2022-04-12, 11:13
Medlem
Snapcounts avatar
Putin gör utrensingar :

Putin ‘purges’ 150 FSB agents in response to Russia’s botched war with Ukraine

https://www.thetimes.co.uk/article/putin-purges-150-fsb-agents-in-response-to-russias-botched-war-with-ukraine-lf9k6tn6g

https://www.youtube.com/watch?v=3BP4we_wBgk

T.o.m en boss vid namn Beseda skall ha blivit inslängd i rysslands klassiska fängelse : Lefortovo
Citera
2022-04-12, 11:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Granater och bomber med vit fosfor är ett konventionellt vapen och inte "förbjudet" på något sätt.

Det ska ryssen få smaka på själva tycker jag folkmördare som de är. Jag börjar bli riktigt sugen på att mörda ryssar.
Citera
2022-04-12, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Vad jag vet är det en massa människor som har och kommer att dö för att skydda USA i Ukraina. Det är vad man säger, tragiskt ännu värre är det att folk i Europa promotar det.
så problemet är usa? Jag trodde det stora problemet är att ett stort mycket militariserat land överföll ett annat mycket mindre grannland...
Citera
2022-04-12, 11:16
Medlem
COV-NL63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Putin gör utrensingar :

Putin ‘purges’ 150 FSB agents in response to Russia’s botched war with Ukraine

https://www.thetimes.co.uk/article/putin-purges-150-fsb-agents-in-response-to-russias-botched-war-with-ukraine-lf9k6tn6g

https://www.youtube.com/watch?v=3BP4we_wBgk

T.o.m en boss vid namn Beseda skall ha blivit inslängd i rysslands klassiska fängelse : Lefortovo
Vinterlav (Arctoparmelia centrifuga) är en gulgrönaktig lav som växer på klippor och stenblock. Cirkelformen kommer av att bålen växer till utåt från kanten medan äldre inre delar av bålen dör. Den här egenskapen, att tillväxten sker i bålens kant samtidigt som bålens centrala delar dör, är orsaken till att vinterlaven ibland skämtsamt kallas för "ryska riket".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Vinterlav
Citera
2022-04-12, 11:17
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Jag har fått info att en liten internationell styrka utan Ukrainas vetskap är på väg mot gasledningen och skall spränga den.

Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Det är flera nordiska soldater med.

Det låter som inledningen på en rysk false flag operation, för att ge Ryssland orsak att angripa Finland och Sverige. Framförallt din betoning av att nordiska soldater "medverkar".

Är det du som fått "äran" att offentliggöra detta först, kanske som en test ballong?
Citera
2022-04-12, 11:19
Medlem
Några intressanta uttalanden från Putin gällande kriget mot den pro-nazistiska mafia diktaturen.

Several statements by Vladimir Putin on Ukraine

- There is no doubt that the goals and objectives of the operation will be fulfilled: "The goal is to help people in the Donbass . "

- Kiev publicly refused to comply with the Minsk agreements, it was impossible to continue to endure the genocide .

- They began to turn Ukraine into an anti-Russian springboard , to grow the germs of nationalism that were there.

- In Ukraine, neo-Nazi shoots were specially grown , so a clash with Moscow was inevitable, the only question was time.

— Russia is not going to self-isolate, and it cannot be rigidly isolated from the outside either.

https://t-me.translate.goog/Soldierline?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=sv&_x _tr_pto=wapp
Citera
2022-04-12, 11:19
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Enig! Tyvärr är svensken allt för mesig för en sådan aktion.

