2022-04-11, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Trodde först den mörkhåriga killen och blonda killen var ett bögpar. Men de verkar vara bra. Skulle gärna sett bögar i programmet.

Du lär ej bli besviken.
Citera
2022-04-11, 21:27
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Drog igenom skiten snabbt på play - alla deltagare är olika grader av feminina. Fy fan vad ointressant.

Maskulina män = toxiska. SVT folkbildar oss om detta.

Egentligen är det tvärtom. Finns inget värre än män som stryker feminismen medhårs. De är lama och ointressanta.
De är ofta förvirrade i hur de ska vara för att tillfredsställa kvinnor.

Sen när började kvinnor känna attraktionskraft till tofflar?
Finns ju inget osexigare.
Citera
2022-04-11, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettekaka
Louise och Jonas är 100% det nya tacoparet. Dock påminner Jonas lite om Lars från förra säsongen, lite too good to be true. Är osäker på om de kommer hålla.

Märtha och Axel är dömda att misslyckas. Märtha verkar vara på en helt annan nivå i livet, tusen gånger smartare och en miljon gånger snyggare.

Jonas verkar vara härlig och gav mig ett genuint intryck, får tyvärr en känsla av att Mingel-Martin ser detta mer som en galen grej. Jonas kommer bli besviken, det kommer bli heartbreak.

Hans och Bodil - MEN HERREGUD KAN NÅN BA SE TILL ATT DE FÅR EN DEJT ELLER? Utan kameror och äktenskap, de skulle ha kunnat ha det fint. Känns som att svt tog med rätt mycket om dem i avsnitt ett, för mycket för att sen skita i dem. Gissar att de kommer dyka upp senare och säga att de tog en kaffe och har kilat stadigt i Bodils stuga sen dess.

Tror som du, varför skulle de annars lagt tid på Hans och Bodil?
Citera
2022-04-11, 21:33
Medlem
Macchiatos avatar
Citat:
Louise och Jonas är 100% det nya tacoparet.

Helt enig med det. Louise ser ut lite som en ung Helene Sjöholm eller som den norska popsångerskan Alexandra Rotan i gruppen Keiino. Väldigt söt tjej med askblont hår och bruna ögon.
Stör mig på den präktige Jonas med sin kalufs och tandgarnityr. Det känns som båda dessa ingår i en bekantskap där alla andra redan är gifta, har barn och pushar dem att gå samma väg vilket gör att de känner sig på efterkälken.

Om mina fördomar om två unga personer i gayvärlden så är det mycket yta och lite fokus på trohet så den fjunige lantfjollan kommer snart stå där blåst på konfekten och undra vad som hände.

Men stackars lille ponken Axel som är så fascinerad över att nyss ha blivit man och fått hår i ansiktet. Han framstår som jättesnäll verkligen, men han är ju inte torr bakom öronen och icke-maskulin på ett sätt som får kvinnor att rysa...av fel anledning. Väldigt taskig matchning av experterna att matcha honom med en kvinna som är så många nivåer vackrare och mer grundad. Man ser i ögonen på psykologen när han försöker motivera matchningen med saker som livsmål, hur de ser på framtiden men undviker helt att nämna att det är en fysikalisk omöjlighet att attraktion kan uppstå. Så mycket sprit finns inte.

Avhopparparet kan jag inte säga så mycket om. P-T:n med Thore Skogmanglugg och en egensinnig hästkvinna. Tja, de hade inte sämre förutsättningar än förra paret i alla fall, men det är svårt att lära gamla hundar sitta och om båda redan bor bra på var sitt håll så varför lägga ner energi på det - så fort det blir problem så tar de en paus och lägger sedan strax ner.

Jag måste beklaga mig hur folk TALAR i det här landet. Det vimlar ju av propositionsfel bland deltagarna och experterna:

"Vad är du nervös över" - Det låter mer rätt att säga att man är nervös FÖR något i likhet med andra känslor: Vad är du rädd för? Vad känner du för mig?

"När det kommer till...." Detta uttryck måste DÖ. Det är dumsvengelska. Det heter "När det handlar om, när det gäller, när det rör sig om, när man talar om osv osv, men inte kommer till.
Citera
2022-04-11, 21:36
Medlem
Ah, nu rullar det. Många första intryck:

- Raw-Freddan är tillbaka! Boo-yah! Undrar om han kommer att quizza Märtha om hennes sexfantasier? Och kanske bli satt på plats? Satu har däremot ersatts av en Emma Frans-kopia. Vi får väl se vad det har för effekter. Bondskurk-Kalle håller stilen.

