2022-04-12, 01:05
Bannlyst
Lärde känna en grabb, yngre än mig, i Oktober tror jag det var, kanhända det var under sommaren, online. Megamörk röst, väldigt vältränad, aldrig sett hans ansikte men snackat i cam. Långt ifrån en sojaböna, denna var det action i. Väldigt maskulin.

Tyvärr hade jag bara månader innan kommit ur något annat, otroligt svårt och jobbigt så jag pratade en del om det vilket han tog som att jag hade känslor kvar för personen. Han missförstod mig helt. Jag ältade för att jag lärde mig och läkte då killen var en kluster B personlighet som skadat mig svårt. (Det handlade alltså inte om känslor alls utan om att jag försökte förstå hur man kan vara så elak mot någon annan och varför, jag försökte greppa själva beteendet) Nu har det gått ett år och jag pratar inte längre direkt om honom eller vad som hände men jag behövde året som gått för att läka ihop någotsånär, sedan har jag ärr för livet men det var en erfarenhet jag behövde för att lära mig då jag var otroligt naiv, förstår jag i efterhand. Jag hade verkligen ingen aning om vilken slags ondska som finns.

Now..Den här Mister sekretess, hade såklart diagnoser. (Paranoid) schizofreni och psykopati. Han kan alltså inte känna empati vilket jag antar var orsaken till att han tog att jag pratade om en annan kille, fel. Jag försökte förklara men han lyssnade inte vilket ledde till att han triangulerade mig med en annan kvinna vilket tog hårt på mig. Underligt då jag inte brytt mig eller känt så med någon annan under livet. En snubbe jag inte ens träffat...

Jag förklarade till slut att han måste vara snäll mot mig då jag gått genom svåra saker där jag nästan mist livet men han trodde att jag ville behandlas illa så han körde psykisk misshandel, went full retard och fläskade på rejält. Jag varnade honom flera gånger och försökte även med samma mynt tillbaka men inget hjälpte så jag drog mig till slut ur kontakten för att rädda mig själv innan han gjorde stensmulor av hela mig och la därför ner mitt konto och har inte haft med det att göra sedan dess, detta var väl i slutet av året, har jag för mig. (NEJ, vi pratade inte via Tinder.. Skärp er, fläskfisar)

Vanligtvis är jag en jävel på att läka och gå vidare. Jag har haft långvariga relationer där jag både varit sambo och varit tillsammans i flera år. Jag har efter relationerna haft en sörjetid, för att sedan plocka upp bitarna och "Nu kör vi vidare!"
.....Men det går inte med denna. Tänker på honom varje dag, inte obesssively men kanske två gånger om dagen, VARENDA jävla dag! Ffs, jag har annat att göra än att lipa över en kille, vad fan är det här?

Kanske var det för att den här snubben inte bara var en snygg skyltdocka utan faktiskt gick att snacka med. Vi var båda träningsmänniskor och kunde sitta hela dagen och bara babbla på om allt möjligt, han blev en sorts..bästa vän. Och jag saknar både det, hans kropp (om det nu var han på bilden vill säga, såg bara kroppen isåfall), röst och personlighet. Jag saknar alltihop. T.o.m hans musiksmak var sexig! Vad händer med mig, Fläskbak?

Han är dock inte den ärliga typen utan ljög om en häst travar. Bl.a. låtsades han vara på väg med tåg till mig (han bodde långt bort) men when push came to shove var det påhittat. Han kom aldrig. Jag kände mig som en desperat gammal kärring (ålderskillnad, han var yngre än mig) som satt och suktade efter ett yngre byte och jag känner mig aldrig så annars, jag vet jag ser bra ut för min ålder och kan få många. Så varför reagerar jag såhär med just denna?

För fan, Fleshblacks, varför?

(Och innan ni ens tänker det så NEJ, det var ingen arab. Sieg heil)
Citera
2022-04-12, 01:08
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Aldrig sett hans ansikte men ni pratar i cam? Vad pratar du med då? Hans kuk eller?
Citera
2022-04-12, 02:07
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Aldrig sett hans ansikte men ni pratar i cam? Vad pratar du med då? Hans kuk eller?

