2022-04-05, 21:08
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
En lågoddsare är ju att Martin är en av gaykillarna som är med.
Nu har jag sätt reklamen inför premiären https://www.youtube.com/watch?v=qLgiAhYAftE
och jag kan inte förneka att han står som en huvudmisstänkt efter att ha sätt uppsynen vid 0:01, men jag kommer likväl stå sist kvar och naivt tro att han bara är en liten gayhappy varuhuschef som gärna vill ha ett flickebarn, däremot kan vi fria den glamourösa IT-teknikern, han söker en tjej i reklamen (som jag har bestämt heter Louise som sagt)

0:02 ser vi två matchade näsor.

Berta eller vad hon den snygga svarthårige hette, vekar ha rätta hänget i bröstkörtlarna, visst håller du dom...visst håller du med!?

Man har även skohornat in Mellisa Horns texter i trailern, va fan har den rock-tjejen med saken å göra.......
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-05 kl. 21:26.
Citera
2022-04-11, 05:29
Medlem
kulturstrategs avatar
Det verkar som att dom har lyssnat på min kritik från förra året och höjt budgeten. Mycket finare bröllopsplatser detta året jämfört med förra där det såg ut som att det hölls på en skola. Frågan är om det gäller även resorna; blir det utlandsresmål eller smekmånader på svensk camping igen?

Bra drag av den (stereotypt) kyliga hästtjejen att dra sig ur, då hon ej hade blivit attraherad av wimpskull-PT'n. Hon håller sig nog med den gamla hingsten i 10-15 år till, sedan bär det av till Gambia.

- Vad gullig han låter. - Säger Martin och anstränger sig för att låta positiv när han hör Jonas röst. Besvikelsen går inte att ta miste på när han inser att Jonas också är receiver .

Louise och Jonas: Kommer inte att hålla. Hon kommer gradvis att tycka han är ful - smalt ansikte, wimp-skull, dåliga tänder(som följd av det som redan nämnts). Än så länge lever hon i en bubbla efter att ha överlevt hjärnblödningen, men den kommer att spricka ganska snart och då är det tillbaks till att vara slit och släng-knullkött åt de "utåtriktade och roliga" killarna...

Märta och Axel: Märta är definitivt den minst utseendefixerade av tjejerna. För henne hade ett medelmåttigt utseende kunnat funka om mannen ifråga är en flitig utövare av BDSM. Det centrala i Märtas personlighet är just den gränslösa och perversa sexualiteten. När man tittar i Märtas intensiva, mörka ögon är det som att titta rakt ner i en bottenlös avgrund. Axel's något udda dragning till att vilja dominera tjejer genom att sitta på deras ansikten och fisa dem i munnen blir tyvärr vanilj i sammanhanget. Definitivt inte tillräckligt perverst och ondskefullt för att Märta ska kunna se förbi hans undermåliga och nördiga gingerutseende.
Märta kommer så småningom att hitta sin drömprins - en psykopat med statusyrke som t.ex läkare eller verkställande direktör. Via BDSM och swinger-klubbarnas mörkaste hörn, invigs hon i sinom tid i de mest hemliga och ondskefulla kretsarna. Ja, Märta kommer att dricka barnblod i framtiden. Det står skrivet i hennes ögon...
Senast redigerad av kulturstrateg 2022-04-11 kl. 05:45.
Citera
2022-04-11, 07:37
Avslutad
Drog igenom skiten snabbt på play - alla deltagare är olika grader av feminina. Fy fan vad ointressant.

