2022-04-12, 00:19
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Det är jävligt enkelt och jag har aldrig begripit vilka fattiga riddare det är som tar med sig godis till en biograf. Tar ni med er mat till en restaurang också?
Förbjuder restauranger folk att ta med telefonen så att de kan se på film medans de njuter av maten?

Är lönsamheten för dålig så får de bara höja priserna på biljetterna eller dra ner på personalomkostnaderna.
Citera
2022-04-12, 00:22
Medlem
mrmoonlightss avatar
Varför gnäller folk på bion så förbannat. Det är något av det billigaste nöjet som finns jämfört med allt annat. En eloge till alla som håller biograferna vid liv.
Citera
2022-04-12, 00:26
Avslutad
Orkar inte läsa igenom allt tjafs i tråden men har någon koll på hur dom tänker kontrollera detta öht?

Scenario 1: Jag har en cola och en gott & blandat. Samma som dom säljer men jag hade med mig dom hemifrån. Skall jag visa kvitto på att det är köpt av dom? Visiterar dom mig i dörren eller går dom rond längs raderna?

Scenario 2: Jag har med mig både godis och dricka av sorter som inte säljs där. I fickorna eller väskan naturligtvis. Hur avslöjas jag? Ska dom lysa med ficklampa när det börjar prassla från mitt håll?
Citera
2022-04-12, 00:33
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Det är jävligt enkelt och jag har aldrig begripit vilka fattiga riddare det är som tar med sig godis till en biograf. Tar ni med er mat till en restaurang också?
Hur svårt kan det vara? Om jag inte får ta in min Burrito för att det förhöjer min upplevelse och för att jag inte vill betala ockerpriser för en redan saltad biljett när popcornen är SALTADE, så Fine, jag kollar väl på filmen hemma istället då. Skönare soffa, bra ljudanläggning, projektor eller 100-tums-tv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Helvete vilken idiotisk jämförelse du gör!

Din jämförelse är att likställa med att folk skulle ta med sig egen duk, projektor och ljudanläggning till bion, sätta upp allting där och kolla på medhavd film.

Du går ju till en restaurang för att köpa mat, då köper du mat, inte tar med din egen.

Du går på samma sätt till en biograf för att se på film, och då köper du en biobiljett och gör det, inte tar du med din egen projektor eller TV och börjar titta på din egen film.

Din jämförelse är för jävla korkad, begriper du inte det själv?

Nej, men tar du med dig eget sprit till pubben då? det är samma sak för det är inte bara mat och dryck som en restaurang erbjuder utan ett vardagsrum, en mötesplats, ett sätt att umgås sen att de serverar mat är bara en bonus i vissa fall. Jag kan sätta mig på restaurang och dricka viner utan att köpa mat, skulle aldrig falla mig in i att ta med mig något som de säljer och äta oavsett vad jag gör.

Detta är min ståndpunkt sen skiter jag i vad alla luffare pysslar med men om man har med en tjej på dejt och går in på hemköp och köper godis istället för på biografen signalerar det en sak: 1) du är en tråkig människa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
På deras hemsida står att läsa:

Pressansvarig har också kommenterat:

Kommer ni försöka smuggla in snacks ändå eller bita i det sura äpplet och betala deras överpriser?

Har dem rätt att visitera besökare eller hur ska de upprätthålla regeln?

Det är nog inte överallt kanske ? I Skövde tillåter de det. Läste nyss en artikel om det.
Citera
2022-04-12, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
"Mat till en restaurang"? Usel jämförelse

Motsvarande är alltså "ta med sig film till bio:n"

Motsvarande är att ta med sig coca cola till restaurang bara för att de säljer en cola för 35 kr när det är billigare på ICA
Citera
2022-04-12, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Lol en film kostar i runda slängar 165 spänn, det kostar typ 30 spänn att gå på bio i USA. Popcorn och andra grejer kostar som fan så jag förstår folk som köper en chipspåse inne på Ica innan man drar dit.
Avrunkat jävla högra priser så sug kuk Filmstaden!

Då kan man kritisera priset för en film istället och varför är det sån skillnad? Men att påstå att de ska subventionera bort godis för att de går o köpa med sig från något annnat ställe tycker jag är fel. Min restaurang säljer cola för 35 kr och itne 15 som du kan få på ICA - aldrig varit med om att en matätande gäst tar med sig egna dryck
Citera
2022-04-12, 00:36
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Nej, men tar du med dig eget sprit till pubben då? det är samma sak för det är inte bara mat och dryck som en restaurang erbjuder utan ett vardagsrum, en mötesplats, ett sätt att umgås sen att de serverar mat är bara en bonus i vissa fall. Jag kan sätta mig på restaurang och dricka viner utan att köpa mat, skulle aldrig falla mig in i att ta med mig något som de säljer och äta oavsett vad jag gör.

Detta är min ståndpunkt sen skiter jag i vad alla luffare pysslar med men om man har med en tjej på dejt och går in på hemköp och köper godis istället för på biografen signalerar det en sak: 1) du är en tråkig människa.
Nej, det signalerar faktiskt mest att du är korkad
Citera
2022-04-12, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Nej, det signalerar faktiskt mest att du är korkad
okej, lycka till i livet
Citera
2022-04-12, 00:42
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
okej, lycka till i livet
Det är lugnt, jag kan starta en affär med skyhöga priser. Du är välkommen.
Citera
2022-04-12, 00:53
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Orkar inte läsa igenom allt tjafs i tråden men har någon koll på hur dom tänker kontrollera detta öht?
De tänker inte kontrollera alls på det sättet.

De har, vad jag vet, gjort tre undersökningar kring vad som får folk att välja och inte välja bio framför film hemma.

Ohotad etta i alla tre undersökningarna är folk som stör. Störningarna är av fyra olika arter; mobiltelefoner, prat och stoj, medhavd mat och allmän oordning/brist på hyfs.

”Folk använder biosalongen som sitt eget vardagsrum”, ”Det är som hejarklacken på fotboll”, etc…

Inför nästa större satsning på att få folk att börja gå på bio igen vill man ha fått bukt med dessa fyra delar och man justerar och tydliggör sina regler inför denna/dessa reklamkampanjer.

Den PR-byrå man använder har tillsammans med två reklambyråer tagit fram medieplanen och först ut är den här ”nyheten”. Den är först eftersom den beräknades få störst genomslag.

Inom en vecka eller så kommer man att ”justera” nyheten och då berätta ungefär ”Självklart får en mamma fortfarande ta med sitt barns godispåse från kiosken bredvid utan att bli utslängd, men man får inte ta med sin McDonalds-meny in i salongen” eller liknande.

Efter påsk kommer nästa steg i kampanjen och den handlar, vad jag har förstått, om ”lugn och ro” i salongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in