Hahaha!

Ts du är helt trasig. Försök bearbeta dig själv. Den här killen du saknar är inte bra för dig förstår du inte det?
Citera
2022-04-12, 03:37
Avslutad
Troligen har du svårt att glömma honom för att han hann nyttja dig sexuellt utan att du kände att du fick tillräckligt "betalt" på något vis.
Citera
2022-04-12, 04:46
Medlem
kungen101s avatar
Vet inte om jag borde svara med tanke på hur du formulerar dig, jag menar " sieg hiel" kom igen du är la inte 15? samt dina tidigare inlägg och svar till folk får mig att räkna ut du är fruktansvärt instabil psykiskt med tvivlar du själv har den acceptansen inom dig själv så vet inte hur du kommer att ta det.

Du föredrar "man" säger du i tidigare inlägg att du är klar med pojkar men ser du inte själv vad som står i ditt inlägg ? Du är ju helt klart ute efter det ytliga då du upprepar angående om hans kropp och inte ens sett ansiktet. Du är inte så vuxen som du verkar tro. När du accepterat detta så kommer du vidare med dig själv annars upprepas samma beteende mönster om och om igen.
Citera
2022-04-12, 05:35
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Lärde känna en grabb, yngre än mig, i Oktober tror jag det var, kanhända det var under sommaren, online. Megamörk röst, väldigt vältränad, aldrig sett hans ansikte men snackat i cam. Långt ifrån en sojaböna, denna var det action i. Väldigt maskulin.

Tyvärr hade jag bara månader innan kommit ur något annat, otroligt svårt och jobbigt så jag pratade en del om det vilket han tog som att jag hade känslor kvar för personen. Han missförstod mig helt. Jag ältade för att jag lärde mig och läkte då killen var en kluster B personlighet som skadat mig svårt. (Det handlade alltså inte om känslor alls utan om att jag försökte förstå hur man kan vara så elak mot någon annan och varför, jag försökte greppa själva beteendet) Nu har det gått ett år och jag pratar inte längre direkt om honom eller vad som hände men jag behövde året som gått för att läka ihop någotsånär, sedan har jag ärr för livet men det var en erfarenhet jag behövde för att lära mig då jag var otroligt naiv, förstår jag i efterhand. Jag hade verkligen ingen aning om vilken slags ondska som finns.

Now..Den här Mister sekretess, hade såklart diagnoser. (Paranoid) schizofreni och psykopati. Han kan alltså inte känna empati vilket jag antar var orsaken till att han tog att jag pratade om en annan kille, fel. Jag försökte förklara men han lyssnade inte vilket ledde till att han triangulerade mig med en annan kvinna vilket tog hårt på mig. Underligt då jag inte brytt mig eller känt så med någon annan under livet. En snubbe jag inte ens träffat...

Jag förklarade till slut att han måste vara snäll mot mig då jag gått genom svåra saker där jag nästan mist livet men han trodde att jag ville behandlas illa så han körde psykisk misshandel, went full retard och fläskade på rejält. Jag varnade honom flera gånger och försökte även med samma mynt tillbaka men inget hjälpte så jag drog mig till slut ur kontakten för att rädda mig själv innan han gjorde stensmulor av hela mig och la därför ner mitt konto och har inte haft med det att göra sedan dess, detta var väl i slutet av året, har jag för mig. (NEJ, vi pratade inte via Tinder.. Skärp er, fläskfisar)

Vanligtvis är jag en jävel på att läka och gå vidare. Jag har haft långvariga relationer där jag både varit sambo och varit tillsammans i flera år. Jag har efter relationerna haft en sörjetid, för att sedan plocka upp bitarna och "Nu kör vi vidare!"
.....Men det går inte med denna. Tänker på honom varje dag, inte obesssively men kanske två gånger om dagen, VARENDA jävla dag! Ffs, jag har annat att göra än att lipa över en kille, vad fan är det här?

