2022-04-12, 19:51
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ser mycket framemot att läsa dina iakttagelser denna säsong också! Du tar upp sådant som jag själv missat!

Det bådar inte så gott om paren således...Men vi får se. Så fort vi får efternamnen på dem så kan man själv spoila om man vill och se vilka som bor ihop fortfarande.

Gör inte det. Googlade själv fram efternamnet på Jonas igår för jag ville se var han bodde, och då kom jag på att Ratsit skulle spoila mig. Jag ville ju bara se vilken stadsdel han bodde i.
Han bor vid Aspudden.
Citera
2022-04-12, 20:03
Medlem
Här är en artikel med instagramkonton för varje deltagare. En del har privata konton, en del är öppna. Tacoparet följer flertalet ser jag:

https://www.familjeliv.se/allmant/gift-vid-forsta-ogonkastet-2022-har-ar-alla-deltagare-pa-instagram/349602

Men jag börjar undra om det blir några parmiddagar jag, det bådar som sagt inte gott när Freddan föreläser om hur man får attraktion att växa fram.
Citera
2022-04-12, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ha, ha , eller hur.
Jag känner mig redan nu hur plågsamt det kommer vara för den mörka att stå ut med rödskägget.
Just det här gör det vidrigt att gifta sig enligt detta tv-koncept.
Eftersom experterna lyssnat på henne och parat ihop henne med en man som "har de rätta åsikterna" för en feminist, så kan hon ju inte rata honom direkt (som hon gjort i vanliga fall).
Hon kommer hålla god min, försöka intala sig själv att det är insidan som räknas samt gå med på expertpanelens hjärntvätt för att försöka vara kvar vid honom.

Mirakel har ju inträffat förut.

Slötittade bara, får gå till botten med feministspåret i det specifika fallet. Såg knappt det paret.

Hela programmet borde väl annars feministstämplas och förses med varningstext om inte annat.

Det är bara inavlade genusvetare och statliga sexologer som tror att kärlek kan "växa fram" utan inledande fysisk attraktion...

Detta SVT-svammel är i klass med Vipeholmsexperimenten som genomfördes på utvecklingsstörda på 40-50-talet.
Citera
2022-04-12, 20:26
Medlem
Enmansdemos avatar
När fan går reprisen på teve

Enligt teve guiden i detta nu
https://www.tv.nu/igar
men vi möts av trädgårdstider på svt24

förklara er!

(edit) kl 11 dåd ingen är hemma
https://tv-tabla.se/tabla/svt1/
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-12 kl. 20:28.
Citera
2022-04-12, 20:41
Medlem
Men hur tänker experterna, hade de SJÄLVA velat bli ihopparad med rödskägget? En hyfsat snygg, social tjej dom den där Märta kommer ju käka honom till frukost. Han känns lite nördig, skulle parats ihop med en lite mullig tjej som lajvar eller bygger lego. Även bögparet tror jag bli pannkaka. De andra har väl iaf en liten chans att lyckas.
Citera
2022-04-12, 20:48
Medlem
Citat:
Du menar hon som ska behöva dras med rödskägget?

Han är ju outsägligt oattraktiv också.

Hon kommer ju inte kunna kasta in handduken för det, men jag tror hon kommer plåga sig igenom det.
De vill väl inte vara oartiga.

Jag missade det där med toxisk maskulinitet som han sa (lite seg nu och det gick inte få textat på play. Har lite hörselnedsättning.),
men detta sa han endast för att ställa sig in hos det kvinnliga könet, då han saknar så mycket attraktionskraft i övrigt. Det finns såna män.

Rödskägget är väldigt pojkaktig och jag gissar att Märta nog hellre vill ha en äldre rejälare man.

Det vore kul med ett program liknande detta, fast utan hela giftermålsgrejen, för personer som är helt oerfarna på dejting och relationer. Det hade varit intressant att titta på för en annan som är i den sitsen.
Citera
2022-04-12, 20:51
Medlem
Macchiatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfiken2018
Det heter preposition
Jag är glad att nån läser det jag skriver. Även om det var fort och fel skrivet.
Citera
2022-04-12, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Alltså det skulle ju vara en given blockbuster!
"Labor of love" hade ett sådant tema. Ok, inte vid första ögonkastet, men målet var graviditet:
https://en.wikipedia.org/wiki/Labor_of_Love_(TV_series)

Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Det vore kul med ett program liknande detta, fast utan hela giftermålsgrejen, för personer som är helt oerfarna på dejting och relationer. Det hade varit intressant att titta på för en annan som är i den sitsen.
Filip och Fredriks "lite sällskap" kommer kanske närmast? Ett trevligt format, även om det inte ledde till så mycket.

On-topic, så kommenterade någon för ett tag sedan att paren oftast följer en uppgjord treenighet: det lyckade paret, platt fall-paret, och så det där mannen förnedras. Panelen verkar rätt överens om att de positionerna är satta även i år. Eller? Jag hoppas och tror på att Märtha ska överraska. Jag flaggar också för att hästnyllet mycket väl kan vara en trist tönt.

Och hur blir det med Ed Harris/Ove Sundberg-hybriden? Ska han vara med som joker eller tragiskt exempel? Tankarna går onekligen till mannen i nya Varan-TV som skrev en bok "mitt i krisen"...
Citera
2022-04-12, 21:21
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Mirakel har ju inträffat förut.

