Citat:
Ursprungligen postat av
Le Cheval Blanc
Även om du får riva alla ytskikt så kommer du inte i närheten av de summor som värden begärt.
Han har dock inte lånat en lägenhet. Han har HYRT den i tjugo år.
Det finns inte en pinal i den där lägenheten som inte hyresvärden hade fått byta ut iallafall.
River du alla ytskikt tillsammans med badrum och kök, en rejält inrökt lägenhet kräver rivning av kök&badrum, då landar du nog däromkring, utöver detta ska väl Anticimex göra sitt saneringsarbete samtidigt som bostaden inte går att hyra ut p.g.a renovering/arbete, jag tycker spontant inte att beloppet är helt uppåt väggarna.
Självklart behöver en 20 år gammal lägenhet både det ena och det andra i underhåll, stammar, kök, badrum, el osv osv
Antagligen har hyresvärden tagit höjd för detta och planerat/budgeterat för detta framöver, och då få med hela huset i ett och samma svep, denna katastroflägenhet behövde antagligen akuta åtgärder, och jag tycker inte beloppet är helt orimligt.
Hyra eller låna, tomaaato eller toooomato, same shit i mina ögon och det innebär att du brukar/använder något som inte är ditt…..