Kanske var det för att den här snubben inte bara var en snygg skyltdocka utan faktiskt gick att snacka med. Vi var båda träningsmänniskor och kunde sitta hela dagen och bara babbla på om allt möjligt, han blev en sorts..bästa vän. Och jag saknar både det, hans kropp (om det nu var han på bilden vill säga, såg bara kroppen isåfall), röst och personlighet. Jag saknar alltihop. T.o.m hans musiksmak var sexig! Vad händer med mig, Fläskbak?

Han är dock inte den ärliga typen utan ljög om en häst travar. Bl.a. låtsades han vara på väg med tåg till mig (han bodde långt bort) men when push came to shove var det påhittat. Han kom aldrig. Jag kände mig som en desperat gammal kärring (ålderskillnad, han var yngre än mig) som satt och suktade efter ett yngre byte och jag känner mig aldrig så annars, jag vet jag ser bra ut för min ålder och kan få många. Så varför reagerar jag såhär med just denna?

För fan, Fleshblacks, varför?

(Och innan ni ens tänker det så NEJ, det var ingen arab. Sieg heil)

Du har pratat med han i cam med aldrig sett hans ansikte?
Citera
2022-04-12, 07:27
Medlem
>OBS endast min teori utifrån personliga erfarenheter osv.

Psykopater är experter på manipulation, de vet vilka personlighetsdrag och egenskaper som anses vara attraktiva för gemene man och utnyttjar detta för att håva in offer. Han analyserade troligtvis dig, dina behov och dina svagheter ganska omgående efter att ni fått kontakt och därefter anpassade han sin egen personlighet för att passa in på drag du finner attraktiva. Psykopater skaffar nya personligheter stup i kvarten och den här snubben såg väl till att utifrån den info han samlat på sig om dig fixa en helt ny personlighet som du skulle känna tillit till, samhörighet med, som fick dig att känna dig bekräftad och dessutom som du lätt skulle bli förälskad i.

Citat:
Jag försökte förklara men han lyssnade inte vilket ledde till att han triangulerade mig med en annan kvinna vilket tog hårt på mig.
Detta gjorde han nog helt medvetet för att få dig att ägna ännu mer energi åt honom och därmed ge sig själv en ännu större roll i din vardag. Det faktum att du förklarade för honom att du gått igenom svåra saker i ditt liv gör att du verkar extra "ömtålig" och det i sin tur gör dig till ett ännu mer intressant byte för någon som är ute efter att manipulera och såra.
Den psykiska misshandeln du nämner var nog utformad för att trycka på dina personliga svagheter och få dig att tvivla på dig själv men samtidigt ge dig tillräckligt med bekräftelse. Detta för att relationen ska kännas tillräckligt givande och positiv för dig för att det ska vara värt att behålla den. Han får dig att skapa ursäkter för hans dumheter så han slipper göra det själv, du tänker att han ju "oftast" är snäll och du ser honom som en bästa vän. Han ser till så att han kan fortsätta bryta ned dig ett tag till innan du inser vad som håller på att hända.

Han fick psykopatens perfekta tillfälle; ni möttes under en period i ditt liv när du var extra sårbar pga det du nyligen gått igenom, så han tog chansen att fylla tomrummet i ditt liv och bli den personen du behövde så att han enkelt skulle kunna utnyttja dig för sin egen vinning.

Jag tänker rent spontant att när du väl insåg att du var tvungen att avsluta relationen för ditt eget bästa var skadan redan skedd. Han satte dig i beroendeställning till honom genom att se till att du fick din grundläggande dos av bekräftelse (som alla människor behöver!) från honom men också genom att alltid vara den som saboterade den självkänsla han hjälpt dig bygga upp. Detta kallas negging och är en manipulationstaktik som "pick up artists" ofta använder för att försöka ragga upp brudar på krogen.

Mister Sekretess blev helt enkelt en (om än inte särskilt långvarig) väsentlig del i ditt liv och du behövde honom för att uppfylla dina grundläggande sociala behov. En central del av din vardag fanns plötsligt inte kvar när du bröt relationen. Självklart kommer det kännas fel och det kommer märkas tydligt att något fattas. Särskilt eftersom det som försvann hade hunnit bli till nåt du verkligen behövde för att må okej, som bidrog till din känsla av trygghet och som sagt var en viktig pusselbit i att dina basala behov möttes; tänk om din toalett helt plötsligt skulle försvinna liksom.

