Citat:
Ursprungligen postat av
raskens
Ryssarna utför systematiska våldtäkter i Ukraina. Dom kör precis samma metoder som under andra världskriget då dom våldtog 2miljoner tyska kvinnor och barn.
https://www.bbc.com/news/world-europe-61071243
Yepp men tyvärr så va Ryssland/sovjet på den vinnande sidan så man lade locket på.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Många lögner på en och samma gång. Dessa två är väl de två största:
- Allt går enligt plan
- Ryska styrkor är effektiva
Och detta är väl till en stor del en lögn också:
- Moderna vapen används
Moderna vapen har använts vid vissa tillfällen, men själva stommen verkar vara gammalt skrot som ryssarna kör med.
Putin är duktig på att rensa ut gammalt krigsmateriel enda synd om soldaterna som bara lyder order samtidigt hoppas jag på att Putin sätter in modernare vapen som är på papper riktigt bra men hur bra fungerar de i stridens hetta? För än så länge så blir Mig och SU-planen nedskjutna på löpande band, T80/T90 blir utslagna eller får soppatorsk. S-300/400 är princip värdelösa.
Så det jag väntar på är om Putin kommer våga skick in Suchoj Su-57 som ska motsvara F22 Raptor så nu är det ypperst tillfälle att testa senaste utrusningen i strid om de lever upp till vad det står på papper. Samt undrar om man kommer få se några T-14 Armata.
Citat:
Ursprungligen postat av
painkiler
Blir intressant att följa eftersom det rycktas att det är false-flag för att Putin ska kunna mobiliserar mer trupper till Ukraina men oavsett så är det bara pinsamt att attacker kan göras på rysk mark.