2022-04-12, 01:45
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Efter flera år av tomma salonger går judarna på Bonniers ut o skrämmer bort folk med sina långa giriga fingrar, ja vill man stänga ned så.

Filmstaden ägs av kineser.
https://en.wikipedia.org/wiki/AMC_Theatres#Acquisition_by_Wanda_Group_(2012%E2%8 0%932021)
Citera
2022-04-12, 01:46
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Äntligen en trovärdig teori, och med tanke på att de har fått in en diskussion om bio högst upp på aktuella ämnen, samt ett par gratis memes så får man väl säga att de har lyckats ganska bra med sitt mål.

Eller det låter som att det kanske inte bara är en teori från ditt håll utan att du har inblick i arbetet?
Naah, de missar målet. Sergelbiografen är förlorad när det gäller ungdomsfilmer, de som går dit har ändå inte råd att slå på stort. Sedan finns något filmpalats ute vid Ikea... Hmmm..city... Där är loppet kört. Att då köra en sådan här kampanj känns ganska kasst och värdelöst.
Citera
2022-04-12, 01:50
Medlem
Hupats avatar
Klart man smugglar med sig, filmstadens egna godis är - 10/10. Går aldrig på bio förutom när någon familjemedlem köper ett presentkort hos filmstaden i födelsedagspresent även fast man fyllde år för 7 månader sedan.
Citera
2022-04-12, 02:05
Medlem
Nu beställer jag varken popcorn eller läsk annat än möjligtvis bubbelvatten, jag tar heller aldrig med eget. Men senaste filmen jag såg för ett par veckor sedan var fullt av respektlösa människor som prata högt, lekte med sina telefoner. Tyckte synd om ett pensionärspar som tröttna och lämna efter halva filmen, för det var en bra film om man bortser från de högljudda snorungarna. Min sambo tyckte jag överreagera men jag vet inte eftersom det verkar som flera i tråden upplever samma sak?

Att de nu ska neka folk att ta med eget borde vara en sekundär åtgärd istället borde de prioritera att få ordning på hönshusen för som det är nu krävs det ett par glas starkt för att man med lättnad ska stå ut med oväsendet i 3 timmar.

Står det någonstans vad konsekvenserna blir om man tar med eget? Ska de tulla handväskor, barn etc?

Tror i alla fall de kommer förlora på detta i längden, men jag kan ha fel.
Senast redigerad av sweetcrypto 2022-04-12 kl. 02:10.
Citera
2022-04-12, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Felet de gjorde var att inte vara tydlig i början. Nu har tydligen många fått det om bakfoten som att de ska ha mänskliga rättigheter på biografen men biografen är ett företag, som en ica-affär, nöjespark, etc. De kan diktera reglerna helt för sin affär och thats it.
Att de tillåtit folk att ta med eget godis kan ses som ett privilegium som är slut nu.

Men de som lipar över detta är antagligen folk som smyger med sig en flaska rött på restaurangen och jublar innerst inne att de inte tjänar tillräckligt bra och kan komma undan med att spara några hundra utan att se ut som socialt efterblivna.

Till en restaurang går man för äta och dricka
Till en biograf går man för att se på film

Det du säger är ungefär som att man inte skulle få ta ett tuggummi efter man ätit på restaurang... Eller gå på festival med en medhavd macka...

Och ja visst kan SF sätta regler för vad man får ha med sig. Om det sen räcker för att avvisa en person som tar sig ett medhavt tuggummi vet jag inte. Kanske? Jag tvivlar de kommer kunna göra det utan att häva köpet och att deras kund får pengarna tillbaka.

Jag går på bio typ 1-2 ggr per år. Nästa gång kommer jag göra en stor grej av att jag har med mig mitt eget tilltugg och inget kommer hända. SF kommer inte göra ett skit...
Senast redigerad av AbsolutPrada 2022-04-12 kl. 02:28.
Citera
2022-04-12, 03:38
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Har aldrig gått på bio i sverige sen de slutade ta landets valuta svenska kronor som betalning.

Bio går man endast på ute i europa.

Tar de svenska kronor där då?
Citera
2022-04-12, 03:41
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Felet de gjorde var att inte vara tydlig i början. Nu har tydligen många fått det om bakfoten som att de ska ha mänskliga rättigheter på biografen men biografen är ett företag, som en ica-affär, nöjespark, etc. De kan diktera reglerna helt för sin affär och thats it.
Att de tillåtit folk att ta med eget godis kan ses som ett privilegium som är slut nu.

Men de som lipar över detta är antagligen folk som smyger med sig en flaska rött på restaurangen och jublar innerst inne att de inte tjänar tillräckligt bra och kan komma undan med att spara några hundra utan att se ut som socialt efterblivna.

Tycker du SJ borde förjuda samma sak på X2000 tågen? Om all mat som åts på X2000 sålts ombord så skulle SJ tjäna över 100 miljoner mer om året.
Citera
2022-04-12, 06:17
Medlem
Faceless-Voids avatar
Vem går ens på bio? Hade helt ärligt glömt att det ens existerar.
Citera
2022-04-12, 06:23
Medlem
SkuttCobains avatar
Man kan köpa samma godis som SF erbjuder i kiosken bredvid till halva priset, behöver då inte ens smussla med påsarna.
Citera
2022-04-12, 06:23
Medlem
Trodde inte det var tillåtet från första början.
Citera
2022-04-12, 06:24
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Nej, men tar du med dig eget sprit till pubben då? det är samma sak för det är inte bara mat och dryck som en restaurang erbjuder utan ett vardagsrum, en mötesplats, ett sätt att umgås sen att de serverar mat är bara en bonus i vissa fall. Jag kan sätta mig på restaurang och dricka viner utan att köpa mat, skulle aldrig falla mig in i att ta med mig något som de säljer och äta oavsett vad jag gör.

Detta är min ståndpunkt sen skiter jag i vad alla luffare pysslar med men om man har med en tjej på dejt och går in på hemköp och köper godis istället för på biografen signalerar det en sak: 1) du är en tråkig människa.
För mig signalerar det att du är oekonomisk och inte har bra planeringsförmåga när du väljer att köpa godis från bions kiosk med ockerpriser, dåligt utbud och gammalt godis. Går fetbort…
Citera
2022-04-12, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
För mig signalerar det att du är oekonomisk och inte har bra planeringsförmåga när du väljer att köpa godis från bions kiosk med ockerpriser, dåligt utbud och gammalt godis. Går fetbort…

Men ärligt talat. Man är på bio väldigt sällan och när man väl är där så kan man väl unna sig lite godare saker än plopp och Marabou? Popcorn brukar jag köpa. De få gånger jag är på bio är oftast inte av eget skäl utan pga något barn eller dejt med en tjej och då vinner man plus poäng om man inte är snål.

Tar du med sig matsäck när du går på Liseberg eller gröna Lund eller besöker djurparker? Någon måtta får det vara. Har man inte råd med grejer som man vill ha på platsen så har man inte råd överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in