Nu går en mänsklig relation mycket djupare än en toalett men jag hoppas du fattar min poäng
Du kommer troligtvis att sakna honom ett tag framöver, även om du reparerat alla skador han åsamkade dig eller ersatt honom med en ny relation. Korta, intensiva relationer kan absolut jämföras med längre men lättsamma relationer när det kommer till de emotionella konsekvenser som kan medfölja.

Med tiden kommer du tänka på honom mer och mer sällan men räkna med att han kommer göra sig påmind under ditt liv. Personligen kan jag själv drömma mardrömmar om personer som försvunnit ut ur mitt liv sedan väldigt länge.
Det är dessutom inte ovanligt för psykopater att då och då höra av sig till sina gamla offer för att vara jävliga helt enkelt, riva upp gamla sår och mjölka den sista njutningen ur lidandet de fullt medvetet orsakat hos andra Så bli inte förvånad om han hittar dig på något vis och vill typ "be om ursäkt" för att han behandlat dig illa förut. (Tro inte att han gör det för att han bryr sig om dig; psykopater anstränger sig bara för sin egen vinst.)

Detta är ju självklart mina tankar om din situation som grundar sig i att Mister Sekretess faktiskt är genompsykopat. Och förhoppningsvis är jag inte helt ute och cyklar med min analys, min tanke med denna uppsats var att ge dig lite råd och eventuellt hjälpa dig förstå varför du inte kan släppa honom.

Men som sagt kan jag ha helt fel; jag går absolut på tjack och kanske har drabbats av någon skev hybris där jag tror jag är mer analytisk än Sveriges drygaste psykiatriker.

Önskar dig hur som helst lycka till i ditt bearbetande av allt du gått igenom. Kom ihåg att du inte råkade ut för detta pga "låg intelligens" eller dylikt, det är totalt mänskligt att tro gott om folk in i det sista och du hade helt enkelt otur och stötte på en riktigt obehaglig jävel.

Må bäst!
Citera
2022-04-12, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Wow..Vilket ofint svar men visst, ska svara dig ändå. Hans cam "var sönder" men micken funkade, uppenbarligen ville han inte visa sig då han trollade en del och därför var ogillad på stället vi snackade.
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Hahaha!

Ts du är helt trasig. Försök bearbeta dig själv. Den här killen du saknar är inte bra för dig förstår du inte det?
Nej jag är ju inte det du. Tvärtom läker jag i en rasande takt då ett år är otroligt snabbt att läka från vad jag varit med om. Kanske projicerar du utifrån att du själv är trasig, att svara någon på det sätt du precis gjorde påvisar ju att något är fel hos dig. Och varför tror du jag gör ett inlägg om hur jag bäst kan glömma honom? Tänkte du inte alls innan du skrev detta? Mycket fult svar. Du behöver inte bry dig om att svara igen.
Citat:
Ursprungligen postat av FriherrenAdron
Troligen har du svårt att glömma honom för att han hann nyttja dig sexuellt utan att du kände att du fick tillräckligt "betalt" på något vis.
Klassiskt incelsvar med en sviktande läsförståelse då det tydligt står att vi aldrig träffades.
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Vet inte om jag borde svara med tanke på hur du formulerar dig, jag menar " sieg hiel" kom igen du är la inte 15? samt dina tidigare inlägg och svar till folk får mig att räkna ut du är fruktansvärt instabil psykiskt med tvivlar du själv har den acceptansen inom dig själv så vet inte hur du kommer att ta det.

Du föredrar "man" säger du i tidigare inlägg att du är klar med pojkar men ser du inte själv vad som står i ditt inlägg ? Du är ju helt klart ute efter det ytliga då du upprepar angående om hans kropp och inte ens sett ansiktet. Du är inte så vuxen som du verkar tro. När du accepterat detta så kommer du vidare med dig själv annars upprepas samma beteende mönster om och om igen.

Kallas humor och skämt men jag ser att du inte greppar sådant, nej. Kom igen när du mognat till nog i själen för att förstå livets krydda!

