2022-04-12, 22:43
Medlem
JeffDaviss avatar
Såg på Aktuellt nu och Putin säger rakt in i kameran att massakerna i Butja är fejk. Asså vilken jävla fitta. Fattar han inte själv vad framtidens historieböcker kommer skriva om honom?
Citera
2022-04-12, 22:46
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ja detta visar hur vi inte kan tillåta Ukraina vara en självständigstat. Ukraina respekterar inte andra länders gränser utan börjar förstöra infrastruktur i Ryssland...Där ser ni vilken fred Ukraina vill ha.
Hoppas vi ser slutet av detta land snart då den speciella operationen kommer befria ukrainarna från kievregmiens terror

Hahahahhahaaaaa - du tycker det var ett cheap move?
Citera
2022-04-12, 22:47
Medlem
Ja det kommer uppgifter om att Slovakien vill skänka sina 12 MIG 29r till Ukraina om dom får garantier för att Slovakiens luftrum skyddas. F16-planen har inte levererats och det krävs ju också utbildning. Jag hoppas att Ukraina får dessa MIGs fort nu.

Lite ironiskt, jag såg också nyheten om att Putinvänliga Serbien valde att köpa franska Rafale istället för SU-35.
Ryssland får svårt på export marknaden.
Citera
2022-04-12, 22:48
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Putin är gudfar till Medvedchucks dotter va?

Mycket riktigt! Uttryckte mig nog slarvigt!
Citera
2022-04-12, 22:48
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Såg på Aktuellt nu och Putin säger rakt in i kameran att massakerna i Butja är fejk. Asså vilken jävla fitta. Fattar han inte själv vad framtidens historieböcker kommer skriva om honom?

Det beror ju på. Vinner han så bestämmer han vad som ska skrivas i historieböckerna.
Citera
2022-04-12, 22:49
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det blir nog svårt för Azov har försvarslinjer runt stålverket.
Lite jobbigt om det finns dränering under industriområdet, då rinner vatten bort.
Citera
2022-04-12, 22:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja det kommer uppgifter om att Slovakien vill skänka sina 12 MIG 29r till Ukraina om dom får garantier för att Slovakiens luftrum skyddas. F16-planen har inte levererats och det krävs ju också utbildning. Jag hoppas att Ukraina får dessa MIGs fort nu.

Lite ironiskt, jag såg också nyheten om att Putinvänliga Serbien valde att köpa franska Rafale istället för SU-35.
Ryssland får svårt på export marknaden.

Alla har sett hur alla ryska vapen, inklusive flyg, bara brinner upp hela tiden. Dålig reklam för deras industri. Samt att nu med sanktioner så kan de inte ens bygga sina egna grejer.
Citera
2022-04-12, 22:54
Medlem
Sonnenwendes avatar
Skön bild på resterna av två ryska hkp-besättningsmän.

https://twitter.com/maximov_vasily/status/1512884359958863872
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

Att Putin är en lögnare är redan välkänt. Jag vet inte om en lögn hit eller dit förändrar så mycket. Han ljuger i stort sett så fort han öppnar munnen.
Citera
Medlem
Enligt sajten "U K News" lyckades Ukraina skjuta ned en SU-35 igår söndag. Piloten katapulterade men fångades av ukrainska styrkor. Mycket viktigt att fånga SVINEN.

Det är lite oklart var detta skedde, talas om ett område mellan Kharkiv och Izium där både Ryssland och Ukraina finns.

Men ukrainarna är bättre på att fånga in piloterna. Nu blir det en 5-stjärnig fängelsehåla för piloten och avmagringskur.
Citera
2022-04-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Lite jobbigt om det finns dränering under industriområdet, då rinner vatten bort.

Ja jag tror inte alls på dränkningskonceptet.
Citera
2022-04-12, 22:55
Medlem
PutinKnullarGets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Alla har sett hur alla ryska vapen, inklusive flyg, bara brinner upp hela tiden. Dålig reklam för deras industri. Samt att nu med sanktioner så kan de inte ens bygga sina egna grejer.

Redan ett u-land och nu på väg mot helt oönskade. Alla är ute endast efter gas och olja, inga andra värden finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in