2022-04-11, 19:43
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
skjutit sig själv synd att han missade ...

Esbjörn kunde verkligen inte ha valt ett sämre ombud, men å andra sidan så har han ju bjudit oss på många goa garv, den gamle tjurgubben, och gör fortsatt.
Han missade inte , fick frisedel.
Däremot så försvann nog hans förstånd vilket har resulterat i en svärmors värsta dröm.
Allt blev ju uppdagat iom han fruktansvärt dåliga hantering i husaffären, vilket gav ett roligt efterspel då riktiga Advokater kom in och rätade till hans misstag.
Huset sålt allting gott.
2022-04-11, 19:45
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Någon av dessa är väl dokumentet där Esbjörn anser sig INTE behöva god man
det finns i 2 versioner. Ett där de bara kryssade i rätt ruta men inte gav någon förklaring och ett där någon annan än Esbjörn skrivit förklaringen (man behöver inte vara mer än normalbegåvad för att se att det är skrivet av någon annan och sedan har Esbjörn fått skriva under)
Frågan är om det ens stod något innan han skrev på.
2022-04-11, 19:46
Medlem
Citat:
Då begär man en sekretessprövning och ber att få dem ändå, så får de stryka över det som är sekretessbelagt och skicka resten. Brukar inte vara några problem och brukar ge en del info ändå.
Se t.ex. Barry Karlssons rapport om Esbjörn som exempel.

Begärde du ut dem och fick svaret att de är sekretessade, eller begärde du inte ut dem?

Jag begärde få ut dem och fick till svar att de
inte gick att skicka pga sekretess.
Några har jag fått där delar är maskade de har jag delat i tråden.
2022-04-11, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Finns bilderna från Facebook uppe någonstans så man kan se dem? Släng gärna upp dem på imgur annars så vi som inte vill finansiera aftonbladet kan se. Efterfrågar inte artikeln alltså utan endast bilderna.
Försökte spara ned men lyckades inte, nån annan som kan?
2022-04-11, 19:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Han missade inte , fick frisedel.
Däremot så försvann nog hans förstånd vilket har resulterat i en svärmors värsta dröm.
Allt blev ju uppdagat iom han fruktansvärt dåliga hantering i husaffären, vilket gav ett roligt efterspel då riktiga Advokater kom in och rätade till hans misstag.
Huset sålt allting gott.

Han kryper ju fortfarande i Örebros rännsten, så då måste han ju missat, tänker jag. Han såg väl redan då sin chans att få ett slut på sitt egna lidande, men missade ...

Istället drog han med sig Esbjörn ned i rännstenen och gjorde livet lika surt för gubben som han gjort för sig själv. Tragiskt för Esbjörn, men tjurgubben är ju i alla fall i livets slutskede, så snart är det slut på lidandet ändå för Esbjörn. Han kan åtminstone kila hädan med den goda vetskapen att huset kommit till någon som tar hand om det, och inte till sol-o-vårar-kärringen, som han inte ville skulle få det. Så, ja, slutet gott allting gott
2022-04-11, 19:53
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Jag begärde få ut dem och fick till svar att de
inte gick att skicka pga sekretess.
Några har jag fått där delar är maskade de har jag delat i tråden.

Ok, de får inte sekretessa hela dokument. De ska maska endast de delar som är sekretessbelagda, och det ska framgå vad som är sekretessbelagt. I övrigt ska informationen synas och dokument skickas. Jag har väl någon gång fått något enstaka dokument där i stort sett bara sidhuvud och sidfot gått att läsa, men som regel brukar man kunna få ut ett och annat vettigt. Det går att överklaga sekretessbeläggningen också, vilket kan löna sig att göra om de varit övernitiska.
2022-04-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Ni ljuger hela bunten dagligen i denna tråd in den milda grad att ni nog tror på era egna lögner.
Esbjörn sökte Sektdrottningen dels via brev och via telsamtal vilka hon nonchalerade fullständigt och därefter gick Sektdrottningen istället till Tingsrätten, detta är vad som händer först!
Så allt esbjörn och hans ombud sagt i domstolen är lögn...?
Du vet - vissa av oss, ja inte du uppenbarligen, har laddat ner inlagorna i inlägg ett, och hör och häpna, läst dem. Dessutom går det att fritextsöka i dem vet du. Så varje påstående du kommer med är väldigt enkel att vederlägga. Det är då också enkelt att se vem som ljuger av oss.

