Citat:
Ursprungligen postat av
SvenHelsing
Och du skrev även detta:
Men varför drar du upp fascism från första början om det inte är relevant?
Det får du tro om du vill. Jag lägger bara inte speciellt mycket band på mig själv när jag diskuterar på Flashback. Där kallar jag idioter för idioter på ett sätt som inte är socialt accepterat.
Det skulle inte funka nej, men det är stor skillnad på att använda en produkt och att befinna sig i deras lokaler. På samma sätt så är det noll problem för en biograf att kräva att du inte sitter där i enbart kalsonger, men självfallet kan ett företag inte kräva att du har kläder på dig när du använder deras produkt hemma.
Så du tycker att vi ska inskränka företags rätt att bestämma sina egna regler? Du vill införa lite förbud?
Ja du pratade om länder. Det finns fascism i det här landet. Det faller under PK paraplyet. Dom som har fel åsikter får sparken från jobbet, utesluts ur facket eller hängs ut och mobbas på olika sätt och vis.
Men det betyder inte att jag sa att det var fascism i det här ärendet.
Jag tycker inte att ett företag har mer rätt än mig. Företag är till för att tjäna folk (egentligen skapa pengar åt ägare). Det rimmar illa med att jag ska vara tvingad att köpa deras produkter. Det luktar monopol över det hela.
Men jag skiter i det här nu. Sitter du och jag bredvid varandra i salongen någon gång så kommer jag att gräva i din medhavda påse. Bara för att jävlas.