2022-04-11, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Näe, men bara en riktig idiot köper pizza OCH läsk på pizzerian om det ligger en butik med billigare läsk i närheten.
Du kommer med största sannolikhet att bli nekad att dricka din medhavda läsk på pizzerian. Så det får du göra om du tar med pizzan hem. Jävla tattigt beteende om du frågar mig. Är man så fattig att det är en ekonomisk fråga borde man inte köpa utemat. Visst har det väl hänt ibland att om jag ändå ska till mataffären medan jag väntar på pizzan så passar jag på att köpa läsken där om de har den i kyl. Men inte fan skulle jag gå iväg en vända till en annan affär separat för att spara en femma.
Citera
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Du tänker nog på skyddsvisitation. Inte detsamma som att snoka efter godis.

Det kostar mer att anställa en vakt för de. Ska biopersonal kladda på folk så kommer de nog få ett knä i ansiktet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Jag betvivlar att det är sant - men vad det faller på är framför allt att de inte visitera mig för att söka efter godis. Allt de kan göra är att fråga om jag har godis och informera om sin regel.
Du får betvivla vad fan du vill, det är så det funkar.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Olaga_intr%C3%A5ng
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Personalen har rätt dock att fråga om de får göra en titt i väskan, precis som i butiker idag.
Säger man nej till det så har de rätt att neka en till inträde och återbetala inträdet.
Japp vem som helst får fråga vem som helst nästan vad som helst!

Dock inte "Vad har du för färg på trosorna" men det mesta upp till den nivån.

Den andra personen är i sin tur fri att låta bli att svara.

Angående exemplet i butik får endast polis visitera för att upptäcka stöldgods.

Det går inte att så kategoriskt säga att de får avvisa alla som inte vänder ut och in på sina jackor och fickor.
Citera
2022-04-11, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Det kostar mer att anställa en vakt för de. Ska biopersonal kladda på folk så kommer de nog få ett knä i ansiktet.
Ja man får använda våld för att freda sig. Men snarare knuffa och hålla bort angriparen. Om de börjar hålla fast en eller brottas är det dock "all- in"
Citera
2022-04-11, 18:30
Medlem
Men om man skiter i att gå på bio så gör man fortfarande som man vill och får dessutom se filmen i lugn och ro?

Låter inte som de tänkt igenom detta hela vägen...
Citera
2022-04-11, 18:30
Medlem
DrSpankels avatar
Med deras överpriser är det bara rätt åt dem om de tappar besökare och får stänga igen inom några år.
Citera
2022-04-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Och du skrev även detta:

Men varför drar du upp fascism från första början om det inte är relevant?

Det får du tro om du vill. Jag lägger bara inte speciellt mycket band på mig själv när jag diskuterar på Flashback. Där kallar jag idioter för idioter på ett sätt som inte är socialt accepterat.

Det skulle inte funka nej, men det är stor skillnad på att använda en produkt och att befinna sig i deras lokaler. På samma sätt så är det noll problem för en biograf att kräva att du inte sitter där i enbart kalsonger, men självfallet kan ett företag inte kräva att du har kläder på dig när du använder deras produkt hemma.

Så du tycker att vi ska inskränka företags rätt att bestämma sina egna regler? Du vill införa lite förbud?

Ja du pratade om länder. Det finns fascism i det här landet. Det faller under PK paraplyet. Dom som har fel åsikter får sparken från jobbet, utesluts ur facket eller hängs ut och mobbas på olika sätt och vis.
Men det betyder inte att jag sa att det var fascism i det här ärendet.

Jag tycker inte att ett företag har mer rätt än mig. Företag är till för att tjäna folk (egentligen skapa pengar åt ägare). Det rimmar illa med att jag ska vara tvingad att köpa deras produkter. Det luktar monopol över det hela.

Men jag skiter i det här nu. Sitter du och jag bredvid varandra i salongen någon gång så kommer jag att gräva i din medhavda påse. Bara för att jävlas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Det är jävligt enkelt och jag har aldrig begripit vilka fattiga riddare det är som tar med sig godis till en biograf. Tar ni med er mat till en restaurang också?

Skulle resturangen i fråga sälja Karins Lasagne för 110 spänn, ja, då hade jag nog tagit med mig min egna mat. Att gå på resturang handlar för det mesta om hantverket och till vis del om en upplevelse, det senare betalas dock separat i biosammanhang (biobiljetten). Det finns förhoppningsvis ingen resturang som säljer hyllvaror för ockerpriser.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
1. Gissar att du inte har barn
2. Gissar att du inte är skild och ska bära kostnaden själv för två barn

Att gå på bio för mig och mina barn kostar ca 450:- bara i biljettpris och sen tillkommer ca 100:-/barn (ja det kostar så mycket) om jag ska handla godis, dricka och popcorn på Filmstaden. Totalt alltså 650:- för alla tre och då blir jag utan godis. Det är ett helt orimligt nöje när man jämför med vad vi kan göra för dom pengarna. Att ha köpt godis på Ica innan bion har varit en förutsättning för att mina barn har haft möjlighet att ens gå på bio nån gång ibland, nu är det helt uteslutet.
Missförstå mig inte, för jag fattar absolut att det där är en ekonomisk fråga för dig. Men jag har svårt att köpa att det skulle vara så avgörande. Godiset ökar priset med mindre än 50%, och då har jag räknat på att godiset på Ica är gratis, vilket det inte är.

Hur ofta går du på bio? Tre gånger om året? Dra ner det till två så har du samma kostnad som förr.
Citera
2022-04-11, 18:33
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du menar att det är så dyrt att driva biograf att de måste komplettera med hutlösa priser på skräp som tilltugg? Kanske skulle de helt enkelt strunta i filmen och bara sälja tilltugget, eller vänta nu det är ju en biograf.

Vuxna människor ska kunna ha med sig en macka, en termos kaffe, några kakor och en påse godis om de vill. De ska plocka bort efter sig och de ska inte smutsa ner inventarierna. Gillar för egen del inte att äta på biografer lika lite som jag gör det om jag ser en film hemma. Går jag på bio gör jag det för filmen. Jag kan jämföra med en fotbollsmatch eller bandymatch. Det är ingen som säger nej till att publiken tar med sig lite förskaffning även om det finns försäljning på matchen.

Om man vill ha picknick så kan man ju ta sig till en park eller något.
Citera
2022-04-11, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
. Tillstånd att vara på biografen kommer med att ha en giltig biljett.
Tillståndet är villkorat fattar du väl? Fattar du inte att du ingår ett avtal som tydligt reglerar vad du får och inte får göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in