2022-04-12, 11:25
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Men det är ju inte ens semester då? Missförstå mig inte, jag tycker man ska vara sparsam och ekonomisk i sin vardaglighet men när det kommer till semester så ska man väl för fan njuta?
Jag njuter inte av att spendera pengar. Det är inte vad semester går ut på för mig. Vi älskar att gå till den lokala butiken och handla in massa rolig mat som vi tillagar. Det är en stor del för oss även ungarna. Det finns ju sjukt mkt roligt i butiker utomlands. Vi har även gjort resor där vi bor på hotell och haft tex all inklusive men vi föredrar faktiskt lägenhet med matlagning. Sen går vi alltid ut och äter även när vi hyr lägenhet. Men så kul är det inte att gå på restaurang. Alla är vi olika…
Senast redigerad av Tervull 2022-04-12 kl. 11:29.
Citera
2022-04-12, 11:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Om alla som vill äta/dricka under filmen handlar där så har de möjlighet att ha bättre utbud och bättre priser.

Det är svårt att skaffa bättre utbud och lägre priser om en stor del av besökarna väljer att ta med sig eget.

De kanske ska sälja det de har med lägre påslag. Om jag går tillbaka till min barndom så skilde det inte något i pris mellan det man köpte på biografen och det man köpte i kiosken utanför.
Citera
2022-04-12, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
De kanske ska sälja det de har med lägre påslag. Om jag går tillbaka till min barndom så skilde det inte något i pris mellan det man köpte på biografen och det man köpte i kiosken utanför.

Vi handlade alltid godis av turk kiosken utanför och även då var det betydligt billigare. (Min barndom)

Att barn gör det ser jag inte som något konstigt, men som vuxen så är det bara betala och se glad ut eller välja en annan aktivitet.
Citera
2022-04-12, 11:45
Medlem
Citat:
Då kan man kritisera priset för en film istället och varför är det sån skillnad? Men att påstå att de ska subventionera bort godis för att de går o köpa med sig från något annnat ställe tycker jag är fel. Min restaurang säljer cola för 35 kr och itne 15 som du kan få på ICA - aldrig varit med om att en matätande gäst tar med sig egna dryck

Men grattis då kan du betala för en dyr kuk-cola in på Filmstaden. Jag tänker fan inte lyda något kukbeslut om att inte få ha godis. Jävla löjligt
Citera
2022-04-12, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Ja, det är det nog ingen biointresserad som har missat. Kundexkluderingen i och med vaccinpasset var inget som vände trenden precis. För deras egna överlevnads skull och för att undvika mer självskadebeteende bör de se till att få tag i kompetent personal för marknadsavdelningen.

Ja. Klart de inte erkänner att de behöver mer pengar. Den offentliga förklaringen som ges är ju minst sagt kryptisk.
Citera
2022-04-12, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
https://friendsarena.se/faq-kontakt/
https://gotevent.se/arenor/gamla-ullevi/vanliga-fragor/

Att ni tror det är tillåtet är en annan sak.

Spännande, aldrig haft problem att ta med det in, tom synligt.
Citera
2022-04-12, 12:30
Medlem
Minns att jag för kanske 20 år sedan som kid blev nekad att ta med mig hamburgare in.
Så det har funnits en matfacism länge där.

Vem tar i vuxen ålder med mat in för övrigt? Luktar och är allmänt grisigt.

Dessutom så misstänker jag att dom inte kommer gå så långt och börja kroppsvisitera folk. Så vill man ta med nånting in så får man väl helt enkelt lägga det i fickan.
Senast redigerad av korvstofft 2022-04-12 kl. 12:33.
Citera
2022-04-12, 12:33
Medlem
Ska prova ikväll när jag ska på bio med en 50 Pet cola i byxan. Jag tror inte de vågar fråga om penis är så där stor eller om en läsk döljer sig i byxan
Citera
2022-04-12, 12:39
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Det är jävligt enkelt och jag har aldrig begripit vilka fattiga riddare det är som tar med sig godis till en biograf. Tar ni med er mat till en restaurang också?
Fast det är ju olika saker. På en bio är ju huvudsyfte att se film på en stor skärm med fränt ljud, inte att trycka i sig godis.
Citera
2022-04-12, 12:47
Medlem
Bio suger.

Hemma med 60 tums skärm, grymt ljudsystem, krispig och kristallklar bild.
Enligt mig så får du bättre bild och ljud hemma.
Plus att du kan pausa,äta göra vad du vill när du vill.
Sen slipper du betala ockerpris för att sitta och lyssna på 50 andra idioter som prasslar, pruttar, nyser, lyser med mobilen..
Citera
2022-04-12, 12:56
Medlem
Har sällan tagit med mig eget snacks in på bio men kommer givetvis göra det nu.
Citera
2022-04-12, 12:57
Medlem
belfs avatar
Om all förtäring förbjöds på bio kanske jag frivilligt skulle besöka en. Jag förstår verkligen inte fascination med biografbesök. Undrar vad biopublikers IQ är i medelvärde, 85?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in