Och återigen - jag skiter i din mamma "sektdrottnigen". Släpp henne och fokusera på ämnet i tråden.
2022-04-11, 19:55
Medlem
Citat:
Vilka är de respektive aktbilagorna?
Jag tror det är aktbilaga 9 och 10 i pågående ärendet ang förvaltare i Uppsala TR
2022-04-11, 19:57
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Tingsrätten kom först efter mer än 2 månader och efter Binninges eviga nekande till att träffas.
Han skrev till slut att det var meningslöst med att ses ,med andra ord syns i rätten.
Efter detta blev Esb stämd till tinget i november den 25 tror jag.

Nja lite ändring i ordningsföljden.
Tingsrätten kom först efter 2 månader och efter Binninges eviga avbokande av möten.
Han skrev till slut att han inte ser någon mening med att mötas för samråd.
Då skrev Katrin blir det inte samråd blir det domstol som tar vid, med andra ord syns i rätten.
Först då blev det enda och sista mötet bokat, ombudet esbjörnade innan mötet, Esbjörn esbjörnade före mötet.
Först efter allt detta esbjörnande från samrådsmöten, blev Esbjörn stämd till tinget i november.
2022-04-11, 19:57
Avslutad
Citat:
Han kryper ju fortfarande i Örebros rännsten, så då måste han ju missat, tänker jag. Han såg väl redan då sin chans att få ett slut på sitt egna lidande, men missade ...

Istället drog han med sig Esbjörn ned i rännstenen och gjorde livet lika surt för gubben som han gjort för sig själv. Tragiskt för Esbjörn, men tjurgubben är ju i alla fall i livets slutskede, så snart är det slut på lidandet ändå för Esbjörn. Han kan åtminstone kila hädan med den goda vetskapen att huset kommit till någon som tar hand om det, och inte till sol-o-vårar-kärringen, som han inte ville skulle få det. Så, ja, slutet gott allting gott

Sol-o-vårar-kärringen är Ebba Busch, absolut ingen annan.
Sen att den Sektdrottningen bevisligen struntade i om Esbjörn skulle dött i Corona är magstarkt, hon "sprang den sommaren in och ut" hos Esbjörn utan minsta tanke på smittorisken, var det medvetet agerat av henne?
Senast redigerad av MisterSeven 2022-04-11 kl. 19:59.
2022-04-11, 20:06
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Sen att den Sektdrottningen bevisligen struntade i om Esbjörn skulle dött i Corona är magstarkt, hon "sprang den sommaren in och ut" hos Esbjörn utan minsta tanke på smittorisken, var det medvetet agerat av henne?

Av vad som bevisats är det Esbjörn som sprungit hos köparen.
2022-04-11, 20:18
Medlem
Citat:

Vad skulle hon tjänat på om Esbjörn fick covid? Ärligt? Vad?

Om Esbjörn fick covid och dött innan han skrev på så hade huset gått inom släkten
Om han inte dött så hade det varit svårt att förhandla om köpa huset om han ligger på sjukhus.

Har du glömt bort all media som Esbjörn träffa? Vill du tro att hans ombud försökte se till Esbjörn fick covid då? För det kan ju ha hänt om man ska tro på din fantasi att Busch ville ge Esbjörn covid. Tror varken Esbjörn ombud eller Busch ville att Esbjörn skulle få covid och är bara en önsketanke från dig.

Du har kallar Esbjörn dement och Busch för kärring plus drottning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in