2022-04-12, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Menar du dom här ryska kosmonauterna som tog på sig Gul-blåa overaller när dom anländer till ISS

https://interestingengineering.com/russian-cosmonauts-iss-wearing-yellow-blue-ukrainian-flag

Roscosmos har för övrigt totalhavererad. Dom kan inte längre skjuta upp raketer i franska Guiana. Samtliga uppdrag från väst har blivit avbrutet. Dom har ingenting att skjuta upp längre. Troligen kommer aldrig några kosmonauter att skjutas upp nånsin.

Grattis Ryssland att ha en totalhavererat rymdprogram.
Uppenbarligen så har du inte koll på hur ordningen går till när ryska kosmonauter väljer sina dräkter SEX MÅNADER INNAN UPPDRAGET eftersom dom måste måttsys. Dessutom är alla de tre kosmonauternas universitets färger gult och blått.
https://www.google.com/search?q=bauman+moscow+state+technical+university+ colour&prmd=ivsn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ah UKEwiBo9zSqo73AhXJzaQKHX_sBvEQ_AUoAXoECAIQAQ&biw=4 12&bih=780&dpr=1.75

Men fortsätt hoppa med näsan först in i varenda propagandapöl dina nyhetskällor vattnar åt dig. Tänk att du gick på den billiga med kosmonauterna. Vad annat är du benägen att falla för?

"Cosmonaut Oleg Artemyev said each crew picks the color of the flight suits about six months before launch because they need to be individually sewn. And since all three of them were graduates of Bauman Moscow State Technical University, they chose the colors of their prestigious alma mater".

https://www.finance.yahoo.com/amphtml/news/russian-cosmonauts-suits-not-inspired-234440274.html
Senast redigerad av Oksai79 2022-04-12 kl. 12:46.
Citera
2022-04-12, 12:44
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Intressant synpunkt.

Det står i alla fall klart att ryssarna följer sin egen logik. Om man sedan inte blir klok på den... Vem skyller man på?

Svårt att svara på faktiskt, det är ju lite det som är grejen med post-truth också. Och det är effektivt, samma metoder fungerade bevisligen bra för Trump. Man behöver aldrig se ut som en förlorare om man hela tiden uppdaterar narrativet och justerar målbilden.

Motmedlet vore väl om det kommer vittnesmål eller trovärdiga dokument som visar att målbilden var att ta Kyiv på tre dagar och resten av landet inom en vecka. Jag tror dock att amerikanerna faktiskt har intel som bekräftar detta i och med att man visade sig ha rätt om mycket annat inför den här invasionen. Men man lär ju aldrig röja sina källor förstås. Skall man tro Igor Sushko så bör det handla om informatörer som är högt uppsatta inom FSB och sådana tillgångar vill man nog behålla så länge det går.
Citera
2022-04-12, 12:45
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
"Det var inte längre möjligt att fortsätta att utstå detta folkmord. Nynazismen har blivit ett faktum i ett ganska stort och till oss nära land".

Och det är därför Putin anlitar det nazistgrundade Wagner-gruppen, som till och med har ett nazist-inspirerat namn... Och Putins huvudmotståndare är dessutom en jude...

Intressant också att Putin ljuger om "folkmord". Enligt officiell statistik så var det ganska få civila som dog på senare år i Ukraina, fram till invasionen:

https://www.statista.com/statistics/1293409/civilian-deaths-related-to-russia-ukraine-conflict/
https://reliefweb.int/sites/reliefweb.int/files/resources/EN_43.pdf

Däremot så har Putin startat ett folkmord nu, med massor av döda civila.

Nu är Putin en lögnare och den militära insatsen har inget med nazism eller folkmord att göra, men ändå kul med alla dessa motsägelser. Man häpnas dock över att man kan ljuga så ofantligt. Och så mycket. Många politiker ljuger, men detta är på en helt annan nivå. Det är som taget ur Orwells bok "1984".
Citera
2022-04-12, 12:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
JAPAN: ORO FÖR ANVÄNDNING AV KÄRNVAPEN

Den japanska regeringen är oroad över en möjlig användning av kärnvapen i kriget i Ukraina, uppger regeringens talesperson på tisdagen rapporterar Reuters.

Hur nära WWIII är vi egentligen ?

Det ingår iof i Japans roll sen 1945 att vara extra oroliga för kärnvapen. Men har de något särskilt att luta sig mot här?
Citera
2022-04-12, 12:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Ryssarna flyttar missilsystem till finska gränsen.

