2022-04-11, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Man borde coina termen "Nordic cheesy" för programmets bildspråk.

Så bra! Nordic cheesy, oerhört kompatibelt med public service-reality tv. De har verklugen en speciell estetik.
Citera
2022-04-11, 22:07
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Bildproducenten är väldigt duktig. Precis lagom mix av slomo-eftertanke framför spegeln och fina sommarbilder från huvudstaden. Man borde coina termen "Nordic cheesy" för programmets bildspråk

Jo, jag blev sugen på att se var de bor. Inbiten stockholmare som jag är.
Citera
2022-04-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag tycker jag har en sån här hemma.

Ställer jag mig ytterst tveksam till.
Citera
2022-04-11, 22:27
Medlem
dialektikers avatar
Jag lyckades texta nu och se detta om toxisk maskulinitet.
Den mörka tjejen pratade ju också om det.
He, he, då får hon skylla sig själv att hon paras ihop med rödskägget.
Jag tror inte hon kommer finna honom attraktiv någonstans, men hon kommer få bita ihop för att inte tappa skenet.

Självklart går expertpanelen igång på sådana önskemål, så de kan få para ihop par som följer pk-normen.
Senast redigerad av dialektiker 2022-04-11 kl. 22:32.
Citera
2022-04-11, 22:56
Avslutad
Citat:
Egentligen är det tvärtom. Finns inget värre än män som stryker feminismen medhårs. De är lama och ointressanta.
De är ofta förvirrade i hur de ska vara för att tillfredsställa kvinnor.

Sen när började kvinnor känna attraktionskraft till tofflar?
Finns ju inget osexigare.

Så är det. Det är en toxisk maskulinitet man får som resultat när man försöker femininisera den.
Citera
2022-04-11, 23:04
Medlem
Citat:
Ah, nu rullar det. Många första intryck:

- Raw-Freddan är tillbaka! Boo-yah! Undrar om han kommer att quizza Märtha om hennes sexfantasier? Och kanske bli satt på plats? Satu har däremot ersatts av en Emma Frans-kopia. Vi får väl se vad det har för effekter. Bondskurk-Kalle håller stilen.

- 90talisterna i kör: "toxisk manlighet, hemska män, blä blä fiskmås". Kvinna i programmet, samtidigt: "nä, jag tänker skita i det här, trots att jag knuffat undan en massa andra giftaslystna kvinnor, och låta en stackars man stå och grina, baffö att KÄNSLOR och jag kan väl föffan inte väntas tänka igenom saker innan jag agerar??!". Nåja, Ed Harris fick iaf en reklamspot i SVT.

- Min gaydar var korrekt! Liksom att Märta och Ed Sheerans brorsa matchade. Svårbedömt par! Kan mycket väl funka om de connectar intellektuellt, men visst har skäggis en del att slåss mot. Sen tycker jag tyvärr att "resa och ha kul" låter som en 30plus-klyscha (varför jobbar de isf på trista kontorsjobb?)

- Bögarna kan gå hur som helst, men det är iaf positivt att de bägge verkar ha sugit en och annan kuk tidigare. Förra försöket blev ju rätt dåligt pga att den vettskrämde Sam hade minst en fot kvar i klädskåpet.

Bildproducenten är väldigt duktig. Precis lagom mix av slomo-eftertanke framför spegeln och fina sommarbilder från huvudstaden. Man borde coina termen "Nordic cheesy" för programmets bildspråk.

Haha, bildproducenten, du tror det är live-sändning som "Den stora Älgvandringen" eller?

Det hade man ju faktiskt nästan hoppats på...

Men du tänker väl på den nordiskt ostiga klipparen som lyckats kleta till det hela till en väldoftande fondue.

Kollade inte så noga på första avsnittet, men förra säsongen var det musik hela j-la tiden, inte en tyst minut, är det samma denna?
Senast redigerad av B.R.Donut 2022-04-11 kl. 23:29.
Citera
2022-04-11, 23:11
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Jag lyckades texta nu och se detta om toxisk maskulinitet.
Den mörka tjejen pratade ju också om det.
He, he, då får hon skylla sig själv att hon paras ihop med rödskägget.
Jag tror inte hon kommer finna honom attraktiv någonstans, men hon kommer få bita ihop för att inte tappa skenet.

Självklart går expertpanelen igång på sådana önskemål, så de kan få para ihop par som följer pk-normen.

Rödskägget var verkligen oattraktiv. Hittills verkar de riktigt omaka. Bögarna tror jag inte heller på. Däremot det tredje paret, kan nog funka.
Citera
2022-04-11, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Rödskägget var verkligen oattraktiv. Hittills verkar de riktigt omaka. Bögarna tror jag inte heller på. Däremot det tredje paret, kan nog funka.