Maskulina män = toxiska. SVT folkbildar oss om detta.
Senast redigerad av RobRoys 2022-04-11 kl. 07:41.
Citera
2022-04-11, 11:55
Medlem
Det blonda paret alltså Lousie och Jonas tror jag på. Dom är årets taco-par fast i år blir det ett På spåret-par. Dom är båda Svenssons, vanliga medelklassyrken, vanliga i sin personlighet, vanliga i sin inredningssmak, varma och genuina människor som längtar efter familj och barn. Något otippat att tjejen just haft en hjärnblödning - det kan ju ställa till det. Och om hon tidigare fallit för s.k. roliga killar (det vet vi ju alla vad det betyder) så kanske hon tycker att den mjuke HR-Jonas är för mesig. JAG som tjej tycker dock att Jonas är snygg, har väldigt vackra ögon och ett riktigt fint hårsvall. Gällande bögparet så är det dömt att misslyckas pga det som någon annan skrev - dom är båda två undergivna receivers. Hur kan experterna ha missat detta? Det lär bli en lång och pinsam vända att se på. Det sista paret, den vackra mörka Bodil och den rödhårige killen ger jag inte mycket för. Han är bara 28 och hon är 33. Han kommer att tycka att hon är snygg och spännande men skrämmas av henne. Hon kommer att dissa honom för hans röda hår och hobbit-look. Pt:n och hundtränaren har båda två knepiga bagage, det märks lång väg. Kanske tur att hon hoppade av.
Citera
2022-04-11, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Drog igenom skiten snabbt på play - alla deltagare är olika grader av feminina. Fy fan vad ointressant.

Maskulina män = toxiska. SVT folkbildar oss om detta.
Varför är det så konstigt att kvinnor inte vill leva med en kille som utstrålar toxisk maskulinitet? Alltså som typ blåser upp sig själva, drar sexistiska skämt, är macho, trycker ner andra som dom ser som svagare, objektifierar kvinnor och är helt oförmögna att se kvinnor som komplexa varelser. Det motsvarar ju att män inte vill leva med en toxisk femi-nazi-tjej som hatar män och drar skämt om manspreading, killgissa, killräckligt etc så fort dom får chansen.
Citera
2022-04-11, 17:51
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellis08
Det blonda paret alltså Lousie och Jonas tror jag på. Dom är årets taco-par fast i år blir det ett På spåret-par. Dom är båda Svenssons, vanliga medelklassyrken, vanliga i sin personlighet, vanliga i sin inredningssmak, varma och genuina människor som längtar efter familj och barn. Något otippat att tjejen just haft en hjärnblödning - det kan ju ställa till det. Och om hon tidigare fallit för s.k. roliga killar (det vet vi ju alla vad det betyder) så kanske hon tycker att den mjuke HR-Jonas är för mesig. JAG som tjej tycker dock att Jonas är snygg, har väldigt vackra ögon och ett riktigt fint hårsvall. Gällande bögparet så är det dömt att misslyckas pga det som någon annan skrev - dom är båda två undergivna receivers. Hur kan experterna ha missat detta? Det lär bli en lång och pinsam vända att se på. Det sista paret, den vackra mörka Bodil och den rödhårige killen ger jag inte mycket för. Han är bara 28 och hon är 33. Han kommer att tycka att hon är snygg och spännande men skrämmas av henne. Hon kommer att dissa honom för hans röda hår och hobbit-look. Pt:n och hundtränaren har båda två knepiga bagage, det märks lång väg. Kanske tur att hon hoppade av.

Vad får dig att tro att dom har missat det?

Det där med 1700 sökande är rent nonsens. Dom har lagt till två nollor tror jag. Sen har jag märkt att flera deltagare har connections till SVT, Axel's mamma t.ex jobbar där. Martin, AKA "mingelmartin", rör sig i kändisperiferin och har säkert handplockats också. Har för mig att minst en till också hade SVT-connections.
Blowjob-Jonas var med all sannolikhet den enda bögen bland de 17 sökande, och därför var de tvungna att matcha honom med handplockade Martin - som ser det hela som en kul grej som kan boosta hans följarantal på instagram. En bonus med att matcha två recievers är naturligtvis också att det blir awkward och pinsamt att följa
Citera
2022-04-11, 19:02
Medlem
Tittade precis på första avsnittet. Har aldrig sett detta program eller någon annan version av det innan.

Jag tycker det är lite intressant med program om relation och dejting och liknande, då jag själv hittills bara är iakttagare av denna aspekt av tillvaron och aldrig har deltagit i den själv.

Psykologen de har med pratar inte som en riktig människa utan låter helt tillgjord och konstig, och det spär väl på fördomen om att alla som blir psykologer blir det för att de själva är defekta i huvudet.

Den mörkhåriga tjejen verkar vara ett riktigt kap. Skitsnygg och inte nödvändigtvis intresserad av att förstöra tillvaron genom att skaffa några äckliga ungar.

