2022-04-12, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Omröstningen har stöd av internationella tidningar.

Men den kan säkert göras bättre. Därför måste Ukraina begära en ny omröstning med internationell övervakning.
Nu upprepar du dig. Se mitt tidigare svar.
Citera
2022-04-12, 17:23
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Ja jag upprepar mig. Det är enbart Ryssland som beslutat och genomfört anfall.

Vi ska definitivt inte godta ryssarnas krav på donbas.
Det är en del av ett land då är det det landet som avgör ev val. Inte slaktarna i Ryssland.

Du har tydligen svårt med det här att det är det egna landet som avgör i sitt eget land, inte Ryssland.
Nej. Man kan inte bara lägga beslag på ett omtvistat gränsområde
Citera
2022-04-12, 17:24
Medlem
Citat:
Du läser inte allt jag skrivit. Du är äeven ett troll som hoppar på andra personligen.

Anfallet var fel av Ryssland. Men Ukraina kunde undvikit det om man ordnat övervakade val i Donbas.
skulle du förespråka att vi ger bort gotland om ryssarna frågar snällt eller? man kan inte vika för den här björnen, hårt mot hårt.
Citera
2022-04-12, 17:25
Medlem
Citat:
Nej. Man kan inte bara lägga beslag på ett omtvistat gränsområde
Fast du argumenterar ju för just det. Mycket märkligt.
Varför fördömer du inte ryssarnas startade krig då?
Citera
2022-04-12, 17:32
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
skulle du förespråka att vi ger bort gotland om ryssarna frågar snällt eller? man kan inte vika för den här björnen, hårt mot hårt.
Jag hoppar över dina inlägg en stund. Du misstolkar. Sjölvklart skall gotlännignarna bestämma.

Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Fast du argumenterar ju för just det. Mycket märkligt.
Varför fördömer du inte ryssarnas startade krig då?
Rysslands angrepp skall fördömas.

Men Ukraina hade kunnat undvika anfallet om de ordnat omröstning i Donbas med internationell övervakning.

Zelensky gick dessutom i krig när han kunde fått ett fredsavtal garanterat av USA, Ryssland och stora västmakter. Det skulle han ha låtit folket avgöra. Då hade vi inte haft något krig.

Det är betydligt enkare med en omröstning än att åka runt i världen och tigga vapen för att kriga och tusentals landsmän dör. Det är ett ansvar Zelensky bär även om Rysslands anfall skall fördömas.

Och Sverige har inga liknande problem med Ryssland. Ett NATO-medlemskap medför främst risk att dras in i konflikter samt terrorattentat mot Sverige.

Nu sker det ren trollning i tråden med upprepningar, jag har inte tid med mer just nu. Ha en trevlig kväll.
Senast redigerad av wwr 2022-04-12 kl. 17:34.
Citera
2022-04-12, 17:37
Medlem
Citat:
Jag hoppar över dina inlägg en stund. Du misstolkar. Sjölvklart skall gotlännignarna bestämma.

Men Ukraina hade kunnat undvika anfallet om de ordnat omröstning i Donbas med internationell övervakning.

Zelensky gick dessutom i krig när han kunde fått ett fredsavtal garanterat av USA, Ryssland och stora västmakter. Det skulle han ha låtit folket avgöra. Då hade vi inte haft något krig.

Det är betydligt enkare med en omröstning än att åka runt i världen och tigga vapen för att kriga och tusentals landsmän dör. Det är ett ansvar Zelensky bär även om Rysslands anfall skall fördömas.

Nu sker det ren trollning i tråden med upprepningar, jag har inte tid med mer just nu. Ha en trevlig kväll.

finns ingen garanti att de skulle kunna undvika krig om de hade gjort omröstning
"Zelensky gick dessutom i krig" han har inte gått i krig

som sagt, hårt mot hårt. vi kan inte gå med på ryssarnas vilkor och ta hänsyn till deras åsikter, deras ord betyder ingenting, går bevisligen inte alls att lite på något som sägs från deras håll. så fungerar det men du fattar ju inte det. undra varför alla i tråden är emot dig tro

du snackar om nåt fredsavtal och menar samtidigt att ukrainas önskan att gå med i nato, en defensiv organisation, startade kriget. vad i hela helvete babblar du om?
Citera
2022-04-12, 17:38
Medlem
Citat:
Nu upprepar du dig. Ryssland gjorde fel som anföll.

Men Ukraina kunde ha undvikit anfallet. Vi skall definitivt inte bara godta Ukrainas rätt till Donbas. Det finns tecken på att de vill bara fria, då skall övervakad omrstning hållas.
Ukraina hade kunnat undvika anfallet genom att lägga sig på rygg för Putin, precis som du har gjort.
Citera
2022-04-12, 17:40
Medlem
Citat:

Och Sverige har inga liknande problem med Ryssland. Ett NATO-medlemskap medför främst risk att dras in i konflikter samt terrorattentat mot Sverige.

Nu vet jag inte hur man kan anses gå i krig när man försvarar sig mot ett annat lands invasion. Men det tänker jag inte lägga nån energi på eftersom det är ett så urbota dumt påstående att det endast kan anses skapat av kremls spin doktorer.

Jag tror alla vuxna kan göra samma bedömning som polen och Baltikum mm. Samt nu som det verkar även Sverige och Finland, dvs att det är en mycket stor säkerhetsmässig fördel att gå med i Nato. Så snart det bara går.
Citera
2022-04-12, 17:46
Medlem
Bajsolle1s avatar
Nej däremot borde Vi smygrusta oss till tänderna sätta en halv miljon på fötter bör räcka ...Och invadera Ryssland dom lär ju inte använda kärnvapen i sitt eget land men Vi kan ta dem ifrån dem.Vi grundade Ryssland så det är vårt!
Senast redigerad av Bajsolle1 2022-04-12 kl. 17:51.
Citera
2022-04-12, 17:49
Medlem
Citat:
Nu upprepar du dig. Ryssland gjorde fel som anföll.

Men Ukraina kunde ha undvikit anfallet. Vi skall definitivt inte bara godta Ukrainas rätt till Donbas. Det finns tecken på att de vill bara fria, då skall övervakad omrstning hållas.
Fick man utvisning vid upprepning?
Citera
2022-04-12, 18:23
Medlem
wwrs avatar
Det går inte ens att enas om att folk som bor i ett område måste få rösta om vart de vill höra. Sedan kallar vi oss för demokrati. Våra forum måste vara helt förstörda av troll.

I Sverige har vi ju inte sådana problem. Men Ukraina hade undivikit angreppet om de ordnat övervakad omröstning. Men anfallet skall fördömas. Ryssland borde också krävt övervakad omröstning.

Sverige bör definitivt inte gå med i NATO. Vi står inte under någon invasionsrisk. Däremot kan vi dra på oss terrorattacker.
Citera
2022-04-12, 18:29
Medlem
Citat:
Det går inte ens att enas om att folk som bor i ett område måste få rösta om vart de vill höra. Sedan kallar vi oss för demokrati. Våra forum måste vara helt förstörda av troll.

I Sverige har vi ju inte sådana problem. Men Ukraina hade undivikit angreppet om de ordnat övervakad omröstning. Men anfallet skall fördömas. Ryssland borde också krävt övervakad omröstning.

Sverige bör definitivt inte gå med i NATO. Vi står inte under någon invasionsrisk. Däremot kan vi dra på oss terrorattacker.
Ryssland har förvisso inte hotat direkt med invasion, men med militära operationer. Och terrorattacker har vi redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in