2022-04-11, 16:25
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är är så trött. Det finns nazifäbless även i förband på rysk sida.

Men att av den anledningen hävda att endera landet är nazistiskt är befängt. Ok att Ryssland på flera sätt kan betecknas fascistiskt, men men

Krigslajvande är också populärt och många vill vara nazisterna.
Citera
2022-04-11, 16:25
Medlem
Tvonds avatar
Sanktionerna börja på få effekt mycket bra.

Citat:
Russian Railways JSC has been ruled in default by a derivatives panel after missing a bond interest payment, the first such decision since Russia was slapped with extensive sanctions that complicated financial transactions.

A failure-to-pay credit event occurred after a coupon due on March 14 failed to reach investors by the end of a 10-day grace period, according to the Credit Derivatives Determinations Committee.

The decision could set a precedent for the Russian government and local companies which have found themselves in a similar position. Since the beginning of the war in Ukraine, Western banks and other ...

https://news.bloomberglaw.com/securities-law/russian-railways-ruled-in-default-over-missed-bond-payment-2
Citera
2022-04-11, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jaha..

Det görs ett nytt försök ifrån tyskland då :

BERLIN, April 11 (Reuters) - Military equipment maker Rheinmetall (RHMG.DE) is preparing to supply up to 50 used Leopard 1 battle tanks to Ukraine, the Handelsblatt newspaper reported on Monday, citing the group's CEO.

Rheinmetall could deliver the first tanks in six weeks and the rest over the following three months through its subsidiary Rheinmetall Italia if it gets a green light from the German government, Chief Executive Armin Papperger told Handelsblatt.

https://www.reuters.com/world/europe/rheinmetall-ready-supply-up-50-tanks-ukraine-newspaper-2022-04-11/

Men det hänger ju på sist och slutligen vad den tyska regeringen bestämmer. Hur står sig "Leo 1" mot ryssarnas T-72 och resten utav deras vagnpark ?

Annars, "60 minutes" har varit över till Kiev och talat med Zelensky : https://www.youtube.com/watch?v=N1vHCOD57Og

Är det inte mord att skicka någon i krig med stridsvagnar från 50-talet?
Citera
2022-04-11, 16:27
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Fast Ukraina har ju tagit upp nazisterna i sin militär och gör ingen hemlighet av det. Nazisterna är ju helt öppna med vad de är och Zelensky säger att ”de är vad de är”. Ukraina är unikt i världen med att ha omfamnat nazister i sin statsapparat, och har nazistiska folkhjältar som Bandera med nyligen resta statyer av honom.

Man kan tycka illa om Ryssland, men fyfan vad korkad och moraliskt korrupt man är om man försöker släta över den utbredda nazismen i Ukrainazi. Erkänn bara vilket rövhål Ukraina är, man behöver inte stå på Rysslands sida för det.

Men rent faktiskt gör man det om man slätar över nazismen i Ryssland.
Citera
Medlem
Man fortsätter att stjäla mat och medicin för de man säger sig vill befria från nazisterna

Nio chaufförer som jobbar volontärt för en ukrainsk välgörenhetsorganisation hålls fängslade i Mariupol.

De var på väg med minibussar till den krigsdrabbade staden med mat och mediciner till behövande och för att hjälpa till med evakueringen av civila.

– Ryska soldater stoppade dem och försökte få dem att köra bussarna till Ryssland. När chaufförerna vägrade blev de fängslade, säger organisationens chef Alex Voronin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Befinner mig i svenskbananland och konsumerar sparsamt med media men jag är villig att lyssna på Rysslands sida av historien. Jag är den som bringar balans till kraften och dämpar er ryssnoja.
o du blundar för vilket land som attackerar,, ?
Citera
2022-04-11, 16:28
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOysterPutin

Måste ha suttit långt inne i arslet att äntligen göra något för någon annan. Tyskland naturligtvis långt efter. Ingen kommer i närheten av Frankrikes dock, ett land som saknar all form av storsinthet. Har de någonsin ställt upp för någon utan att i första hand vinna på det själva.

Det är rätt så intensiva demonstrationer i Tysland nu för Ukraina, Har sett en del pro-ryssar som kört i Kortege i Tyskland (Bor många tyskar där ) men dom blir snabbt överkörda av ursinniga demonstranter. tror det är politiskt självmord i Tyskland nu att dabba sig med vapenleveranser.
Citera
2022-04-11, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Läser iallfall just nu på finska nyheter att vicekanslern i tyskland Robert Habeck, säger att Ukraina behöver vapen "pronto". Så kanske "förstoppningen" i tyskland börjar att ge med sig..
.

De är framme om 6 veckor så dåligt av Europa och framförallt Sverige dom som misskött sig 100%
Citera
2022-04-11, 16:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Befinner mig i svenskbananland och konsumerar sparsamt med media men jag är villig att lyssna på Rysslands sida av historien. Jag är den som bringar balans till kraften och dämpar er ryssnoja.

PK-befriad och narcissist därtill?
Citera
2022-04-11, 16:31
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det är rätt så intensiva demonstrationer i Tysland nu för Ukraina, Har sett en del pro-ryssar som kört i Kortege i Tyskland (Bor många tyskar där ) men dom blir snabbt överkörda av ursinniga demonstranter. tror det är politiskt självmord i Tyskland nu att dabba sig med vapenleveranser.

Jag fattar inte riktigt. Bor det många tyskar i Tyskland?
Citera
2022-04-11, 16:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Är det inte mord att skicka någon i krig med stridsvagnar från 50-talet?

Jag frågade hur Leo 1 står sig mot T-72 och resten av vad ryssarna kör fram med..

Sedan skall det sägas att Leo 1 (vad jag läser) kom ut 1965. Givetvis har det uppdateras på bägge sidor.., något säger mig dock att tyskarna (och väst) är mera måna om sitt materiell..

Vad tror du ?
Citera
2022-04-11, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
England var inblandade i statskuppen 2014

saatchi and saatchi
IOTA global
SEL
Nigel Oakes (Behavioural Dynamics Institute)
Colonel Steve Tatum

Intervju med George Eliason 55.35min

MOATS with George Galloway - Episode 151
https://www.youtube.com/watch?v=aQIoVUdLyws
Det var ingen statskupp, folket reste sig nu Putins kandidat vunnit valet med hjälp av valfusk,, o Putte eliminerad ju ena sidans toppgubbe med dioxin,, som vanligt,, hur stor chans har man att överleva som politisk motståndare till Putin,,? Beror väl på hur stark blandning hem labbet gör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in