2022-04-11, 17:06
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Det är inte att respektera Ukrainas suveränitet - det är snarare tvärt om.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Suver%C3%A4nitet

Det du beskriver är en vasallstat.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Vasallstat

Jag tror också du misstolkar vad han säger eller innebörden av det - han stödjer inte Ryssland och dess agerande.
Jag tror han nöjer sig så länge Ukraina blir och förblir neutralt. Det är inte det värsta i världen. Man måste inte vara fiende med Ryssland för att anses vara självständig.
Citera
2022-04-11, 17:06
Medlem
Motstridiga uppgifter. Jag såg precis nu på UA TV english och där påstår man att det är Ukraina som behärskar mer än hälften av staden, ned till hamnen och stålverket.

Varifrån kommer ryktena om att ammunitionen är slut?

Detta är något skumt anser jag.

Men även om Ryssland tar över kommer dom inte att kunna förhandla till sig Mariupol vid en fredsuppgörelse.
Citera
2022-04-11, 17:07
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryssarna verkar vara desperata hitta folk att kalla in. Dom tar in folk med diabetes och funktionshindrade nu från skyddade verksamheter:

https://www.understandingwar.org/backgrounder/russian-offensive-campaign-assessment-april-10

Javisst kan rySSland ta in synskadade tjetjener som skjuter på trafikljus eller huset dom tar skydd bakom så är man verkligen desperat.
Citera
2022-04-11, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jag tror han nöjer sig så länge Ukraina blir och förblir neutrala. Det är inte det värsta i världen. Man måste inte vara fiende med Ryssland.

Vem är fiende med Ryssland? Har man försökt att invadera Ryssland? Spännande det här, så berätta mer !!
Citera
2022-04-11, 17:08
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Mer desperation från Ryssland. Dom drar igång produktion av inhemska långdistansplan. Lär inte vara speciellr ekonomiskt men i brist på Boeing och Airbus 🤣

https://www.aerotime.aero/articles/30702-russia-starts-production-of-twenty-tu-214-aircraft
Ja då ser vi fram mot en enorm ökning av antalet flygolyckor igen...

Dessutom så lär de har svårt med många nödvändiga komponenter..

Såg at Autovas ska strippa ner sina bilar då de inte kan bygga med ABS, airbags och antispinn mm.

Rysk teknologi saknar mycket.....
Citera
2022-04-11, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glochester
Jag tycker det är helt fel med stridsvagnar.En träff med en Javelinas kanske 1 At4 så är man klistrad i väggen.Det är mycket bättre att sattsa på robotar,drönare.attackhelikoptrar

Attackhelikoptrar verkar också vara riskabelt.
Citera
2022-04-11, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOysterPutin
Helt riktigt.
Rysslands militär består redan av 1/3 muslimer.
Visst inte det, förklarar mycket av de ohyggliga grymheter den ukrainska civilbefolkningen utsätts för.
Citera
2022-04-11, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord2Moyne
”Vet väl vi här i Sverige”

😂😂😂😂

Vilka vi! Du är inte svensk och du bor inte här ingen går på ditt tjackdravel.
Jag är svensk, troligen mer svensk än du. Men alla som har en annan åsikt i den här konflikten ska naturligtivs pekas ut som något annat enligt instruktionsböckerna från makten. Det är alltid så om någon har en annan åsikt som egentligen är för nära en obehaglig sanning.

Jag har dessutom barn och barnbarn. Har man barn och pengar så är man inte alls så intresserad av var denna förbannade konflikten leder. Jag har svårt att försvara ett hatfull och odemokratiskt land som Ukraina. Folket är fantastisk där men ledningen ren skit. Jag har besökt landet flera gånger både som turist och i affärer. Det flesta männsikor jag mött är tyvärr totalt politiskt ointresserade och flyter bara lugn med ner i helvetet. Synd, för det är ett välutbildat och smart folk i övrigt.
Citera
2022-04-11, 17:11
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Vem är fiende med Ryssland? Har man försökt att invadera Ryssland? Spännande det här, så berätta mer !!
NATO är fientligt inställt till Ryssland, bland annat. Västvärldens regimer ser Ryssland som en fiende nu på grund av hur media skildrat konflikten.
Citera
2022-04-11, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jag tror han nöjer sig så länge Ukraina blir och förblir neutralt. Det är inte det värsta i världen. Man måste inte vara fiende med Ryssland för att anses vara självständig.

Nej, man måste inte men ändå verkar det som de flesta eller alla fria folk är Rysslands fiende. Mysko
Citera
2022-04-11, 17:12
Medlem
Hur mycket skall Nato tåla.Vi står ock tittar på folkmord.Jag tycker Nato skall gå in ock stoppa kriget vi måste sätta press på Putin.Jag tror det är tveksamt att han vågar använda kärnvapen.Det vore hans egen undergång tror han är mer rädd om sitt liv.
Citera
2022-04-11, 17:13
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Ändå nästan lite imponerande att först tävla på italiensk licens pga. att Ryssland inte är välkommet i sådana här idrottssammanhang längre och därefter heila bort licensen så att inte ens kryphålet hjälper. Jag tror att vi kan ha hittat årets vinnare av Johnny Bode-priset.

Går bra Ryssland. Putin har försökt söka sig mandat att blitzkriga sig fram i öst genom att peka på alla nazister han hittar medan första bästa ryss som får tävla och inte sanktionerats av ledarens avnazifieringsmetoder genom nazimetoder heilar på podiet som om det vore OS i Berlin 1936 igen.

Never change Russia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in