Russia 'moves heavy military equipment including missile systems towards Finnish border after warning Finland not to join NATO'

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10710541/Russia-moves-military-equipment-Finnish-border-warning-Finland-not-join-NATO.html

Ännu ett "geni-drag" ifrån Putin. Tror han detta kommer att få Finland att slappa av och sätta en NATO-ansökning tillbaka till byrån ?
Citera
2022-04-12, 12:47
Medlem
Asså slaktaren av syrien tar över nu. Då lär det användes tortyr kemvapen och koncentrationsläger… hoppas nato sätter stopp för detta
Citera
2022-04-12, 12:48
Bannlyst
Jag talar bara för egen del nu, ej för andra som skulle stryka med...

För min del har det lätt varit värt det att stryka med, bara jag känner att jag stått upp och inte ställt mig på alla fyra för rysk mobbning.

Putlerhoran kommer inte att ha uppnått ett jävla skit med sina kärnvapen. Överlever jag eventuellt kärnvapenattack (och det är möjligt då jag inte befinner mig i skandinavien iallafall) så har han följande att vänta. Jag lovar dyrt och heligt att hämnas genom att mörda hela hans jävla familj. Hans döttrar, kusiner söner, ... de kommer att ha en motiverad välutbildad resursfull galning på halsen (som dessutom har stridserfarenhet) som i ett sådant scenario troligen bör vara inspärrad på psyket istället.

Han må känna att han vunnit. Men må världen lära sig en läxa om att inte ha psykopater vid makten. Framtida generationer och system i hela världen i framtiden bör kräva certifikat på att ledare inte är narcissister/psykopater.

Give him hell. Pootler Kaputto, idi nahoi.

Jag tycker det är helt rätt av finnland att inte acceptera putlers krav på att få utrymme till att begå fler framtida övergrepp.
Senast redigerad av pruttler 2022-04-12 kl. 12:54.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryssarna utför systematiska våldtäkter i Ukraina. Dom kör precis samma metoder som under andra världskriget då dom våldtog 2miljoner tyska kvinnor och barn.

https://www.bbc.com/news/world-europe-61071243

Yepp men tyvärr så va Ryssland/sovjet på den vinnande sidan så man lade locket på.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Många lögner på en och samma gång. Dessa två är väl de två största:

- Allt går enligt plan
- Ryska styrkor är effektiva

Och detta är väl till en stor del en lögn också:

- Moderna vapen används

Moderna vapen har använts vid vissa tillfällen, men själva stommen verkar vara gammalt skrot som ryssarna kör med.

Putin är duktig på att rensa ut gammalt krigsmateriel enda synd om soldaterna som bara lyder order samtidigt hoppas jag på att Putin sätter in modernare vapen som är på papper riktigt bra men hur bra fungerar de i stridens hetta? För än så länge så blir Mig och SU-planen nedskjutna på löpande band, T80/T90 blir utslagna eller får soppatorsk. S-300/400 är princip värdelösa.

Så det jag väntar på är om Putin kommer våga skick in Suchoj Su-57 som ska motsvara F22 Raptor så nu är det ypperst tillfälle att testa senaste utrusningen i strid om de lever upp till vad det står på papper. Samt undrar om man kommer få se några T-14 Armata.

Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
https://twitter.com/OAlexanderDK/status/1513793259528671233

Bättre bilder och information

Blir intressant att följa eftersom det rycktas att det är false-flag för att Putin ska kunna mobiliserar mer trupper till Ukraina men oavsett så är det bara pinsamt att attacker kan göras på rysk mark.
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ännu ett "geni-drag" ifrån Putin. Tror han detta kommer att få Finland att slappa av och sätta en NATO-ansökning tillbaka till byrån ?

Nej, men han kan visa sina operation zigenare-trogna publik att väst är farligt, men att de är under hans beskydd.
Citera
2022-04-12, 12:49
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
En salig blandning av araber (och annat mellanösternpatrask), serber, nazister, vänsterindoktrinerade USA-hatare och några psykiskt sjuka pedofilvurmare, där har du lejonparten av Putins fanbase som delar med sig av sina "sanningar" här i tråden.
Riktigt vidriga och föraktansvärda människor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Ryssarna flyttar missilsystem till finska gränsen.

Russia 'moves heavy military equipment including missile systems towards Finnish border after warning Finland not to join NATO'

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10710541/Russia-moves-military-equipment-Finnish-border-warning-Finland-not-join-NATO.html

Ryska regeringen har tappat det totalt.
Hur många länder ska hotas?
Ryssarna verkar fast beslutna att utvidga kriget.
Vilket land dras in efter Ukraina och Belarus?
Citera
Medlem
Fråga: hur kommer det sig att putler fortfarande kan hålla på med sitt krigande, varför har ingen stoppat honom?? Kärnvapenhot går jag inte på, ryssarna har inte den kapaciteten och de vet att ryssland skulle bli en grusparkering om de så tänkte tanken. Det är något annat, men vad??? Jag menar hur svårt kan de vara att eliminera den senile gamle putler som är rädd för sin egen skugga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in