2022-04-11, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Kan vi bara stanna upp en sekund och fråga oss vad fan det här jävla kriget ska vara bra för?
Det behövdes för att stärka barnamördare V.Puttins ställning på tronen (och båda händerna i statskassan). Gissningsvis har invasionen inte gått helt enligt plan även om folk i tråden påstår att Puttler både är stilig och en spåkärring.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Nu tvångsrekryterar de killar till separatistarmén. Det bor flera miljoner där så de kan få ihop många soldater till ryssarna men motivationen kommer ju att vara extremt låg. https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1513572092859588613
Citera
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Folkmordet är ju redan igång.

Från dag ett har vi sett ryssarna skjuta artilleri, robotar och missiler samt släppt bomber på civila och deras bostäder. Markförband har skjutit ihjäl folk på cykel, gående, i bil osv. Lägg därtill plundring, våldtäkter och mord.

Ett urskiljningslöst dödande.

Otroligt att världen inte tar fighten och skyddar ukrainarna och människovärdet.
Japp. Omvärlden visar med all tydlighet att så fort en diktator hotar med kärnvapen så är det bara att backa undan och låta diktatorn göra som han vill, begå folkmord och våldta ett helt land.

Gissa om fler terrorstater kommer inspireras av detta?
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Detta är tragiskt USA-NATO-EU vill bara ha Rysslands enorma rikedomar till sista ukrainare med barn och allt. Alla goda i väst vill så klart som USA vill

Och taktiken är att Ryssland invaderar Ukraina? Ooook
Citera
2022-04-11, 23:07
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Vad ska dom ha Mariupol till sen? Smular sönder staden och tar över en söndersmulad stad?
Det är ju bara att kolla på vår stad Viborg och Köningsberg och för att inte tala om Novogorod/Holmgård inget av det som Ryssland tar över bygger de upp igen.
Citera
2022-04-11, 23:09
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
CNN tog just upp kemattacken i Mariupol. Det ser ut som att uppgifterna från Azov är helt sanna.

Det står utom all rimlig tvivel att Putin är en tvättäkta fullblodspsykopat. Han är typen som skulle le för sig själv medan han dränkte en hel familj bara för att han kände sig uttråkad. Folk måste sluta underskatta vad som är på väg att hända i Ukraina. Om världen inte ingriper snart så kommer vi få bevittna ett folkmord som inte skådats sedan andra världskriget.

Varför har bara CNN tagit upp det?

Luktar false flag.
Citera
2022-04-11, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pheddophil
Vapensystem om jag fattade rätt.
Jag har funderar en del kring möjliga vapensystem och landa i skulle möjligtvis vara kustrobotsystemet MOBA som fasades ut 2003 i Danmark.
Men ser problem med att det troligtvis skulle bekämpas lika snabbt som de S300 som Slovakien skickade.
Citera
2022-04-11, 23:12
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
All makt till Kremlin, vår befriare! Fräls oss från mänskliga rättigheter och skydda oss från den nazistiska demokratin.

Med tanke på hur väl denna special operation planerats och genomförts, vem ska kunna stoppa oss?
Citera
Medlem
Cyprezs avatar
Citat:
CNN tog just upp kemattacken i Mariupol. Det ser ut som att uppgifterna från Azov är helt sanna.

Det står utom all rimlig tvivel att Putin är en tvättäkta fullblodspsykopat. Han är typen som skulle le för sig själv medan han dränkte en hel familj bara för att han kände sig uttråkad. Folk måste sluta underskatta vad som är på väg att hända i Ukraina. Om världen inte ingriper snart så kommer vi få bevittna ett folkmord som inte skådats sedan andra världskriget.

Om det stämmer ja, vilket inte skulle förvåna mig. 😡Dåren Puttler är väl desperat och tar till alla medel för att kunna utropa seger i maj månad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
På min tid var det tårgas, det sved i nacken trots skyddskläder och flera spydde som kalvar eftersom deras masker inte slöt tätt.

Ja det var tårgas också vid något tillfälle. Men också rök-gas och det var då min mask läckte och visst tappade jag många hjärnceller skall jag lova.

Jag hoppas att ryssarna inte tillgriper gasanfall men inget förvånar mig längre.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Vad för spännande hemligheter skulle finnas på ett ukrainska stålverk?
Förbundsarken? Hitlers glömda guldskatt, den?egentliga amerikanska konstitutionen? Jesus liksvepning? Originalet av zion vises protokoll?

Nä visst, det är nog bara några slitna ugnsskötare man offrar flera helikoptrar och specialagenter för att rädda.
Citera
2022-04-11, 23:13
Medlem
GodModes avatar
Ukrainska soldater misstar en pansarvagn för sin egen.

En video på några ukrainska soldater som står vid en vägkant och hejar på en som de tror beslagtagen ryskt pansarvagn, dock visar det sig att den inte är beslagtagen utan öppnar istället eld.

Vanligt förekommande att man missar såhär grovt?

Måste varna att videon är våldsam.
https://theync.com/group-of-ukrainian-soldiers-oblitered-by-russian-tank-with-aftermath.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in