- 90talisterna i kör: "toxisk manlighet, hemska män, blä blä fiskmås". Kvinna i programmet, samtidigt: "nä, jag tänker skita i det här, trots att jag knuffat undan en massa andra giftaslystna kvinnor, och låta en stackars man stå och grina, baffö att KÄNSLOR och jag kan väl föffan inte väntas tänka igenom saker innan jag agerar??!". Nåja, Ed Harris fick iaf en reklamspot i SVT.

- Min gaydar var korrekt! Liksom att Märta och Ed Sheerans brorsa matchade. Svårbedömt par! Kan mycket väl funka om de connectar intellektuellt, men visst har skäggis en del att slåss mot. Sen tycker jag tyvärr att "resa och ha kul" låter som en 30plus-klyscha (varför jobbar de isf på trista kontorsjobb?)

- Bögarna kan gå hur som helst, men det är iaf positivt att de bägge verkar ha sugit en och annan kuk tidigare. Förra försöket blev ju rätt dåligt pga att den vettskrämde Sam hade minst en fot kvar i klädskåpet.

Bildproducenten är väldigt duktig. Precis lagom mix av slomo-eftertanke framför spegeln och fina sommarbilder från huvudstaden. Man borde coina termen "Nordic cheesy" för programmets bildspråk.
Citera
2022-04-11, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Egentligen är det tvärtom. Finns inget värre än män som stryker feminismen medhårs. De är lama och ointressanta.
De är ofta förvirrade i hur de ska vara för att tillfredsställa kvinnor.

Sen när började kvinnor känna attraktionskraft till tofflar?
Finns ju inget osexigare.

Kvinnor ska aldrig vara ledare, blir fel då.
Citera
2022-04-11, 21:39
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Den mörkhåriga tjejen verkar vara ett riktigt kap. Skitsnygg och inte nödvändigtvis intresserad av att förstöra tillvaron genom att skaffa några äckliga ungar

Du menar hon som ska behöva dras med rödskägget?

Han är ju outsägligt oattraktiv också.

Hon kommer ju inte kunna kasta in handduken för det, men jag tror hon kommer plåga sig igenom det.
De vill väl inte vara oartiga.

Jag missade det där med toxisk maskulinitet som han sa (lite seg nu och det gick inte få textat på play. Har lite hörselnedsättning.),
men detta sa han endast för att ställa sig in hos det kvinnliga könet, då han saknar så mycket attraktionskraft i övrigt. Det finns såna män.
Senast redigerad av dialektiker 2022-04-11 kl. 21:54.
Citera
2022-04-11, 21:42
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Kvinnor ska aldrig vara ledare, blir fel då.

Nja, jag har verkligen inte till övers för alla kvinnohatande incels på flashback heller.

Män som inte har en massa prestationsångest och ska spela macho,
men ändå vågar tänka själva och biter ifrån lite då det gäller metoo-drev är sexigast imo.
Citera
2022-04-11, 21:44
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Trodde först den mörkhåriga killen och blonda killen var ett bögpar. Men de verkar vara bra. Skulle gärna sett bögar i programmet.

What? De är ett bögpar.
Citera
2022-04-11, 21:51
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Louise och Jonas är 100% det nya tacoparet. Dock påminner Jonas lite om Lars från förra säsongen, lite too good to be true. Är osäker på om de kommer hålla.

Jag tycker det är superbanalt att de spinner på att tacoparet var så lyckat och gör därför en liknande grej med ett "På spåret"-par.
De kan fatta tycke, men då är det ren flax, på grund av andra omständigheter.

Tror väl mest på dem av andra omständigheter.
Men man kan ju först avgöra hur de är och om de passar ihop, först då de träffat varandra.

Han var nästan lite lik taco-pars-killen.
Eller var det någon annan (nån kändis) han var lik?
Citera
2022-04-11, 21:58
Medlem
Citat:
Nja, jag har verkligen inte till övers för alla kvinnohatande incels på flashback heller.

Män som inte har en massa prestationsångest och ska spela macho,
men ändå vågar tänka själva och biter ifrån lite då det gäller metoo-drev är sexigast imo.

Du söker män som inte finns.

Citat:
What? De är ett bögpar.

Ok, trevligt.
Citera
2022-04-11, 22:01
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Du söker män som inte finns.