Citat:
Ursprungligen postat av
Fettekaka
Louise och Jonas är 100% det nya tacoparet.
Helt enig med det. Louise ser ut lite som en ung Helene Sjöholm eller som den norska popsångerskan Alexandra Rotan i gruppen Keiino. Väldigt söt tjej med askblont hår och bruna ögon.
Stör mig på den präktige Jonas med sin kalufs och tandgarnityr. Det känns som båda dessa ingår i en bekantskap där alla andra redan är gifta, har barn och pushar dem att gå samma väg vilket gör att de känner sig på efterkälken.
Om mina fördomar om två unga personer i gayvärlden så är det mycket yta och lite fokus på trohet så den fjunige lantfjollan kommer snart stå där blåst på konfekten och undra vad som hände.
Men stackars lille ponken Axel som är så fascinerad över att nyss ha blivit man och fått hår i ansiktet. Han framstår som jättesnäll verkligen, men han är ju inte torr bakom öronen och icke-maskulin på ett sätt som får kvinnor att rysa...av fel anledning. Väldigt taskig matchning av experterna att matcha honom med en kvinna som är så många nivåer vackrare och mer grundad. Man ser i ögonen på psykologen när han försöker motivera matchningen med saker som livsmål, hur de ser på framtiden men undviker helt att nämna att det är en fysikalisk omöjlighet att attraktion kan uppstå. Så mycket sprit finns inte.
Avhopparparet kan jag inte säga så mycket om. P-T:n med Thore Skogmanglugg och en egensinnig hästkvinna. Tja, de hade inte sämre förutsättningar än förra paret i alla fall, men det är svårt att lära gamla hundar sitta och om båda redan bor bra på var sitt håll så varför lägga ner energi på det - så fort det blir problem så tar de en paus och lägger sedan strax ner.
Jag måste beklaga mig hur folk TALAR i det här landet. Det vimlar ju av propositionsfel bland deltagarna och experterna:
"Vad är du nervös över" - Det låter mer rätt att säga att man är nervös FÖR något i likhet med andra känslor: Vad är du rädd för? Vad känner du för mig?
"När det kommer till...." Detta uttryck måste DÖ. Det är dumsvengelska. Det heter "När det handlar om, när det gäller, när det rör sig om, när man talar om osv osv, men inte kommer till.