Och ytlig? Är man alltså ytlig när man går med på att träffa någon man aldrig ens sett ansiktet på? Jösses vad du lär bli överraskad när du träffar en verkligt ytlig människa.
Alltså vilka svar man får här.. Som att tala med små tonårspojkar som inte kan något om livet. När man öppnar sin själ såhär och får slag i hjärtat, tror du man vill göra om det då? Skärp dig!
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Du har pratat med han i cam med aldrig sett hans ansikte?
Så du förstod alltså inte ens att man kan använda micken men skippa kameran? Har du inga vänner du pratar med via cam eller du kanske aldrig använt den funktionen ens? Nej det är klart, inte alla har vänner. Stackars dig.
Citat:
Ursprungligen postat av assistantnurse
>OBS endast min teori utifrån personliga erfarenheter osv.

Psykopater är experter på manipulation,

Må bäst!
Äntligen ett vettigt, moget svar, TACK!

(1 av 6, flashback regredierar. ) Fick korta ner ditt svar för att få plats, hoppas det är okej.

Du har rätt i att han körde en klassisk grej med att spela på pitykortet och "Jag hade en så hemsk barndom" Det hade han kanske även om han kraftigt överdrev den vilket gjorde att man tillät honom bete sig riktigt äckligt ett tag. De funkar ju så; de spelar på medömkan för att kunna bete sig vidrigt.

Han talade likadant till alla tjejer därinne, vi pratade både privat och med andra. Han körde samma psykiska misshandel emot dem, riktigt så, rått, bara körde på som om "Jag tar er innan ni kommer åt mig" Det kändes som att han var livrädd för att bli mobbad själv så han började emot oss innan vi hade chans att stöta bort honom. Och han sade ju sig inte ha varit med en tjej förut så kan ha varit därför, OM det nu var sant. Jag förmodade iallafall att han var väldigt ensam och hade stötts ut av andra och jag kunde relatera till ensamheten.

Du har rätt i två saker; vi fick kontakt när jag var väldigt känslig och han blev en riktigt bra vän som man nu saknar. Men det kommer alltså lägga sig? Då är det bara att vänta ut, han har inte mina kontaktuppgifter vad jag vet men skulle han vilja leta upp dem, är det inte särskilt svårt. However så om han velat mig illa, hade han klämt till mig för länge sedan så det oroar jag mig inte över. Han känns mer som typen som skakar av sig och går vidare. När han väl kommit hit skulle jag möta honom vid stationen och där skulle jag då också få se honom, så.. Så "ytlig" var jag, att jag gick med på att träffa en kille jag aldrig ens sett mer än en påklädd kropp på ett foto där han dolde ansiktet.

Men jag tyckte om själen på honom, det kändes som att han var sådär elak för att han var vand vid att mobbas ut och då skulle han med alla medel se till att det inte blev så igen när han nu hittat vänskaper genom att då vara "top dog" vilket såklart sket sig helt med mig då jag inte tar sådant beteende, jag är ingen "trasig själ" utan högst medveten om mitt värde och att jag inte ens behöver bemöta ett sådant beteende så behandlar man mig illa, kommer jag försvinna vilket jag också gjorde. Jag har inga problem med att skaffa nya vänner heller så att bryta är inget problem för mig. Men ja.. saknaden efter just denna lär väl ta ett tag då.

Kan tillägga att jag påbörjar terapi för att inte gå in i något liknande igen. Ingen 10 sessioners KBT utan riktig terapi. Perfekt läge för det nu när man läkt ihop såpass väl man inte är distraherad av sorgen.

