Citat:
Ursprungligen postat av
goofer
Ja chockmomentet skall inte underskattas.
Men pass på, förr eller senare drar någon kniv eller värre.
Nu är gubbarna som konfronteras inga anabolbiffar eller påtända och stissiga.
Tämligen veka och ryggradslösa spillror till män.
Dock den sista verkade tämligen bekymmerslös trots chattar om djuren och inlåsning av orsakade barn.
Får inte ihop den gubben med chattarna.
Kan vi få se gula chatten tror du?
Nu är det något hopklipp bara som det är svårt att orientera sig i.
Jag hade för några år sedan en längre konversation med ett aktivistteam som försökte samla in pengar till rent vatten till barn i u-länder. Jag blev haffad av en liten finnig aktivist när jag kom gåendes.
- Varför skulle jag, varför frågar du inte Kamprad istället, vem är deras mammor, hur vet jag att jag inte bidrar till människosmuggling, vad menar du att jag skulle få ut av det osv.
Det var han som väckte min avsky och fick mig till att säga en rad hemskheter. Först efteråt såg jag att han hade ett filmteam i bakgrunden.
Så där stod jag som snål och vidrig människa som mer eller mindre istället önskade barnen ond bråd död. Dessutom hade han i början fått mig att med namn och adress skriva under en protestlista. Jag tror inte att filmen blev publicerad men om den hade blivit det så hade det ha skett efter att jag hade fått tid att tänka.
Jag tror det påminner om de som fångas av dumpen. De är inte mentalt förberedda och de vet inte just där och då vad de ska säga. Min videomedverkan skulle jag dessutom inte kunna säga något om då jag borde ha insett att de hade rätt att filma på offentlig plats och det var ur min mun orden kom.
När jag gick därifrån kändes som 50/50 att den inte skulle tankas upp någonstans och det var nog den chansen som gjorde att jag inte tog till handgripligheter plus att jag inte var på humör för att bråka.