2022-04-12, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Jag minns när jag var liten hur gott det var att äta mat när man gjorde något särskilt som t.ex besökte disney world. Att förstöra en sån upplevelse med att snåla med kosten är obegripligt. Då sparar jag hellre mina 1400 kr på något hemma så man får "semester".

Hyr ni lägenhet när ni åker utomlands också och tar med er snabb makaroner? herregud tur man inte är släkt med er ens!
Både och. En dag på tivoli blir både hamburgerskrovmål för hela gänget, glass, sockervadd. Etc. Men även ett paket kakor och halsa saft på en bänk i solen.

Jädrar vad ni dillar om vilka ni inte vill vara gifta och släkt med. Grönan, Liseberg, Skansen, Kolmården osv vill i alla fall ha oss alla där.
Senast redigerad av SirDuke 2022-04-12 kl. 10:55.
Citera
2022-04-12, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Sparsamma? Du tror jag gör det för att vara sparsam? Hahaha! Har du någonsin ätit kräkset SJ serverar? Eller skiten på Grönan? Du måste skoja. Det är inte pga sparsamhet vi tar med oss hemlagad ost-och skinkpaj till alla i sällskapet, eller delikata smörgåsar. Att sitta på Waxholmsbåten och äta macka med leverpastej och gurka eller ost-paprika-skinka-senap-macka och hembryggt te, samtidigt som andra får hålla till med rävgiftskaffe och torra bullar. Det är livet!

Broder duktig, vik hädan, biografer bestämmer själva hur de vill ha sin affärsverksamhet så kan du och ove sundberg skåla termos brygg kaffe på bänken utanför
Citera
2022-04-12, 10:55
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Broder duktig, vik hädan, biografer bestämmer själva hur de vill ha sin affärsverksamhet så kan du och ove sundberg skåla termos brygg kaffe på bänken utanför
Att bion bajsar på sig fullständigt i tron att fler ska komma dit när de inför ett obegripligt förbud mot godis utifrån, ja det får vi se om det lönar sig!
Citera
2022-04-12, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Sparsamma? Du tror jag gör det för att vara sparsam? Hahaha! Har du någonsin ätit kräkset SJ serverar? Eller skiten på Grönan? Du måste skoja. Det är inte pga sparsamhet vi tar med oss hemlagad ost-och skinkpaj till alla i sällskapet, eller delikata smörgåsar. Att sitta på Waxholmsbåten och äta macka med leverpastej och gurka eller ost-paprika-skinka-senap-macka och hembryggt te, samtidigt som andra får hålla till med rävgiftskaffe och torra bullar. Det är livet!

Folk som gnäller över att det kostar och köpa godis på biosalongerna förstår inte hur OTROLIGT roligt det är för barn att uppleva "lyxen" av att köpa precis det godis dom vill innan bio filmen börjar med PAPPA. Det får fan kosta 50 kr extra i dont care och ni som gnäller är ändå inga frekventa biogäster.
Citera
2022-04-12, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Det gick dåligt innan corona också.
Ja, det är det nog ingen biointresserad som har missat. Kundexkluderingen i och med vaccinpasset var inget som vände trenden precis. För deras egna överlevnads skull och för att undvika mer självskadebeteende bör de se till att få tag i kompetent personal för marknadsavdelningen.
Citera
2022-04-12, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Nej det gäller teatrar, klubbar, allt. Måste inte vara utomhus. Ordningslagen gäller. Leta vidare!
Haha, du tror att du kan gå in på en klubb också? Eller en teater och sätta dig och glo?

Det är inte så det funkar, oavsett vad du tror eller har missförstått.

Du betalar för en tjänst, dvs att kolla på filmen, i det avtalet ingår det villkor, bryter du mot villkoren får du inte använda tjänsten, oavsett om du tidigare betalat eller inte.
Senast redigerad av Blalotus 2022-04-12 kl. 11:01.
Citera
2022-04-12, 10:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Folk som gnäller över att det kostar och köpa godis på biosalongerna förstår inte hur OTROLIGT roligt det är för barn att uppleva "lyxen" av att köpa precis det godis dom vill innan bio filmen börjar med PAPPA. Det får fan kosta 50 kr extra i dont care och ni som gnäller är ändå inga frekventa biogäster.
Men så bra då. You do you, grabben.
Citera
Medlem
Vi är ju ett ganska stort antal barnfamiljer som redan lever på existensminimum, en biokväll med bara biobiljetter är ju en femhundring, det är mycket pengar då, dom få gånger man lyxar till det med en biokväll kommer ju bli väldigt få om en inte alls om man inte får köpa med eget godis/dricka, då blir det alltså ännu mer en klassfråga att gå på bio, många familjer kommer tvingas avstå helt istället😟
Citera
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Det är ju skandal, nu har jag ingenstans att äta middag längre.
Citera
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Ja det är just vad folk kommer att göra och det gynnar inte biograferna så att säga… Så du säger lite emot dig själv om du nu vurmar så för dom.

För min del får gärna folk bojkotta biografer hur mycket de vill så hela den branschen kollapsar. Kan inte bry mig mindre, så nåt vurm kan du glömma att jag har. Men det är märkligt om folk väljer bort hela filmupplevelsen de redan betalt ockerpengar för p.g.a att de får betala 20 kr mer för godiset inne på bion jämfört med Hemköp.

Jag vidhåller att folk är upprörda för upprördhetens skull. Man kan inte vara så luffarsnål om man är beredd att betala 150-200 kr för att se en film så de som skriker mest tror jag inte ens går på bio öht.

Sen tror jag inte godisfrågan kommer rädda biosalongerna på något sätt. Möjligtvis ge branschen lite konstgjord andning, men folk vill inte gå på bio idag som de ville förr. Om det beror på sämre filmutbud, bättre teknik i hemmen, streaming eller nåt annat vet jag inte. Men det beror inte på godiset i alla fall.
Citera
2022-04-12, 10:59
Medlem
Geronimos avatar
Att gå på bio i Sverige är redan oresonligt dyrt. Det är väl därför personer köper med sig snacks och godis från andra säljare än Filmstaden. På så sätt får kunderna ner kostnaden för besöket något. Vill dem införa ett sådant här krav så borde dem sänka både priset på biobiljetterna och godiset till en mer rimlig nivå. Varför inte skapa ett paketpris? En biljett för 100kr och då ingår läsk med chips?
Citera
2022-04-12, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beatrix1
Vi är ju ett ganska stort antal barnfamiljer som redan lever på existensminimum, en biokväll med bara biobiljetter är ju en femhundring, det är mycket pengar då, dom få gånger man lyxar till det med en biokväll kommer ju bli väldigt få om en inte alls om man inte får köpa med eget godis/dricka, då blir det alltså ännu mer en klassfråga att gå på bio, många familjer kommer tvingas avstå helt istället😟

absolut men problemet som jag ser det är att själva filmen är för dyr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in