Citat:
Ursprungligen postat av
DaChief
Felet de gjorde var att inte vara tydlig i början. Nu har tydligen många fått det om bakfoten som att de ska ha mänskliga rättigheter på biografen men biografen är ett företag, som en ica-affär, nöjespark, etc. De kan diktera reglerna helt för sin affär och thats it.
Att de tillåtit folk att ta med eget godis kan ses som ett privilegium som är slut nu.
Men de som lipar över detta är antagligen folk som smyger med sig en flaska rött på restaurangen och jublar innerst inne att de inte tjänar tillräckligt bra och kan komma undan med att spara några hundra utan att se ut som socialt efterblivna.
Till en restaurang går man för äta och dricka
Till en biograf går man för att se på film
Det du säger är ungefär som att man inte skulle få ta ett tuggummi efter man ätit på restaurang... Eller gå på festival med en medhavd macka...
Och ja visst kan SF sätta regler för vad man får ha med sig. Om det sen räcker för att avvisa en person som tar sig ett medhavt tuggummi vet jag inte. Kanske? Jag tvivlar de kommer kunna göra det utan att häva köpet och att deras kund får pengarna tillbaka.
Jag går på bio typ 1-2 ggr per år. Nästa gång kommer jag göra en stor grej av att jag har med mig mitt eget tilltugg och inget kommer hända. SF kommer inte göra ett skit...