"Mesiga"..? Tack Gud för att vi inte har några såna galningar i Sverige. Hur kan man, som du menar, vilja riskera ett tredje världskrig? De som tänker så har ingen kärlek alls inom sej, bara krigshets.
Dessutom är Zelensky inte mycket bättre än Putin. Hur jävla många människoliv, (barn o civila) är inte han Zelensky, skyldig till. Han kan få slut på dödandet o tortyren genom att ge sej! Ukraina har alltid tillhört Ryssland, Sovjet. Enda som existerar för sånt slödder är att VINNA. Zelensky kan inte vara riktigt klok. Jag tycker inte synd om honom. Lider med folket som han skiter i. Måtte Ryssarna ta detta snart så det blir slut på kriget. Ju mer idioterna i Ukraina kämpar emot, med hjälp av idioterna i väst, ju fler människoliv går till spillo.
Citera
2022-04-12, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Det ska ryssen få smaka på själva tycker jag folkmördare som de är. Jag börjar bli riktigt sugen på att mörda ryssar.
jag fattar mig inte på alla dessa som stödjer Putin här på Flashback, är det verkligen boende i Sverige? Eller är det något slags påverkan kampanjer ? Om det är människor boende här kan dessa inte må bra,, om man tar i beaktan hur det är att leva i Sverige eller vilket eu land som helst o ställer det mot att leva under Putin? Att ta ställning för Putin som svensk är ett varsel om att den psykiska hälsan är vacklande,, om kriget mot all förmodan skulle komma hit ligger en sån person rejält risigt till...
Citera
2022-04-12, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
"Mesiga"..? Tack Gud för att vi inte har några såna galningar i Sverige. Hur kan man, som du menar, vilja riskera ett tredje världskrig? De som tänker så har ingen kärlek alls inom sej, bara krigshets.
Dessutom är Zelensky inte mycket bättre än Putin. Hur jävla många människoliv, (barn o civila) är inte han Zelensky, skyldig till. Han kan få slut på dödandet o tortyren genom att ge sej! Ukraina har alltid tillhört Ryssland, Sovjet. Enda som existerar för sånt slödder är att VINNA. Zelensky kan inte vara riktigt klok. Jag tycker inte synd om honom. Lider med folket som han skiter i. Måtte Ryssarna ta detta snart så det blir slut på kriget. Ju mer idioterna i Ukraina kämpar emot, med hjälp av idioterna i väst, ju fler människoliv går till spillo.
men va fan du resonerar som ett riktigt arsle,, ska Zelensky ge sig,, då finns inte Ukraina längre som nation, vad är nästa steg då anser du? Baltländerna ska ge sig? Finland ge upp sin suveränitet? Det enda som är rimligt är att det blir statskupp i Ryssland o de reformerar hela skiten till ett normalt fredligt land som samarbetar med övriga Europa o lägger sina vansinniga stormaktsplaner på historiens skräphög, där de hör hemma,
Citera
2022-04-12, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Utan tvekan, men ca. 90000 blev tillfångatagna/gav upp.

Aha du tänker på de som ryssarna tvingade att gå runt i cirklar på tundran tills de dog av svält och utmattning efter att de kapitulerade?
Citera
2022-04-12, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals

Du kan gå och vifta med din Pride flagga i Stockholm i augusti tills dess behöver du inte ytra dig mer!

Det är väl självklart att man står upp för sitt land. Vilket folk är det han skiter i? han försvar sitt lands gränser och dess befolkning.
Citera
2022-04-12, 11:32
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Det finns en lång historia där Ryssland faktiskt har hjälpt Indien och framförallt under tiden Indien var en relativt svag ny stat sett till omgivningen. 1971 incidenten när både amerikanska och engelska ubåtar/fartyg är påväg mot Indien och skickar ett SOS till Moskva som dyker upp som räddaren i nöden för den indiska staten. Indien var annars helt ensam mot USA, Pakistan, Kina och England. Har full förståelse för att indier överlag inte vill kritisera Ryssland trots att det var länge sedan. Tänk om ryssarna hade hjälpt oss i en liknande situation. Ryssland har inte i alla situationer betett sig som as trots att man kan tro det. Sen gynnade det givetvis Sovjet att göra detta.

Hela konflikten handlar ju egentligen om Englands/västs idiotiska sätt att dela upp landstycken utan noll hänsyn till folkgrupper o liknande och sedan blir man förvånad över att det skiter sig. På samma sätt som man idag i väst ruskar på huvudet åt krig i afrika/mellan östern trots att vilken idiot som helst kunde förstå att det skulle skita sig.

Jaså, är det den senaste fantasin från kreml och dess köpta indiska medie-politiska komplex? Att USA, utan godkännande från kongress, hade intervenerat på Pakistans sida mot nästan hela jäkla indiska subkontinenten, mitt under brinnande krig i vietnam och helt stick i stäv med gällande policy för regionen? Ok buddy . Ser fram emot National Security Archives nästa sammanställning.

Underhållande historierevisionism åsido: Att Indien tagit den ryska tigerns svans i sitt grepp är dess misstag, och naturligtvis ett misstag det får stå för. Det var en osund relation 1971, och det har varit en osund relation varje dag sedan dess. Vill Indien vara en del av den demokratiska världen kan Indien inte ha en despotisk militärdiktatur som närmsta allierad. Att Indien fortfarande, trots en mångdubbelt större befolkning, går i Rysslands ledband säger en hel del om dess mognad som självständig nation. Om ett land beter sig som Ryssland gör ska man fördöma det i starkaste ordalag. Det är faktiskt inte mer komplicerat än så.
Senast redigerad av fluff995 2022-04-12 kl. 12:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in