2022-04-12, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Ryssarna kom över brittisk armored personel carriers från 70-talet, skänkta av brittiska militären till Ukraina 2015.
https://t.me/intelslava/24976

Det var ett rysligt konstigt fordon, kan inte bestämma mig för om jag älskar eller hatar det.
Nån slags estetisk variant på den där klänningen som var blå eller guldfärgad.

Vad har ukrainarna använt dom till?
Citera
2022-04-12, 09:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Hur vet du att det inte är fejk då som mkt annat som ni ryssar lägger fram?
Ett fejkkonto som yrat om hur allt är förgäves och att alla ger sig redan förra veckan.
Citera
2022-04-12, 09:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Olof.H
Visst är det USA och NATO(Tyskland/UK)
Men man använder ukrainare. Hur kan någon ha missat det ??

Nej men nu blev det obegripligt. Det är Ryssland som på eget bevåg invaderat Ukraina.

Nato - genom Biden - varnade för detta ett flertal gånger, men Ryssland blånekade till att invasion var på gång.

Allt skedde inför öppen ridå. Hur kan någon ha missat det?
Citera
2022-04-12, 09:48
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag tror det kan vara äkta, men lika gärna fejk. Hur som helst så hoppas jag att vi så småningom faktiskt får se britter, svenskar och andra frivilliga bli hängda offentligt i DPR eller LPR.

Varför då?

Är du psykiskt störd?

Varför ska inte krigsfångar behandlas enligt Genèvekonventionen? Ska ryska krigsfångar behandlas lika? Eller värre då de uppenbarligen begår brott mot folkrätten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Men, vänta nu! Var det inte en massa västledare som åkte skytteltrafik till Moska och vädjade till Putler att inte invadera Ukraina ännu mera, trots att detta innebar att de förnedrade sig själva genom att, överhuvudtaget, befinna sig i samma rum som fascistsvinet Putler?

Så om USA är det land som tjänar på att den ryska cancersvulsten angripit Ukraina ännu mera, så hade Putler, en mängd chanser att inte göra det, och dessutom fått väst att gå med på rustningskontroll ocg en massa förtoendeskapande åtgärder.

Lavrov beskrev mötena innan invasionen som en samling dövstumma som talade med varandra. De var helt betydelselösa vilket också var meningen från USAs sida.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Så gör terrorister, tar gisslan och ställer krav, ofta orimliga.
Tvivlar på att Väst ger efter för terrorister.

Så lät det inte i ditt förra inlägg.
Den där formuleringen har ju den som postade samtalet på Telegram valt att lägga till, det är inte mina ord.
Citera
2022-04-12, 09:50
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Varför då?

Är du psykiskt störd?

Varför ska inte krigsfångar behandlas enligt Genèvekonventionen? Ska ryska krigsfångar behandlas lika? Eller värre då de uppenbarligen begår brott mot folkrätten?

Precis, det är som att vi ska slänga ner ryska tonåringar i köttkvarnen för att ryska militären beter sig så.
Citera
2022-04-12, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det var ett rysligt konstigt fordon, kan inte bestämma mig för om jag älskar eller hatar det.
Nån slags estetisk variant på den där klänningen som var blå eller guldfärgad.

Vad har ukrainarna använt dom till?
Förflyttat trupper?

Jag tycker den ser ut som nåt ur en tecknad film eller nåt. Söt var den iaf.
Citera
2022-04-12, 09:52
Medlem
Knut-Annes avatar
KAPTENEN INIFRÅN BUNKERN: "MARIUPOL ÄR EN KRIGARSTAD"
Trots att flera experter bedömt att den belägrade hamnstaden Mariupol skulle falla inom kort har de ukrainska styrkorna stått för ett starkt motstånd i flera veckor.
The Telegraph har intervjuat Syatoslav Palamar, kapten inom Azovbataljonen, som befinner sig i en bunker inne i staden.
– Det här är ingen martyrstad. Det är en krigarstad. Och vi är inte i det förflutna, vi är i nuet, säger han till tidningen enligt Omni.
– Så länge som vi är här fortsätter Mariupol att vara ukrainskt, fortsätter han.

Expressen, kl 09:03
Senast redigerad av Knut-Anne 2022-04-12 kl. 09:55.
Citera
2022-04-12, 09:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Olof.H
Vi i väst har alltid uppfattats som förvirrade av övriga världen,
Varför tror du att USA har bedrivit så många krig i modern tid,, varför har vi så stora problem med invandring i Europa ?

Tro det eller ej men saker och ting hänger ihop.. bara man tänker efter lite.

Antar att fasorna Ryssland orsakat iom detta krig faktiskt är jobbiga att ta in även för Rysslandsvänner. Det måste vara svårt att rättfärdiga.

Men det behöver du och andra nog göra. Det funkar inte i längden att helt hitta på en egen verklighet och klamra sig fast vid den. I längden kan detta leda till svåra psykiska problem.

Nej, ta till dig vad som faktiskt pågår och försök acceptera.
Citera
2022-04-12, 09:53
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Den där formuleringen har ju den som postade samtalet på Telegram valt att lägga till, det är inte mina ord.
Ok, det är alltså deras logik som haltar.
Citera
2022-04-12, 09:54
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ryssland har sagt att dom ska vara hårda mot dom utländska "legosoldaterna" som anslutit sig till Ukraina. Men dessa kommer det ju förhandlas om senare när konflikten lagt sig. Varje land får tillbaka sina tillfångatagna medborgare i utbyte mot att sanktioner släpps och så vidare. Ryssland kommer inte kröka några hårstrån på dom så länge dom är förhandlingsvara.

Oj. Hur vet du detta? Har ni fått en story att hålla er till, eller hittar du på lite som du vill?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in