2022-04-12, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Det är jävligt enkelt och jag har aldrig begripit vilka fattiga riddare det är som tar med sig godis till en biograf. Tar ni med er mat till en restaurang också?

Falsk analogi.

Här jag ska hjälpa dig:

"Det är jävligt enkelt och jag har aldrig begripit vilka fattiga riddare det är som tar med sig film till en biograf. Tar ni med er mat till en restaurang också?"
Citera
2022-04-12, 01:02
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Falsk analogi.

Här jag ska hjälpa dig:

"Det är jävligt enkelt och jag har aldrig begripit vilka fattiga riddare det är som tar med sig film till en biograf. Tar ni med er mat till en restaurang också?"
Eller så är det bara så enkelt att de vill dra ur dig alla dina sura slantar. De visar en film och det går inte att jämföra med att ta med sig mat till en restaurang. Det är mer att man kanske handlar på ICA istället för på Coop. Får man kanske inte ens ta med sig en liten vattenflaska på bion?
Citera
2022-04-12, 01:07
Medlem
Deamon85s avatar
Men dom tar ej emot kontanter.
Citera
2022-04-12, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Eller så är det bara så enkelt att de vill dra ur dig alla dina sura slantar.
Givetvis är det så, de som tror annorlunda är dumma i huvudet.

Citat:
De visar en film och det går inte att jämföra med att ta med sig mat till en restaurang.

Jo, analogin jag redigerade så går det:
Ta med egen film till en biograf (som erbjuder filmer för pengar) för att se den.
Ta med egen mat till en restaurang (som erbjuder mat för pengar) för att äta den.
Citera
2022-04-12, 01:10
Medlem
DaChiefs avatar
Felet de gjorde var att inte vara tydlig i början. Nu har tydligen många fått det om bakfoten som att de ska ha mänskliga rättigheter på biografen men biografen är ett företag, som en ica-affär, nöjespark, etc. De kan diktera reglerna helt för sin affär och thats it.
Att de tillåtit folk att ta med eget godis kan ses som ett privilegium som är slut nu.

Men de som lipar över detta är antagligen folk som smyger med sig en flaska rött på restaurangen och jublar innerst inne att de inte tjänar tillräckligt bra och kan komma undan med att spara några hundra utan att se ut som socialt efterblivna.
Citera
2022-04-12, 01:19
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Felet de gjorde var att inte vara tydlig i början. Nu har tydligen många fått det om bakfoten som att de ska ha mänskliga rättigheter på biografen men biografen är ett företag, som en ica-affär, nöjespark, etc. De kan diktera reglerna helt för sin affär och thats it.
Att de tillåtit folk att ta med eget godis kan ses som ett privilegium som är slut nu.

Men de som lipar över detta är antagligen folk som smyger med sig en flaska rött på restaurangen och jublar innerst inne att de inte tjänar tillräckligt bra och kan komma undan med att spara några hundra utan att se ut som socialt efterblivna.
Eller så har vi nu hamnat i ett dödläge. Jag vill se en film på bio. Men det är också så att det är nästan samma upplevelse hemma. Om jag då tvingas till att betala ytterligare ockerpriser för en dricka så blir det kanske en principsak. Tänk dig själv. Nu överdriver vi lite. Utanför bion kostar en dricka fem spänn, och i biobutiken 105 pix. Vad väljer du? Alternativt; du vill verkligen ha med dig en dricka som inte finns i biobutiken.
Citera
2022-04-12, 01:24
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Eller så har vi nu hamnat i ett dödläge. Jag vill se en film på bio. Men det är också så att det är nästan samma upplevelse hemma. Om jag då tvingas till att betala ytterligare ockerpriser för en dricka så blir det kanske en principsak. Tänk dig själv. Nu överdriver vi lite. Utanför bion kostar en dricka fem spänn, och i biobutiken 105 pix. Vad väljer du? Alternativt; du vill verkligen ha med dig en dricka som inte finns i biobutiken.

Det finns för mig själv ingen anledning att betala överpris för att se en film på stor duk med grymt ljud när det alltid är nått jävla miffo som förstör upplevelsen pä nått sätt.
Citera
2022-04-12, 01:27
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Det finns för mig själv ingen anledning att betala överpris för att se en film på stor duk med grymt ljud när det alltid är nått jävla miffo som förstör upplevelsen pä nått sätt.
Du har alltså ett sjätte sinne som känner av ifall någon har köpt en dricka från en michelinkrog eller från biobutiken, och det kan då förstöra hela din upplevelse. Grymt!

lol
Citera
2022-04-12, 01:35
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
De tänker inte kontrollera alls på det sättet.

De har, vad jag vet, gjort tre undersökningar kring vad som får folk att välja och inte välja bio framför film hemma.

Ohotad etta i alla tre undersökningarna är folk som stör. Störningarna är av fyra olika arter; mobiltelefoner, prat och stoj, medhavd mat och allmän oordning/brist på hyfs.

”Folk använder biosalongen som sitt eget vardagsrum”, ”Det är som hejarklacken på fotboll”, etc…

Inför nästa större satsning på att få folk att börja gå på bio igen vill man ha fått bukt med dessa fyra delar och man justerar och tydliggör sina regler inför denna/dessa reklamkampanjer.

Den PR-byrå man använder har tillsammans med två reklambyråer tagit fram medieplanen och först ut är den här ”nyheten”. Den är först eftersom den beräknades få störst genomslag.

Inom en vecka eller så kommer man att ”justera” nyheten och då berätta ungefär ”Självklart får en mamma fortfarande ta med sitt barns godispåse från kiosken bredvid utan att bli utslängd, men man får inte ta med sin McDonalds-meny in i salongen” eller liknande.

Efter påsk kommer nästa steg i kampanjen och den handlar, vad jag har förstått, om ”lugn och ro” i salongen.

Äntligen en trovärdig teori, och med tanke på att de har fått in en diskussion om bio högst upp på aktuella ämnen, samt ett par gratis memes så får man väl säga att de har lyckats ganska bra med sitt mål.

Eller det låter som att det kanske inte bara är en teori från ditt håll utan att du har inblick i arbetet?
Citera
2022-04-12, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av procentarn
Ja regler är till för att följas. Tvingas jag betala då ska andra göra det också. Ser jag någon äta smuggelgodis då säger jag till personalen.

Hahaha hade du golat ner mig för att jag sitter o snaskar på en medhavd Malaco påse hade du fått smaka knogmacka utanför .. Sköt ditt egna, jobbar du på bion eller?
Citera
2022-04-12, 01:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
Det är för att sätta ned foten kring de som tar med sig varm lagad mat som stinker vitlök. Ingen kommer beslagta en påse godis eller en burk pepsi.

De vågar inte skriva/berätta detta pga att då bli stämplade som rasister.
Eller surströmming.
Citera
2022-04-12, 01:44
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaitan666
Fan vad hemskt.

Blir ingen mer bio för mig
Jobbigt att inte få ta med sig en drypande kebab?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in