Slötittade bara, får gå till botten med feministspåret i det specifika fallet. Såg knappt det paret.

Hela programmet borde väl annars feministstämplas och förses med varningstext om inte annat.

Det är bara inavlade genusvetare och statliga sexologer som tror att kärlek kan "växa fram" utan inledande fysisk attraktion...

Detta SVT-svammel är i klass med Vipeholmsexperimenten som genomfördes på utvecklingsstörda på 40-50-talet.

Jag tittade också slarvigt.
Går tillbaka i play nu.
Egentligen behöver hon inte vara så genustvättad.
Det hon sa var att hon ville "ha någon som har kontakt med sina känslor och där manligheten inte går över i en toxisk maskulinitet". Och det kan jag nästan hålla med i (fast jag skulle nog uttrycka toxisk macho-hävdelse-behov.
Svårbedömbart hur feministiskt hjärntvättad hon är i detta skede.)

MEN, direkt efter går kameran över till rödskägget, där kameramannen uppenbarligen ställt frågan "Vad är toxisk maskulinitet för dig?"

Och där svarar Axel som ett litet barn svarar när SVT:s barnkanal-programledare ställer frågor till ungar vad de tänker om "vuxna ord".

Axel: "Toxisk maskulinitet?...
Då har man ett synsätt på könsnormer och hur man ska se på kvinnor och sånt, och man står upp för varandra trots att man gjort något dåligt."
(han är verkligen som en liten, liten skolunge då han svarar. Alltså jag kan ana att han blir rätt outhärdlig för Märta, även då det gäller det outvecklade bebisbeteendet
Men det är nog rätt bra, för då har hon ju något att skylla på när hon kommer skjuta honom ifrån sig. Så att det inte bara kommer till hans oattraktiva look.)

Något jag mer får varningsblinkers för då det gäller Axel, är att han sa att han är en sån som i diskussioner säger åsikter han inte tycker, för han tycker att man ska kunna diskutera om allt.
Herrejisses. Snacka om att mentalt vara på en 7-årings nivå.
Det är vedervärdigt att umgås med en sådan människa. De är opålitliga "med att allt kan diskuteras" samtidigt är de hycklare för de är de sista som klarar av att diskutera allt, men de vill ge sken av att vara övertoleranta.
Senast redigerad av dialektiker 2022-04-12 kl. 21:51.
Citera
2022-04-12, 22:13
Medlem
dialektikers avatar
He, he, när jag gick ut i köket nu så sa jag till sambon "toxisk maskulinitet".
(Bara rakt ut sa jag det. Vi gnabbade om något.)

"Vadå, svarade han. "Den där stand up:aren var ju inte så juste heller" och trodde att jag pratade om Will Smith ihop med toxisk maskulinitet.
Citera
2022-04-12, 22:30
Medlem
Enmansdemos avatar
Att uppskriva ett sjukdomstillstånd

Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
När fan går reprisen på teve

Enligt teve guiden i detta nu
https://www.tv.nu/igar
men vi möts av trädgårdstider på svt24

förklara er!

(edit) kl 11 dåd ingen är hemma
https://tv-tabla.se/tabla/svt1/
Nu tittar jag på tv'ns egna replay funktion, vad smart då!

Och jag har redan identifierat nått kul, att när Louise inledde serien med att beskriva hur det började, att hon inte fick igång gasspisen och fick kämpa jättelänge och förstod att något var fel, satt på möten och förstod inte vad folk sa, tog sig till sjukhus och läkarna tittade på hennes bilder och såg på dom att nått var fel, sjuksköterskan frågade om jag ringt min familj, och jag svarade att det har jag inte gjort, varpå sjuksköterskan svarade i triumf! nej just det, för du saknar ju en man i ditt liv (hjärnblödning) skaffa en man nu! då började jag gråta & trodde jag skulle dö

Whats new?

Martin är en glad bröllopskordinator meds dragshow-basröst och har en kompis som heter Elin...men inget bevisar ännu att han skulle vara gay, nej! där sa hon "söker han" allt faller!
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-12 kl. 23:11.
Citera
2022-04-12, 22:45
Medlem
Johan-Palms avatar
Citat:
Jag lyckades texta nu och se detta om toxisk maskulinitet.
Den mörka tjejen pratade ju också om det.
He, he, då får hon skylla sig själv att hon paras ihop med rödskägget.
Jag tror inte hon kommer finna honom attraktiv någonstans, men hon kommer få bita ihop för att inte tappa skenet.

Självklart går expertpanelen igång på sådana önskemål, så de kan få para ihop par som följer pk-normen.

Hon tror att hon vill ha en man som inte är "toxiskt" maskulin, och då får hon en man som inte är det minsta toxiskt maskulin. Han verkade rätt tråkig, och kommer nog lägga sig platt direkt i allt.
Tror hon vill ha mycket mer motstånd än så.

Så om paren i år tror jag:

Kalles kaviar 2 och hans tjej kan funka.
Bögarna är bögar.
Märtha och rödhåret kommer inte funka. Ingen kvinna vill ha en sån.
De sista fattar jag inte om de ska vara med eller inte, men kanske? Då hoppas jag att de får det att funka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in