2022-04-11, 21:34
Medlem
XtraXs avatar
Innefattar detta även öl? Brukar ta med mig 2-3 stycken.
Citera
2022-04-11, 21:34
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Det är jävligt enkelt och jag har aldrig begripit vilka fattiga riddare det är som tar med sig godis till en biograf. Tar ni med er mat till en restaurang också?

Haha exakt min tanke. Riktigt snikna jävlar som säkert tar med sig pluntan till puben.
Citera
2022-04-11, 21:36
Medlem
Ha ha ha! Noterar att ni söderut bara vill äta godis under filmen. Jag skulle älska en liten smörgåsklämma (JAAAA den KAN innehålla surströmming, men så vitt jag vet har inte EU förbjudit det ännu?). Älskar att även äta en eller två på stranden i Sthlm. Aldrig haft det så bra, som när jag tar fram en liten klämma och en lättöl i solen i Stockholm - och så mycket space det ger!!
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeO8484
Så var går gränsen då? Du beskriver en fika i parken eller vad man tar med sig till stranden.

Ta med Mcdonalds in? Ta med valfri rött so. kräver tallrik och bestick? Tre-rätters? Alkohol istället för kaffe?

Du måste ju se att logiken haltar..

Logiken haltar inte det minsta. Gränsen går där gränsen går för den mängd och den omfattning som gäller för det man köper på plats och bedömningsgrunden är att inte störa andra. Det varma baconchipset som köps på plats avger en viss lukt. Jag kan personligen känna mig störd när någon i närheten tvingar mig att passivt lukta på den odören. En macka med ost luktar ingenting. Där tycker jag att man bör överväga att förbjuda de varma chips de själva säljer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Är man en familj på fyra personer som ex. vill se filmen spiderman och alla vill ha en liten läsk och en liten popcorn blir det 932 kronor för ett biobesök. Vettigt....
Ska man se på en film och samtidigt köpa in filmstadens svindyra godis,svindyra drycker och svindyr mat och om man är en familj på 4 personer mamma,pappa och 2 barn då får man räkna med att hosta upp sammanlagt minst 1000 spänn. För även priset för att se på film på bio har ökat i raketfart .Då är det inte undra på att många barnfamiljer med låg inkomst och skolungdomar med låg studiestöd inte har råd att gå på bio .Det är så jävla noga uträknat att Filmstaden ska suga av besökare så mycket pengar som möjligt ,speciellt om dessa inavlade muppar som styr Filmstaden kommer med en sådan knasig ide om att förbjuda folk att ta med sig eget gott,egna drycker och egen mat
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-04-11 kl. 21:43.
Citera
2022-04-11, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det du skriver i början har inte med denna diskussion att göra så det kan vi stryka. När det gäller »juridiken« så har de med säkerhet inte alls tänkt i dessa banor. De vill att folk ska köpa svindyrt tilltugg hos dem, kort och gott. När det nu blir motreaktioner kryper de mer eller mindre till korset och pudlar med att de »inte tänker visitera«.

När det gäller »juridiken« så finns det ju otaliga avtal som inte visat sig hålla när de väl prövades rättsligt. Att det skrivits en sak i ett avtal innebär ju inte att det håller juridiskt vid en tvist. Detta trots att den som upprättade avtalet trodde sig ha koll på »juridiken«.
"Me... Men... Men det finns faktiskt helt andra avtal som inte hållit!!1"

Vad i detta avtal är det som inte håller juridiskt?
Inget? Du vet inte? Fler gissningar?
Citera
2022-04-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Ska man se på en film och samtidigt köpa in filmstadens svindyra godis,svindyra drycker och svindyr mat och om man är en familj på 4 personer mamma,pappa och 2 barn då får man räkna med att hosta upp sammanlagt minst 1000 spänn. För även priset för att se på film på bio har ökat i raketfart .

Se film hemma, gör en god fruktsallad med glass med barnen. Ett glas vin och chips till de vuxna.
Slipp alla spännblattar i 17-årsåldern som fattar noll av filmen.

Vad finns det att sakna? Sitta bland massa amöbor? Nej nej.
Citera
2022-04-11, 21:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
"Me... Men... Men det finns faktiskt helt andra avtal som inte hållit!!1"

Vad i detta avtal är det som inte håller juridiskt?
Inget? Du vet inte? Fler gissningar?

Du låter som feministerna med utgångspunkten att falsifiering inte är något som de behöver ägna sig åt. Om det finns något som talar för att de har rätt så anser de att de har rätt. Din tes är alltså att eftersom det finns avtal som hållit rättsligt så måste också detta »avtal« hålla rättsligt.
Citera
2022-04-11, 21:46
Medlem
Jaså, där ser man! Trodde verkligen inte ens att det var tillåtet från allra början. Finns väl ingen jävel som tar med egen medhavd mat på restaurang eller eget fikabröd på cafe? Sedan förvånar det mig inte heller, sist jag var på bio så såg det som rena soptippen när filmen var över, så ja då vill man väl ha lite betalt om man ska behöva ägna sig åt storstädning mellan visningarna.
Citera
2022-04-11, 21:46
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Är man en familj på fyra personer som ex. vill se filmen spiderman och alla vill ha en liten läsk och en liten popcorn blir det 932 kronor för ett biobesök. Vettigt....
Det är väl två i den uppsättningen som arbetar?
Så det blir 466 kronor för att få en bjuda ett barn och sig själv på en festlig kväll med lite popcorn och underhållning ute ibland folk. Om det nu sker en gång i månaden så är det verkligen inte mycket. Nästan mindre än en krognota fredag lördag för en person annars.
Citera
2022-04-11, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du låter som feministerna med utgångspunkten att falsifiering inte är något som de behöver ägna sig åt. Om det finns något som talar för att de har rätt så anser de att de har rätt. Din tes är alltså att eftersom det finns avtal som hållit rättsligt så måste också detta »avtal« hålla rättsligt.
Det är absolut inte min "tes".

Du hävdar att deras avtal har juridiska brister, att de inte alls får avvisa folk som bryter mot deras ordningsregler, visa gärna på dom bristerna. Att säga att "andra avtal har brister" är lika jävla uselt argument som den där halmgubben du försökte göra...

Märkligt att ditt försvar av att detta avtal skulle bara felaktigt, är att det finns andra avtal som är felaktiga.
Sedan påstår du att feminister gör så, och att jag på något sätt använt andra avtals giltighet som argument.

Du är uppenbarligen för korkad för att förstå lagen, bio, ditt eget beteende, och en jävla massa andra saker som gör att diskussion med dig är slöseri med tid.
Som tur är finns det ju andra kunniga här som kan förklara för dig.
Senast redigerad av Blalotus 2022-04-11 kl. 21:51.
Citera
2022-04-11, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Se film hemma, gör en god fruktsallad med glass med barnen. Ett glas vin och chips till de vuxna.
Slipp alla spännblattar i 17-årsåldern som fattar noll av filmen.

Vad finns det att sakna? Sitta bland massa amöbor? Nej nej.
Jag följer ditt fina exempel för har man TV och data som man streamar en film så är fördelen att
sitta hemma och kolla på en bra film samtidigt som man avnjuter av vin och starköl samt att man avnjuter chips,jordnötter och ostbågar som man köpt billigt på Willys tillsammans med barnen som kan njuta av sina favoritläsk typ fanta apelsin,oxå köpt på Willys billigt ,fördelen är att man slipper att sitta bland packet .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in