2022-04-11, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Office of the UN High Commissioner for Human Rights (OHCHR) har hittills registrerat 4335 civila förluster, 1842 döda och 2493 skadade
https://www.ohchr.org/en/news/2022/04/ukraine-civilian-casualty-update-11-april-2022

Senaste uppdateringen från Ryska försvarsministeriet
OBS detta är från Ryska försvarsministeriet inget är mina egna påståenden
https://t.me/s/Ministerstvo_oborony
https://function.mil.ru/news_page/country/more.htm?id=12416980@egNews
191 ledningscentraler
441 drönare
243 Luftvärnssystem, S-300, Buk M-1, Osa
122 radarstationer
229 flygplan och helikoptrar (Känd uppdelning 130 flygplan, 99 helikoptrar)
2132 pansarvagnar och bepansrade stridsfordon
241 MLRS raketartillerifordon
913 fältartilleri och granatkastare
2028 enheter av speciella militära fordon

Senaste uppdateringen från Ukrainas försvarsministerium
https://www.facebook.com/MinistryofDefence.UA
https://www.facebook.com/MinistryofDefence.UA/posts/293891699589956
OBS detta är från Ukrainas försvarsministerium inget är mina egna påståenden.
De totala stridsförlusterna för fienden var ungefär:
19500 Personal / Personer
725 Pansarvagnar
1923 Bepansrade stridsfordon / APV
347 Artillerisystem
111 MLRS raketartillerifordon
55 Luftvärns system
154 Flygplan
137 Helikoptrar
1387 Motorfordon / fordon
7 Fartyg / båtar / kutter
76 Bränsletankar
119 UAV operativ-taktisk nivå
25 Specialutrustning
4 OTRK / TRK / mobil SRBM-avfyrning

Påstådd intern rapportering om Ukrainas förluster, ta det som den propaganda obekräftade uppgifter är.
[https://i.ibb.co/nggFp6j/11-04-EN-02-02.jpg
Viktigt förtydligande: alla dessa uppgifter är prognoser. Med det menas att ukrainska sidan i sina egna interna rapporter och sammanfattning har inte det exakta antalet förluster för varje kategori.

Det finns ingen kommunikation med vissa enheter, och de är listade som saknade, viss utrustning kan återställas efter attacken. Därför är tendensen att det i interna rapporter alltid underskattas det faktiska antalet förluster
Tidigare rapporteringar
2022-04-11 förmiddag
2022-04-10
2022-04-09 eftermiddag
2022-04-09 förmiddag
2022-04-08 eftermiddag
2022-04-08 förmiddag
2022-04-07 eftermiddag

Tycker synd om de som bara lyder order samtidigt måst det här vara så fruktansvärd förnedrande av Putin och resten av generalerna att ha så stora materiella förluster samt att deras senaste T90-stridsvag, MIG-plan och luft/missilförsvar ska vara oslagbara på papper men visar sig nu vara princip värdelösa
Citera
2022-04-11, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Fyfan vilket hemskt lidande. Ihjälskjutna familjemedlemmar och barn som får HLR.

Det måste klia så in i helvete i Nato och USAs fingrar nu att bara gå in i Ukraina och slita huvudet av de där jävla kackerlackorna till människor som orsakar det här lidandet för det ukrainska folket.

Jag blir inte ens ledsen. Jag blir bara jävligt arg. Ryssarna anstränger sig verkligen för att provocera fram en reaktion från omvärlden. Jag är rädd att den reaktionen kommer om det här fortsätter, men hur länge till ska det här få pågå? Vi har väl aldrig varit närmre ett krig mellan Nato/USA och Ryssland och även om det vore ett otänkbart scenario som kan sluta i kärnvapenkrig så kan vi mycket väl hamna i ett läge där omvärden får nog och skiter i konsekvenserna pga det som bevittnas.

Undrar varför de inte gör det.