Nu är jag väl fördomsfull igen, men man hade ju trott att en bög skulle ha mer känsla för stil än att använda en färdigknuten fluga på sitt eget bröllop.

Rödskäggets utläggning om toxisk maskulinitet lät som han hölls gisslan och var tvingad att läsa upp det från ett färdigskrivet papper, alternativt som en mellanstadieelev som höll föredrag för klassen.

När man tittar på den här typen av program så kan man inte hjälpa att tänka på vad man själv skulle säga, och vad relationsmatcharna skulle ha att säga om en. Det hade ju nästan varit värt att vara med bara för att få veta om de ens skulle hitta någon som de anser var en bra match.

Ska också tillägga att Hans lär väl vara den som har dragit den största vinsten. Slippa gå igenom hela giftermålscirkusen, men ändå har exponerat sig själv tillräckligt för att säkerligen få en massa brudar efter sig nu efter att de sett programmet.
Senast redigerad av IvyJulep 2022-04-11 kl. 19:06.
Citera
2022-04-11, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ellis08
Varför är det så konstigt att kvinnor inte vill leva med en kille som utstrålar toxisk maskulinitet? Alltså som typ blåser upp sig själva, drar sexistiska skämt, är macho, trycker ner andra som dom ser som svagare, objektifierar kvinnor och är helt oförmögna att se kvinnor som komplexa varelser. Det motsvarar ju att män inte vill leva med en toxisk femi-nazi-tjej som hatar män och drar skämt om manspreading, killgissa, killräckligt etc så fort dom får chansen.

Är det inte uppenbart hur SVT marknadsför femininenitet, även hos män, som den enda vägen mot toxisk maskulinitet?

Vad vi bör sträva efter är balans mellan det maskulina och det feminina. Det är obalansen i sig som i stor utsträckning skapar det toxiska, åt båda håll vill jag påstå. Att låta det maskulina få blomma är ingen motsättning till att det feminina inte också kan göra det, tvärtom så tror jag att när dessa är i balans så sporrar de varandra att bli sin bästa version av sig själv.
Citera
2022-04-11, 20:22
Medlem
hazenectars avatar
Jaha så var det dags igen, har snabbspolat mig igenom första avsnittet och jag slås av att hela programidén är ganska absurd med tanke på att deltagarna faktiskt inte ens vet om dom känner sig fysiskt attraherade av varandra. Och vad gäller klåparna som har pusslat ihop eländet så blir det återigen smärtsamt påtagligt att dom inte har en aning om vad dom sysslar med. Det är ju bara att kika på deras track-record ifrån tidigare säsonger, - det är nästan inga av dom tidigare paren som har fortsatt tillsammans. Likväl är röran ganska underhållande, även om jag i slutändan tycker synd om deltagarna.
Citera
2022-04-11, 20:26
Medlem
Louise och Jonas är 100% det nya tacoparet. Dock påminner Jonas lite om Lars från förra säsongen, lite too good to be true. Är osäker på om de kommer hålla.

Märtha och Axel är dömda att misslyckas. Märtha verkar vara på en helt annan nivå i livet, tusen gånger smartare och en miljon gånger snyggare.

Jonas verkar vara härlig och gav mig ett genuint intryck, får tyvärr en känsla av att Mingel-Martin ser detta mer som en galen grej. Jonas kommer bli besviken, det kommer bli heartbreak.

Hans och Bodil - MEN HERREGUD KAN NÅN BA SE TILL ATT DE FÅR EN DEJT ELLER? Utan kameror och äktenskap, de skulle ha kunnat ha det fint. Känns som att svt tog med rätt mycket om dem i avsnitt ett, för mycket för att sen skita i dem. Gissar att de kommer dyka upp senare och säga att de tog en kaffe och har kilat stadigt i Bodils stuga sen dess.
Citera
2022-04-11, 20:28
Medlem
Tror alltså om statistiken kommer fortsätta som tidigare år (1/3 par håller ihop) så får jag nog gissa på tacoparet 2.0. Men ska bli spännande att följa.
Citera
2022-04-11, 20:49
Medlem
Trodde först den mörkhåriga killen och blonda killen var ett bögpar. Men de verkar vara bra. Skulle gärna sett bögar i programmet.
Senast redigerad av B-a-c-k-f-l-a-s-h 2022-04-11 kl. 20:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in