameran att massakerna i Butja är fejk. Asså vilken jävla fitta. Fattar han inte själv vad framtidens historieböcker kommer skriva om honom?

Riktigt roligt blir det när man inser att ryska folket om tio år fortfarande kommer sitta och förneka att kriget någonsin ägde rum...
Citera
2022-04-12, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Helvete asså.
1000 st ukrainska soldater uppges ha givit upp i Mariupol idag.
https://t.me/intelslava/25047

Ja Ukronazis ger upp i drivor och då har inte ens Dvornikov Operation Bagration 2.0 påbörjats utan detta är bara förstadet. Ni Ukrainare är chanslösa. Ge upp och sluta hitta på saker. Acceptera att ni inte förtjänar att existera som ett land. Hade ni varit en del av Ryssland hade ni levt i rikedom och inte i fattigdom.

Ryssar har det bättre ställt än svenskar och reser oftare utomlands. Men ni har inte ens varit i Moskva för attk unna jämföra det med Stockholm.

Som man hadE sagt på Ryska- Vy pizdets
Citera
2022-04-12, 23:07
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Gå och förlös er på närmsta dass om ni är så skitnödiga.

Heja Putin!
Behövs inte,men tackar för förslaget å det ödmjukaste.Jag skall leta reda på min svetshjälm utan avbländning och hitta min gamla favorit av Gorkij,så jag kommer närmre min neandertaliska sida och "hittar hem"
Citera
2022-04-12, 23:07
Medlem
Kvällens och nattens pro-Rysk, Ryska lägesrapport med framtidsspekulationer: http://thesaker.is/sitrep-operation-z-8/

Huvudpunkter:
* Ukraina led 1.1k+ casualties på <24h
* Ryssland har påbörjat förbekämpning mot Ukrainas infrastruktur

Annan pro-Rysk källa: https://southfront.org/

För pro-Ukrainska nyheter: www.liveuamap.com

2. Färdigflashbackat!
Citera
2022-04-12, 23:08
Medlem
Tvonds avatar
Undra när vi får se detta från våra "nya" invånare från mellanöstern och Afrika Lite skillnad på riktiga flyktingar och "flyktingar"

Citat:
These here are Ukrainian refugees after cleaning up a park in Poland as a thank you for hosting them. They're organising these things all over Poland now. 🇺🇦🇵🇱✌️

https://twitter.com/Exen/status/1513600444144275465?s=20&t=iH6MZO6UwzcXQhAl4bt7yA
Citera
2022-04-12, 23:09
Medlem
PutinKnullarGets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Behövs inte,men tackar för förslaget å det ödmjukaste.Jag skall leta reda på min svetshjälm utan avbländning och hitta min gamla favorit av Gorkij,så jag kommer närmre min neandertaliska sida och "hittar hem"

Skrattar hårt så katten kollar konstigt på mig. Tack för dagens!
Slava Ukraini!
Citera
2022-04-12, 23:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ja detta visar hur vi inte kan tillåta Ukraina vara en självständigstat. Ukraina respekterar inte andra länders gränser utan börjar förstöra infrastruktur i Ryssland...Där ser ni vilken fred Ukraina vill ha.
Hoppas vi ser slutet av detta land snart då den speciella operationen kommer befria ukrainarna från kievregmiens terror

Du måste vara helt hjärndöd. Hur mycket infrastruktur har Ryssland förstört i Ukraina jämfört med tvärtom? Den enda terrorn kommer från Rysslands håll.
Citera
2022-04-12, 23:10
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Om skyddsrummen är under grundvattennivå och det inte finns el till länspumpar så borde väl dessa redan börjat vattenfyllas sedan veckor tillbaka.

Lär nog finnas reservkraft om inte annat.
Frågan är väl vilken kapacitet länspumparna har. Säkert inte dimensionerat för tio brandbilar som pumpar in vatten...
Citera
2022-04-12, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Såg på Aktuellt nu och Putin säger rakt in i kameran att massakerna i Butja är fejk. Asså vilken jävla fitta. Fattar han inte själv vad framtidens historieböcker kommer skriva om honom?

Han kommer verkligen gå till historien som "Vlad the mad"....

Trodde fan att någon i Ryssland skulle nacka honom men han verkar sitta extremt säkert i sin diktatorstol.
Citera
2022-04-12, 23:14
Medlem
mats.nystroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ja Ukronazis ger upp i drivor och då har inte ens Dvornikov Operation Bagration 2.0 påbörjats utan detta är bara förstadet. Ni Ukrainare är chanslösa. Ge upp och sluta hitta på saker. Acceptera att ni inte förtjänar att existera som ett land. Hade ni varit en del av Ryssland hade ni levt i rikedom och inte i fattigdom.

Ryssar har det bättre ställt än svenskar och reser oftare utomlands. Men ni har inte ens varit i Moskva för attk unna jämföra det med Stockholm.

Som man hadE sagt på Ryska- Vy pizdets

Ja, för med en genomsnittlig nettolön i Moskva på ca 9700 kr och en medellivslängd för samma person på under 70 år så är det ju så klart precis som du beskriver…
Citera
2022-04-12, 23:14
Medlem
Jirens avatar
Känns som att det är relativt tyst nu i Ukraina. Det pågår givetvis strider dygnet runt, men känns ändå som att vi befinner oss i lugnet före stormen.

Hoppas nu att världen tagit tillfället i akt och beväpnat Ukraina upp till tänderna. Önskar att Putins äckliga ego-parad 9/5 ska överskuggas av ryskt blodbad.
Citera
2022-04-12, 23:15
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Intressant inslag om varför NLAW har varit så framgångsrika på slagfältet i Ukraina. Vi har ett industriföretag i Sverige vi kan vara genuint stolta över, SAAB forever!

https://www.youtube.com/watch?v=2aveU_D8xvI
16-17s in i filmen ser man hur RSV-strålen slår hål, från 2 meters höjd ovanför stridsvagnen, imponerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in