Citat:
Ursprungligen postat av
fummelpummel
Egentligen så har jag aldrig sagt att det är fascism. Det är bara du som gaggat om det. Jag kallade dig för en fascistisk vaxxer.
Och du skrev även detta:
Citat:
Ursprungligen postat av
fummelpummel
Så du vet inget om hur det är att leva i förtryckande länder men gör ändå anspråk på att veta hur det är? Och försöker dessutom förminska den fascism som finns här. Som om det vore OK bara för att det finns värre platser än här.
Men varför drar du upp fascism från första början om det inte är relevant?
Citat:
Och det framgår väldigt tydligt att du är upprörd i dina personangrepp och tillmälen. Att kalla det annat än upprörd hade varit en direkt lögn.
Det får du tro om du vill. Jag lägger bara inte speciellt mycket band på mig själv när jag diskuterar på Flashback. Där kallar jag idioter för idioter på ett sätt som inte är socialt accepterat.
Citat:
Jag är heller inte helt övertygad att ett företag kan sälja dig en produkt medans dom förbjuder dig att använda dina andra privata egendom såvida du inte köpt den hos dom.
Det skulle inte funka nej, men det är stor skillnad på att använda en produkt och att befinna sig i deras lokaler. På samma sätt så är det noll problem för en biograf att kräva att du inte sitter där i enbart kalsonger, men självfallet kan ett företag inte kräva att du har kläder på dig när du använder deras produkt hemma.
Citat:
Sen om dom försöker kalla det villkor eller förbud är egentligen ointressant för det handlar om hur det faller ut i praktiken.
Så du tycker att vi ska inskränka företags rätt att bestämma sina egna regler? Du vill införa lite förbud?