Måste ge dig ett stort tack för ditt fina och mycket välgenomtänkta svar, uppskattar enormt att du tog dig tid att lägga ner på det här och att visa en djup respekt samt ge ett moget svar. Du är super! <3
Senast redigerad av Vildblom 2022-04-12 kl. 10:49.
Citera
2022-04-12, 12:34
Medlem
991ESSs avatar
Så du suktar efter en "kille" du aldrig träffat.. lol normie kvinnorna är verkligen lost i sin tro att chad ska välja just henne för annat än sex, men här har du fått en bild typ...
Citera
2022-04-13, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom

Måste ge dig ett stort tack för ditt fina och mycket välgenomtänkta svar, uppskattar enormt att du tog dig tid att lägga ner på det här och att visa en djup respekt samt ge ett moget svar. Du är super! <3

Jag är glad att jag kunde hjälpa till! Tänkte att jag borde se till att åtminstone försöka bidra med något relativt vettigt till Sveriges mest o-vettiga forum när jag är så pass tjackad! Missade nästan mitt tåg pga att jag var så fast besluten i att fixa lite kontrast till alla incels som svarat dig dittills så hade helt ärligt blivit lite snopen om min ansträngning var förgäves…

Du är uppenbarligen en självsäker person med god självinsikt (bästa egenskaperna för att skrämma bort psykopater) och i och med detta är du tillräckligt intelligent för att kunna filtrera bort kvinnohat kantat med någon sorts alpha-mans-vanföreställning från genuin välvilja.

Du har helt rätt i att han i grunden är en djupt osäker människa som ser till att trycka ned andra innan de hinner ge sig på honom. Den ”personlighet” psykopater besitter är totalt oäkta och i princip fyller funktionen av ett mentalt samlingsdokument , alla konkreta analyser och all den data
Citera
2022-04-13, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Så du suktar efter en "kille" du aldrig träffat.. lol normie kvinnorna är verkligen lost i sin tro att chad ska välja just henne för annat än sex, men här har du fått en bild typ...
Han var ju oskuld ditt dofus.
Citera
2022-04-13, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av assistantnurse
Jag är glad att jag kunde hjälpa till! Tänkte att jag borde se till att åtminstone försöka bidra med något relativt vettigt till Sveriges mest o-vettiga forum när jag är så pass tjackad! Missade nästan mitt tåg pga att jag var så fast besluten i att fixa lite kontrast till alla incels som svarat dig dittills så hade helt ärligt blivit lite snopen om min ansträngning var förgäves…

Du är uppenbarligen en självsäker person med god självinsikt (bästa egenskaperna för att skrämma bort psykopater) och i och med detta är du tillräckligt intelligent för att kunna filtrera bort kvinnohat kantat med någon sorts alpha-mans-vanföreställning från genuin välvilja.

Du har helt rätt i att han i grunden är en djupt osäker människa som ser till att trycka ned andra innan de hinner ge sig på honom. Den ”personlighet” psykopater besitter är totalt oäkta och i princip fyller funktionen av ett mentalt samlingsdokument , alla konkreta analyser och all den data

Du har så rätt, min vän. Faktum är att tack vare dina kloka ord (efter vad som kändes som milslångt sållande av incelsvar ) rann det av mig och jag tänkte "Men vad håller jag på med? Killen är ju ett svin" Sedan, nu kan jag bara tala för idag, rann det av mig, har inte tänkt på honom sedan dess. Jag tror det var ensamhet som fick en att sakna. Man kan fan nära bli galen av ensamhet emellanåt. Farligt, dags att sysselsätta sig med något.

Självsäker stämmer, man blir det när man gått genom det jag gjort. De som försöker sätta sig på en efter något som detta, blir det synd om då man vet exakt hur man tacklar sådana. Det är bara att bita öronen av dem till de skrikandes flyr för så går det till i psykopatens värld; jävligast vinner. Och sådan vill man inte vara, man blir en ful person i närheten av kluster B personligheter, därför skyddar man sig enbart och sedan letar man hela, fina människor för umgänge. Det tog mig en livstid att komma dit jag är idag men jävlar ja, jag gjorde det. Sen kan man tydligen ha sina weak moments av "saknad" men det kan ha sina förklaringar i t.ex ensamhet. Man blir lite smådesperat och får som du gjorde här, påminna sig om att "Hörru! The guys no good"

Är glad att det finns utvecklade själar som du i ett hav av mindre belevrade. <3 (Tänker inte beröra knarkandet. Du vet själv att du är för bra för att hålla på med sådant och jag dömer inte den som hjälpt mig upp)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in