För att det är fake news och för att de inte kan. Det är mina gissningar. Vad tror du?
Citera
2022-04-11, 23:56
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Hur dum får man bli allmänt antagligen som du. 2008 startade idiotin och pågår än idag med en nyttig idiot som dig.
2008. Det var Putin som startade konflikten då också. Du och ett par andra har egna idiotiska teorier som är helt verklighetsfrämmande. Om jag låtsas att du är intelligent och sakkunnig: Varför tror du att du har rätt när inga medier i världen har samma åsikt som du?
Citera
2022-04-11, 23:57
Medlem
Intressanta rykten om kem-attack mot vad som återstår av Azov i Mariupol.

Kan vara sant. Kan också vara ett sätt att dölja att de förlorat staden - den nya storyn blir att Ryssland ägnat sig åt kemisk krigsföring. Det trumfar berättelsen att Ryssland segrat i Mariupol.
Citera
2022-04-11, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
2008. Det var Putin som startade konflikten då också. Du och ett par andra har egna idiotiska teorier som är helt verklighetsfrämmande. Om jag låtsas att du är intelligent och sakkunnig: Varför tror du att du har rätt när inga medier i världen har samma åsikt som du?
Precis. Hur kan man ha rätt om CNN, SVT och Aftonbladet tillsammans med politiker inte tycker som du?

Superjättebra argument.
Citera
2022-04-11, 23:58
Medlem
YoloSwag420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Fyfan vilket hemskt lidande. Ihjälskjutna familjemedlemmar och barn som får HLR.

Det måste klia så in i helvete i Nato och USAs fingrar nu att bara gå in i Ukraina och slita huvudet av de där jävla kackerlackorna till människor som orsakar det här lidandet för det ukrainska folket.

Jag blir inte ens ledsen. Jag blir bara jävligt arg. Ryssarna anstränger sig verkligen för att provocera fram en reaktion från omvärlden. Jag är rädd att den reaktionen kommer om det här fortsätter, men hur länge till ska det här få pågå? Vi har väl aldrig varit närmre ett krig mellan Nato/USA och Ryssland och även om det vore ett otänkbart scenario som kan sluta i kärnvapenkrig så kan vi mycket väl hamna i ett läge där omvärden får nog och skiter i konsekvenserna pga det som bevittnas.
Ryssar är värre än kackerlackor. De är en parasitart som måste utrotas från jordens yta.
Citera
2022-04-12, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Intressanta rykten om kem-attack mot vad som återstår av Azov i Mariupol.

Kan vara sant. Kan också vara ett sätt att dölja att de förlorat staden - den nya storyn blir att Ryssland ägnat sig åt kemisk krigsföring. Det trumfar berättelsen att Ryssland segrat i Mariupol.

Snubben har ju typ blåst av det. Verkar alltså röra sig om någon annan typ av brännbart ämne som säkert avgett något som liknar en kemisk attack.
Citera
2022-04-12, 00:01
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Precis. Hur kan man ha rätt om CNN, SVT och Aftonbladet tillsammans med politiker inte tycker som du?

Superjättebra argument.
Jag sa i världen. Du får gärna komma med en källa som du tycker är pålitlig och som påstår att USA, NATO och EU ligger bakom kriget.
Citera
2022-04-12, 00:01
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Vet faktiskt inte. Men nu när man tänker på det så är det konstigt att de tvångsrekryterar i Donbas för det är väl ändå samma "militära specialoperation" som i Ryssland haha. Tror inte det finns så många frivilliga kvar att sätta in snart faktiskt.

Logiskt så behöver de dem för att hålla redan tagen mark. Friställa alla operativa förband.
Citera
2022-04-12, 00:05
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Att du nämnde medier som en källa gör att du är en idiot på tankeplanet rätt av
Jaså! Det är såna som dig vi ska lyssna på. Du är bästa källan. Eller har du några källor?
Citera
2022-04-12, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YoloSwag420
Ryssar är värre än kackerlackor. De är en parasitart som måste utrotas från jordens yta.

Inte bra.
En sak att Ukraina måste försvaras mot invasionsarmén som vill döda dem men ingen ska utrotas.
Citera
2022-04-12, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Logiskt så behöver de dem för att hålla redan tagen mark. Friställa alla operativa förband.
Utrustade som tsarens soldater i första världskriget? Det är inte lätt att hålla några som helst ställningar med ett Mausergevär i ett modernt krig, speciellt inte för tvångsvärvade trupper utan utbildning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in