2022-04-11, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Efter 9-11 så visiterade man i princip alla och allting efter terroristmaterial + metalldetektor. Då funkade det bra.
Inte för att hitta godispåsar.

Syftet med visitationen styr rättigheten att utföra den.

Glöm att polis kommer stå och kolla i folks bakfickor efter en tablettask. Hela landets polisledning skulle bli sparkad inom en timme och emigrera till Nordkorea.

Zooma ut och fundera över proportionalitet...
Citera
2022-04-11, 18:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Nej, eftersom villkoren är att man inte tar med sig medhavd mat så är man INTE där med tillstånd din korkade horunge

Nej, träskalle du har fel som oftast och att Filmstaden inte säger sig visitera folk visar det ännu tydligare. Tillstånd att vara på biografen kommer med att ha en giltig biljett. Lycka till om de skulle avvisa någon med giltig biljett på det enskilda grundval att vederbörande har medhavd förskaffning.
Senast redigerad av HerrGickhan 2022-04-11 kl. 18:22.
Citera
2022-04-11, 18:19
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Inte för att hitta godispåsar.

Syftet med visitationen styr rättigheten att utföra den.

Glöm att polis kommer stå och kolla i folks bakfickor efter en tablettask. Hela landets polisledning skulle bli sparkad inom en timme och emigrera till Nordkorea.

Zooma ut och fundera över proportionalitet...
Personalen har rätt dock att fråga om de får göra en titt i väskan, precis som i butiker idag.
Säger man nej till det så har de rätt att neka en till inträde och återbetala inträdet.
Citera
2022-04-11, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Exakt, och därmed har du brutit avtalet och de kan neka dig tillträde varpå du inte längre har laglig rätt att vistas där.
Jag betvivlar att det är sant - men vad det faller på är framför allt att de inte visitera mig för att söka efter godis. Allt de kan göra är att fråga om jag har godis och informera om sin regel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel

Jag är heller inte helt övertygad att ett företag kan sälja dig en produkt medans dom förbjuder dig att använda dina andra privata egendom såvida du inte köpt den hos dom.

Sen om dom försöker kalla det villkor eller förbud är egentligen ointressant för det handlar om hur det faller ut i praktiken.
Du kan sluta fundera, det är sannerligen väldigt lagligt att förbjuda dig att ta med det som säljs i lokalen. Inte konstigare än att du ofta i en restaurang inte får äta medhavd mat och dryck. Så, släpp dina funderingar på detta nu.
Sen har filmstaden gått ut idag och informerat att dom hoppas att folk frivilligt ska låta bli att ta med eget godis.
Tycker det är löjligt att folk blir upprörda över att man inte får ta med eget godis. Har man inte råd med att betala inträde och köpa godis har man två val, stanna hemma eller ät inget godis, då lever du dessutom hälsosammare
Citera
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gemenemannen
Biograferna har stått tomma under pandemin och nu ska pengarna in igen.

Vet själv att farsan smög in godis och dricka när vi barn var små för att vi helt enkelt inte hade så mycket pengar och varje krona räknades och bio var lite av en "lyx" för oss.

Men sen att vuxna människor med bra inkomst i ren protest smyger med sig godispåsar för att spara några kronor är bara patetiskt.

Skulle jag gå på bio i dagens läge hade jag gjort ett aktivt beslut att slösa extra pengar på biografernas slask för att stödja dom. Jag tycker bion ändå har ett kulturellt värde som kan få finnas. Men jag har samtidigt full förstående och respekt för att småbarnsföräldrar eller ungdomar med 50kr i veckopeng smugglar in sina förnödenheter.

De har fått miljardstöd och varslat anställda. Under tiden har de rustat biograferna för mindre kassapersonal, de ska inte ha mer.
Citera
2022-04-11, 18:23
Avslutad
Citat:
Egentligen så har jag aldrig sagt att det är fascism. Det är bara du som gaggat om det. Jag kallade dig för en fascistisk vaxxer.
Och du skrev även detta:

Citat:
Så du vet inget om hur det är att leva i förtryckande länder men gör ändå anspråk på att veta hur det är? Och försöker dessutom förminska den fascism som finns här. Som om det vore OK bara för att det finns värre platser än här.

Men varför drar du upp fascism från första början om det inte är relevant?

Citat:
Och det framgår väldigt tydligt att du är upprörd i dina personangrepp och tillmälen. Att kalla det annat än upprörd hade varit en direkt lögn.
Det får du tro om du vill. Jag lägger bara inte speciellt mycket band på mig själv när jag diskuterar på Flashback. Där kallar jag idioter för idioter på ett sätt som inte är socialt accepterat.

Citat:
Jag är heller inte helt övertygad att ett företag kan sälja dig en produkt medans dom förbjuder dig att använda dina andra privata egendom såvida du inte köpt den hos dom.
Det skulle inte funka nej, men det är stor skillnad på att använda en produkt och att befinna sig i deras lokaler. På samma sätt så är det noll problem för en biograf att kräva att du inte sitter där i enbart kalsonger, men självfallet kan ett företag inte kräva att du har kläder på dig när du använder deras produkt hemma.

Citat:
Sen om dom försöker kalla det villkor eller förbud är egentligen ointressant för det handlar om hur det faller ut i praktiken.
Så du tycker att vi ska inskränka företags rätt att bestämma sina egna regler? Du vill införa lite förbud?
Citera
2022-04-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Du kan sluta fundera, det är sannerligen väldigt lagligt att förbjuda dig att ta med det som säljs i lokalen. Inte konstigare än att du ofta i en restaurang inte får äta medhavd mat och dryck. Så, släpp dina funderingar på detta nu.
Sen har filmstaden gått ut idag och informerat att dom hoppas att folk frivilligt ska låta bli att ta med eget godis.
Tycker det är löjligt att folk blir upprörda över att man inte får ta med eget godis. Har man inte råd med att betala inträde och köpa godis har man två val, stanna hemma eller ät inget godis, då lever du dessutom hälsosammare

Det finns ett tredje val och det är att sitta och prassla i sin okända grannes godispåse.
Citera
2022-04-11, 18:24
Avslutad
När en tråd om att folk ej får ta med sitt jävla snask in på biografer är den mest populära på hela flashback så börjar man ju undra var prioriteringarna ligger. Särskilt i tider som dessa med krig, pandemier osv osv.

Är så man mår illa faktiskt.
Citera
2022-04-11, 18:25
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Det är jävligt enkelt och jag har aldrig begripit vilka fattiga riddare det är som tar med sig godis till en biograf. Tar ni med er mat till en restaurang också?

Nej, men jag brukar ta med mej en film till biografen som jag kan titta på... brukar inte du?
Citera
2022-04-11, 18:25
Medlem
Zorzarns avatar
Färska nygjorda popcorn kan jag lätt betala för på bion. Men det är exakt motsatsen man får i 9 fall av 10. Känns som popcorn man glömt framme ifrån kvällen innan.
Citera
2022-04-11, 18:26
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
När en tråd om att folk ej får ta med sitt jävla snask in på biografer är den mest populära på hela flashback så börjar man ju undra var prioriteringarna ligger. Särskilt i tider som dessa med krig, pandemier osv osv.

Är så man mår illa faktiskt.

Vem bryr sig om en pandemi och ett krig samt om man får ta med sig snackas eller ej till biografen? inte jag

Har viktigare saker att bry mig om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in