Citat:
Jag tittade också slarvigt.
Går tillbaka i play nu.
Egentligen behöver hon inte vara så genustvättad.
Det hon sa var att hon ville "ha någon som har kontakt med sina känslor och där manligheten inte går över i en toxisk maskulinitet". Och det kan jag nästan hålla med i (fast jag skulle nog uttrycka toxisk macho-hävdelse-behov.
Svårbedömbart hur feministiskt hjärntvättad hon är i detta skede.)
MEN, direkt efter går kameran över till rödskägget, där kameramannen uppenbarligen ställt frågan "Vad är toxisk maskulinitet för dig?"
Och där svarar Axel som ett litet barn svarar när SVT:s barnkanal-programledare ställer frågor till ungar vad de tänker om "vuxna ord".
Axel: "Toxisk maskulinitet?...
Då har man ett synsätt på könsnormer och hur man ska se på kvinnor och sånt, och man står upp för varandra trots att man gjort något dåligt."
(han är verkligen som en liten, liten skolunge då han svarar. Alltså jag kan ana att han blir rätt outhärdlig för Märta, även då det gäller det outvecklade bebisbeteendet
Men det är nog rätt bra, för då har hon ju något att skylla på när hon kommer skjuta honom ifrån sig. Så att det inte bara kommer till hans oattraktiva look.)
Något jag mer får varningsblinkers för då det gäller Axel, är att han sa att han är en sån som i diskussioner säger åsikter han inte tycker, för han tycker att man ska kunna diskutera om allt.
Herrejisses. Snacka om att mentalt vara på en 7-årings nivå.
Det är vedervärdigt att umgås med en sådan människa. De är opålitliga "med att allt kan diskuteras" samtidigt är de hycklare för de är de sista som klarar av att diskutera allt, men de vill ge sken av att vara övertoleranta.
Går tillbaka i play nu.
Egentligen behöver hon inte vara så genustvättad.
Det hon sa var att hon ville "ha någon som har kontakt med sina känslor och där manligheten inte går över i en toxisk maskulinitet". Och det kan jag nästan hålla med i (fast jag skulle nog uttrycka toxisk macho-hävdelse-behov.
Svårbedömbart hur feministiskt hjärntvättad hon är i detta skede.)
MEN, direkt efter går kameran över till rödskägget, där kameramannen uppenbarligen ställt frågan "Vad är toxisk maskulinitet för dig?"
Och där svarar Axel som ett litet barn svarar när SVT:s barnkanal-programledare ställer frågor till ungar vad de tänker om "vuxna ord".
Axel: "Toxisk maskulinitet?...
Då har man ett synsätt på könsnormer och hur man ska se på kvinnor och sånt, och man står upp för varandra trots att man gjort något dåligt."
(han är verkligen som en liten, liten skolunge då han svarar. Alltså jag kan ana att han blir rätt outhärdlig för Märta, även då det gäller det outvecklade bebisbeteendet
Men det är nog rätt bra, för då har hon ju något att skylla på när hon kommer skjuta honom ifrån sig. Så att det inte bara kommer till hans oattraktiva look.)
Något jag mer får varningsblinkers för då det gäller Axel, är att han sa att han är en sån som i diskussioner säger åsikter han inte tycker, för han tycker att man ska kunna diskutera om allt.
Herrejisses. Snacka om att mentalt vara på en 7-årings nivå.
Det är vedervärdigt att umgås med en sådan människa. De är opålitliga "med att allt kan diskuteras" samtidigt är de hycklare för de är de sista som klarar av att diskutera allt, men de vill ge sken av att vara övertoleranta.
Kollade igen. Man verkar matchat på att Axel och Märtha har samma "intressen" i livet (inga barn önskas, resa, äventyr etc.). Men det betyder ju noll om personligheterna inte matchar.
Toxiskt är nog bara förnamnet på hur detta kan sluta och efternamnet är anafylaktisk chock när Axel lyckas pilla upp en nöt i näsan av ren nervositet.
Inget ont om Axel, han kan säkert hitta någon som matchar, men det lutar nog inte åt att det är Märtha.
Men det beror också en del på hur mycket mjäkighet som Märtha kan tolerera. Hon är svårläst och 33. Axel är 28. Märtha pratar om manlighet och HÅR, så mitt stalltips är att hon söker en MAN och inte en pojke...
Senast redigerad av B.R.Donut 2022-04-12 kl. 22:48.
Senast redigerad av B.R.Donut 2022-04-12 kl. 22:48.
nej jag tror på det här gosiga paret, om det aldrig har funkat förr så kommer man genom upprepning till slut kanske ändå stöta på undantagen som bekräftar regeln