Det tar visst 7 sekunder (enligt vetenskapen) för att avgöra om man är intresserad av någon när man träffas IRL...

Man kunde mao ha kortat ner den här programserien rejält.
Citera
2022-04-12, 00:50
Medlem
mendokses avatar
Spolade bara igenom första avsnittet för det är ganska tråkigt innan bröllopet.

Märtha såg faktiskt ganska bra ut. Men hon har ett ganska maskulint ansikte(fyrkantigt) vilket om det speglar hennes personlighet kanske kommer göra Axel osäker vilket i sin tur kommer göra att Märtha tappar attraktionen snabbt eller att den aldrig infinner sig. Är han tillräckligt manlig för henne?

Har sett två säsonger(dock inte alla avsnitt) och är lite inne på att i princip alla matchningar har "misslyckats". De enda som fortsatte vara tillsammans var de "enkla" paren som inte var så kräsna och mer eller mindre nöjde sig med typ vem som helst som var okej och ville samma sak i livet. De ville bara ha någon. Inget fel med det, kärlek kan byggas upp med tiden.

Tror de tänker lite fel när de försöker matcha folk för att bilda typ "jämställda" par där de är väldigt lika. En mer idiotsäker metod tror jag hade varit att matcha män som är mer dominanta och bättre än kvinnorna med kvinnor som är tillräckligt snygga för männen. Då sköter resten sig självt. Det hade dock knappt blivit ett program. Det är ju den dysfunktionella dynamiken i paren som står för underhållningen.
Senast redigerad av mendokse 2022-04-12 kl. 01:01.
Citera
2022-04-12, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macchiato
Helt enig med det. Louise ser ut lite som en ung Helene Sjöholm eller som den norska popsångerskan Alexandra Rotan i gruppen Keiino. Väldigt söt tjej med askblont hår och bruna ögon.
Stör mig på den präktige Jonas med sin kalufs och tandgarnityr. Det känns som båda dessa ingår i en bekantskap där alla andra redan är gifta, har barn och pushar dem att gå samma väg vilket gör att de känner sig på efterkälken.

Om mina fördomar om två unga personer i gayvärlden så är det mycket yta och lite fokus på trohet så den fjunige lantfjollan kommer snart stå där blåst på konfekten och undra vad som hände.

Men stackars lille ponken Axel som är så fascinerad över att nyss ha blivit man och fått hår i ansiktet. Han framstår som jättesnäll verkligen, men han är ju inte torr bakom öronen och icke-maskulin på ett sätt som får kvinnor att rysa...av fel anledning. Väldigt taskig matchning av experterna att matcha honom med en kvinna som är så många nivåer vackrare och mer grundad. Man ser i ögonen på psykologen när han försöker motivera matchningen med saker som livsmål, hur de ser på framtiden men undviker helt att nämna att det är en fysikalisk omöjlighet att attraktion kan uppstå. Så mycket sprit finns inte.

Avhopparparet kan jag inte säga så mycket om. P-T:n med Thore Skogmanglugg och en egensinnig hästkvinna. Tja, de hade inte sämre förutsättningar än förra paret i alla fall, men det är svårt att lära gamla hundar sitta och om båda redan bor bra på var sitt håll så varför lägga ner energi på det - så fort det blir problem så tar de en paus och lägger sedan strax ner.

Jag måste beklaga mig hur folk TALAR i det här landet. Det vimlar ju av propositionsfel bland deltagarna och experterna:

"Vad är du nervös över" - Det låter mer rätt att säga att man är nervös FÖR något i likhet med andra känslor: Vad är du rädd för? Vad känner du för mig?

"När det kommer till...." Detta uttryck måste DÖ. Det är dumsvengelska. Det heter "När det handlar om, när det gäller, när det rör sig om, när man talar om osv osv, men inte kommer till.
Det heter preposition
Citera
2022-04-12, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyfiken2018
Det heter preposition

King
Citera
2022-04-12, 09:54
Medlem
Jag tror också att På spåret- paret är det nya tacoparet, dvs det par som är matchade. Medan de övriga är mismatchade för att skapa drama. Fattar inte att de ens har sökanden till detta misslyckade projekt.

Ska bli spännande att se vad de hittar på med hundpsykologen som drog sig ur och PT-killen. Kommer hon att ändra sig igen tro och gå med på att dejta honom?

Förra årets tacopar väntar sin första bäbis vilken dag som helst nu! https://www.instagram.com/regnbagsreggad/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in